Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه>شهری - نحوه مدیریت شهر تهران از مدیریت بحران شهرداری در حادثه پلاسکو تا تمام ماجراهای نجومی‌های شهرداری موضوع حمله و واکنش بسیاری از مخاطبان خبرآنلاین به اظهارات محمد باقر قالیباف در رابطه با وعده ۱۰۰ روزه حسن روحانی، رئیس جمهوری بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماجرایصد روزه حجت‌الاسلام حسن روحانی در اولین روزهای کاریش در دولت یازدهم و پیگری آن توسط یکی از خبرنگاران در آخرین نشست خبری او در روزهای پایینی دولت یازدهم سبب شد که بسیاری از چهره که حالا خود رقیب انتخاباتی روحانی هستند چنین چیزی را برای حمله به او استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته روحانی در همان نشست خبری در رابطه با سوء تفاهمی که درباره این وعده شده بود توضیح داد اما به دنبال آن محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جمع تعدادی از فعالان دانشجویی با اشاره به وعده صدروزه روحانی گفت: با مدیریت بخشنامه‌ای نمی‌توان با سونامی بیکاری مقابله کرد. کسی که برای کسب رأی وعده ۱۰۰ روزه می‌دهد درکی از مدیریت اجرایی ندارد. حمله‌ای تند به رئیس جمهور که سبب شد بسیاری از کاربران به آن واکنش نشان دهند.

مدیریت شهری در برابر مدیریت کشوری

اما در واکنش به سخنان قالیباف،مخاطبان خبرآنلاین به مدیریت شهری تهران و مشکلاتی که گریبان این کلان شهر را گرفته است، اشاره کرده‌اند. یکی از از مخاطبان در واکنش به عدم درک از مدیریت اجریی اشاره‌ای به روند افتتاح خطوط مترو تهران کرده و نوشته است:‌ «اقای شهردار شما 5 سال وعده می‌دید که خط 6 و 7 سال بعد افتتاح میشه ولی خبری نمیشه شما درکی از مدیریت نداری که میگی خط مترو یک ساله افتتاح میشه»

کنایه به قالیباف با مدیریت گازانبری

«حرکت گازانبری»، این عبارتی است که چند سالی می‌شود در ادبیات سیاسی ایران به گوش می‌خورد. عبارتی که اشاره به نوعی مانور نظامی دارد ولی از اولین باری که محمدباقر قالیباف آن را در مناظره انتخاباتی‌اش بیان کرد و سپس از سوی روحانی علیه او استفاده شد،‌این عبارت به ادبیات عامه مردم نزدیک شد. مدیریت گازانبری اما اصطلاحی کنایه آمیز مخاطبان خبرآنلاین است که در واکنش به سخنان تند قالیباف به او نسبت داده‌اند. یکی از مخطابان در واکنش به سخنان قالیباف درباره مدیریت کشور گفته است: «آقاي قاليباف، رييس جمهور نبايد مدير اجرايي باشه رييس جمهور بايد نگاه بلند مدت به اقتصاد و فرهنگ و جامعه داشته باشه . مدير اجرايي احمدي نژاد بود كه پاي پله هواپيما مصوبه امضا ميكرد و همه ثروتهاي مملكتو بر باد داد. داري اشتباه ميري داداچ»

یکی دیگر از کاربران با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران گفته است: « مدیریت اینه که گازانبری به دستفروش ها حمله کنی و با چماق بزنید تو سرش بمیره یا اینکه تجهیزات اتش نشانی نخری جون پول نداشتی که بخری و دلیلش هم این بوده که اموال شهر با تخفیف به دوستان واگذار شده بوده یا این که پارکها به برج و مرکز خرید تبدیل بشه یا این که خطوط مترو ناقص ابه بهره برداری برسه مثل ایستگاه امام علی در خط 3 که ایستگاه تقاطعی با خط 2 بود که به طور جهادی حذف شد تا خط 3 در سال 92 زودتر به بهره برداری برسه تا بهربرداری تبلیغاتی ازش بکنید.»

کاربر دیگری نیز نوشته است: «سرهنگ گاز انبري اين نقد را بايد در انتخابات دور قبل و در مناظره مي گفتي نه اينكه بعد از 4 سالياد آن بيفتي فهم اين مسئله يعني اينقدر طول كشيد؟ لابد با پول املاك نجومي ميشه اشتغال ايجاد كرد يا با كمك 270ميليارد توماني به خيريه همسر مي توان اشتغال ايجاد كرد؟»

مخاطب دیگری در پاسخ به واکنش منتقدان به استفاده از این اصطلاح اشاره هم به «نجومی‌های شهرداری» کرده و گفته است: «ناراحتید از اینکه که چرا هنوز قضیه گازانبری در اذهان مردم زنده است موضوع املاک نجومی سرباز کرد استخدام نورچشمی هایی که ایشان بدون ضابطه و مقررات انجام داده بود چر اعلنی شد حادثه پلاسکو و مدیریت بقول ایشان جهادی جرا از ذهن مردم پاک نمی شود و هزار ان چرای دیگر ضمنا در این ایام و برای بالارفتن ازپله هائی قدرت چه دیواری کوتاهترازدولت و شخص رئیس جمهور بدون پرداخت کمترین هزینه و ....»

املاک نجومی در برابر حقوق نجومی

حقوق نجومی و املاک نجومی موضوع بحثی است کاربران و مخاطبان خبرآنلاین در گفت‌وگوهای خود به آن پرداخته‌اند. گرچه برخی از افراد در دفاع از سخنان شهردار تهران حقوق‌های نجومی دولت را دستمایه برای انتقاد خود به عملکرد دولت یازدهم قرار داده‌اند، عده‌ای دیگر موضوع نجومی‌های شهرداری از املاک نجومی، استخدام‌های نجومی و بیلبوردهای نجومی را پیش کشیده‌اند.

یکی از مخاطبان نوشته است: «مدیریت یعنی این املاک نجومی .کمک میلیاردی به همسر استخدام در مترو وشهرداری بذل بخشش . زمین به برجسازان با یک دهم قیمت وحتی جوابگو نبودبه مجلس وقانون».

کاربر دیگری با اشاره به سخنان قالیباف درباره وضعیت بیکاری و اشتغال نوشته است: «راست میگه یهو دوازده هزار نفر از بستگان واشنایان یک جناح رو در شهرداری تهران ظرف فقط یک ماه استخدام کرد مدیریت جهادی بود. 12سال خون کارکنان خدوم شهرداری تهران رو در شیشه کرد و املاک نجومی و حقوق های نجومی به اطارافیانش بخشید. بیچاره کرد شهرداری تهران و کارکنانش رو»

کاربر دیگری با اشاره به رد تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری نوشته است: «اقای قالیباف فروپاشی که شما میگین درست است وقتی شما با سرمایه تهران وملت ایران را بخشدی وهیچ کجا پاسخگونیستی املاک نجومی حتی تو مجلس نفوذ داری تا اشخاصی مثل تو هستند دور از ذهن نیست.»

پلاسکو موضوع حمله کاربران به شهرداری

پلاسکو یکی دیگر از موضوعات حمله کاربران به شهردار تهران است. عدم اخطار به مالکان برای جلوگیری از وقوع حادثه و مدیریت بحران از جمله مواردی است که کاربران آن را از جمله نواقص و مشکلات مدیریتی قالیباف دانسته‌اند. کاربری نوشته است: «در ماجرای پلاسکو وزن مدیریت شما مشخص شدجناب سردار خلبان دکتر گازانبری.» کاربر دیگری نیز گفته است: «فکرکنم جناب قالی باف حادثه ی پلاسکو و استیصال خودشون رو در جلسه های شهرداری قبل از حادثه فرموش کردن.حالا ایشون چه طور میتونه یه کشور رو اداره کنه،بماند...»

یکی از مخاطبان با اشاره به عدم حضور قالیباف در زمان حادثه پلاسکو و انتقاد از سیاست زدگی شهرداری‌ها نوشته است: «شهردار تهران موقع حادثه پلاسکو در قم بود و مشغول لابی برای انتخابات ریاست جمهوری و به خاطر همین برای مدیریت بحران و خاتمه عمر پلاسکو با چند ساعت تأخیر به تهران رسید و از اون طرف شهردار مشهد هم همزمان با زلزله شدید در این شهر و پس لرزه هایی که طبق گزارش سازمان لرزه نگاری کشور همچنان ادامه دارد و در حاالی که می شد آمبولانس های در حال آماده باش در نزدیکی چهارراه ها و میدان های مشهد دید و همه بخش ها در حالت آماده باش بودند با خیال راحت به نمایندگی از تولیت آستان قدس راهی تهران و نشست جمنا شد تا کاندیداتوری تولیت را اعلام کند و توجیه تولیت هم برای در مشهد ماندن این بود که می خواهد در کنار مردم مشهد بماند در حالی که وظایف تولیت ربطی به مدیریت اجرایی مشهد و خراسان ندارد. »

مخاطب دیگری نوشته است: «آقای محترم جنابعالی بجای انتقاد بی پایه و اساس از ایشان که نعمتی برای همه مابودندن و حتما یادتان نرفته که کشورمان را از تهدید شوم جنگ و تحریم، گرانی لحظه ای کالاها و تورم 40درصدی با وجود قیمتهای بالای نفت و نکبت رشد منفی اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران و...نجات دادند و صد البته هنوز هم مشغول آوار برداری از ویرانیها و صدمات وحشتناک اقتصادی گذشته هستند بهتر است از نحوه عملکرد و مدیریت خودتان در شهرداری و حادثه غم انگیز پلاسکو سخن بگویید. عملکرد خودتان چگونه بوده است؟؟»

یکی دیگر از کاربران نوشته است: «مدیریت اجرایی با فروش تراکم در کوچه 6 متری و ساختن پاساژها و مجتمع های تجاری در جاهایی که کشش ندارند حتما مشخص می شود . نمونه بسیار عالی و پیشرو از مدیریت را در بحران پلاسکو به صورت کامل دیدیم که با وسایل بدوی سعی می کردند سریع محل را تخلیه کنند. از شهردار محترم عاجزانه خواهشمندیم که به همان تخریب تهران ادامه دهند و کاری به ریاست جمهوری نداشته باشند.»

۴۷۲۳۵

کلید واژه‌ها : شهرداری تهران - محمد باقر قالیباف - شهرداری ها - مدیریت بحران - پلاسکو -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ثور ۱۴۰۳ برابر با ۲۲ شوال ۱۴۴۵ و ۱ می ۲۰۲۴ است. روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به  حضرت امام موسی کاظم علیه السلام امام رضا علیه السلام امام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

امروز روز خوبی برای امور زیر است:

دیدار‌های سیاسی.

شکار و صید و دام گزاری.

و صدقه دادن خوب و مقبول است.

مسافرت

مسافرت مکروه و همراه صدقه باشد.

زایمان

زایمان خوب و نوزاد خوش قدم و مبارک است. ان شاءالله.

احکام نجوم

امروز قمر در برج دلو و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:

ختنه نوزاد.

ورود به خانه نو.

بردن جهیزیه.

معامله خانه و اپارتمان.

درختکاری.

آغاز بنایی و خشت بنا نهادن.

و پیمان گرفتن از رقیب نیک است.

نگارش ادعیه و برای نماز حرز و بستن آن خوب است.

مباشرت امشب

(شب پنج شنبه) مباشرت برای جسم مفید و فرزند دانشمند گردد. ان شاءالله

اصلاح سر و صورت

 اصلاح سر و صورت باعث فقر و بی پولی می‌شود.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

خون دادن و فصد باعث قوت دل می‌شود.

ناخن گرفتن

چهارشنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی می‌شود.

دوخت و دوز

چهارشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود. ان شاالله

وقت استخاره در روز چهارشنبه

از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر (وقت خوابیدن)

تعبیر خواب

خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه‌ی ۲۳ سوره مبارکه " مومنون" است؛ و لقد ارسلنا نوحا الی قوما فقال یا قوم...

و مفهوم آن این است که خواب بیننده را خیر و خوبی از جانب بزرگی برسد که باور نکند و یا نصیحتی به کسی کند و او باور نکند؛ و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

ذکر روز چهارشنبه

یا حیّ یا قیّوم ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه یامتعال که موجب عزّت در دین میگردد

روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به  حضرت امام موسی کاظم علیه السلام امام رضا علیه السلام امام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد

 منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • خروج علیه شهردار تهران
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا