Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز،در حالی که تنها ۹ روز به برگزاری دور اول این انتخابات باقی مانده است، ژان لوک ملانشون، نامزد چپ افراطی به چهره شگفت انگیز این انتخابات تبدیل شده است.

در حالی که در ابتدای این کارزار انتخاباتی چنین انتظاری نمی رفت، آقای ملانشون اکنون به یک نامزد جدی تبدیل شده و پس از برگزاری دو مناظره تلویزیونی، توانسته است نظر ۲۰ درصد رای دهندگان را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد او با مناظره ها و سخنرانی هایش، در قانع کردن رای دهندگان موفق بوده است.

ژان لوک ملانشون از فرانسوا فیون، نامزد حزب محافظه کار فرانسه و دارنده ۱۹ درصد نظر موافق رای دهندگان پیشی گرفته و به دو نامزد اصلی یعنی امانوئل مکرون، رهبر جنبش «به پیش» و مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه که همراهی ۲۲ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی ها را با خود دارند، نزدیک شده است.

به گزارش یورونیوز، رقابت میان نامزدها برای ورود به کاخ الیزه روز به روز تنگ تر می شود.

پیش بینی ها برای دور دوم انتخابات، خبر از پیشتازی امانوئل مکرون می دهد و احتمال رسیدن او به جایگاه ریاست جمهوری را بسیار قوی می داند. با این وجود بنا بر برخی نظرسنجی ها، چنانچه ملانشون در کنار مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه به دور دوم راه یابد، احتمال پیروزی ژان لوک ملانشون نیز وجود دارد.

نتایج آخرین نظرسنجی ها را می توان ضربه دیگری به فرانسوا فیون خواند. او هم اکنون جایگاه چهارم را دارد و کمپین انتخاباتی اش به دلیل وارد شدن اتهاماتی همچون پرداخت از دارایی های عمومی به اعضای خانواده، چندان در جلب نظر رای دهندگان موفق نبوده است.

درنهایت بنوا آمون، نامزد سوسیالیستها در انتخابات پیش رو با نتیجه ۷.۵ درصد، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. آن هم در حالی که با خیانت هم حزبی های خود مواجه شده است؛ افراد کلیدی که ترجیح دادند در کنار امانوئل مکرون قرار بگیرند.

شش نامزد دیگر از ۱۱ نامزد این انتخابات، عمدتا از رسانه های اصلی به دور و در شبکه های اجتماعی فعالند.

به نظر می رسد آنچه درنهایت نتیجه این انتخابات و رقابت فشرده را روشن می کند، تصمیم ۳۲ رای دهندۀ مرددی است که هنوز نامزد نهایی خود را انتخاب نکرده اند.

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.    این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس بعدی است که در دور اول، نامزد‌های آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.   ۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان مشغول برگزاری این انتخابات خواهند بود که در ۸ حوزه، «تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.»   در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است؛ در این روش، به رأی دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود.   کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزد‌ها را ثبت می‌کنند.   محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، که در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد، گفته «برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.»   بیشتر بخوانید انتخابات الکترونیکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟ مروری بر ۸ ماهِ انتخاباتی   آقای اسلامی افزوده که برای این حوزه‌ها تعداد تعرفه کمتری فرستاده می‌شود تا «اگر اختلالی در انتخابات الکترونیکی به وجود آمد، از تعرفه‌های کاغذی استفاده شود.»   سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از این و به تازگی گفته «در حوزه‌هایی که رأی گیری الکترونیکی است، جمع‌بندی نتایج حدود یک ساعت زمان خواهد برد.»

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس