Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیرکل بازرسی استان بابیان اینکه کمیته امداد به‌عنوان بخشی از منظومه نظام و معین دولت در حوزه محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند ، گفت : تمامی فعالیت‌ها در امداد باهدف توانمندسازی خانواده‌ها و بر پایه حضور مردم برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت صفری با اشاره به اینکه چابک سازی و چالاک سازی فعالیت‌های سازمانی و ارائه خدمات هدفمند و زمان‌دار به مددجویان از رویکردهای مهم این نهاد است ، افزود: بر اساس برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه سالیانه 10 درصد از مددجویان توانمند و از بدنه حمایتی امداد خارج می‌شوند .

وی با اشاره به اینکه دهه چهارم فعالیت این نهاد دهه تعالی ، شکوفایی ، نوآوری و خوداتکایی است ، اظهار داشت: خدمات کمیته امداد در این دهه باهدف افزایش توان مدیریت و تدبیر در منزل با ارائه خدمات مشاوره‌ای ، فکری و فرهنگی و درنهایت توانمندی مددجویان ارائه می‌شود.

صفری تصریح کرد: توانمندسازی مددجویان با محوریت اشتغال به‌منظور خودکفایی و خوداتکایی و خروج آن‌ها از چرخه فقر از اهداف اصلی کمیته امداد در دهه چهارم خدمت‌رسانی خود است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان آمار خانواده‌هایی که از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد در استان بهره‌مند هستند را 22 هزار و 500 خانواده اعلام کرد و ادامه داد : این تعداد 4/3 درصد جمعیت استان و بیش از 39هزار نفر را شامل می‌شود .

صفری با اشاره به خدمات ارائه‌شده در بخش اشتغال‌زایی مددجویان گفت : تعداد 2هزار و 248 طرح اشتغال در سال 95 برای مددجویان ایجادشده است که در این زمینه نیز 6 هزار و 400نفر از آموزش‌های مهارت‌آموزی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

وی بابیان اینکه علیرغم کارکردهای مطلوب کمیته امداد در حوزه توانمندسازی تولید فقر در جای دیگری انجام می‌شود و مشکلات ناشی از آن متوجه امداد و سایر نهادهای حمایتی است، اظهار کرد : هم‌افزایی و همکاری تمامی دستگاه‌های حمایتی در از بین بردن فقر در جامعه بسیار مؤثر و راهگشاست .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه بابیان اینکه تلاش ما در امداد این است که سلامت و بهبود مستمر در کار اتفاق افتاده و بهره‌وری افزایش یابد ، افزود : با سطح‌بندی و اولویت‌بندی ، خدمات به شکلی ارائه می‌شود که به توانمندی خانواده‌ها و رفع فقر بین نسلی منجر شود .

صفری میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در سال گذشته را 270میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : توسعه مشارکت‌های مردمی و افزایش منابع مردمی برای ارائه خدمات اثربخش یکی دیگر از رویکردهای اصلی این نهاد است .

وی با اشاره به اینکه عملکرد کمیته امداد در بخش‌های مختلف ازجمله دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری ، حوزه بازرسی و رسیدگی به شکایات امداد ، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد ، افزود : نگاه ما در کمیته امداد این است که بازرسی تقویت مدیریت و گره‌گشایی در کار و کمک به اصلاح امور است .

درادامه محمدعلی شعبانی مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به وظایف سازمان بازرسی و بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های عمومی در عملکرد کلی نظام تأثیر دارد ، گفت : نگاه سازمان بازرسی ارتقاء بهره‌وری در سازمان‌ها و برجسته کردن ظرفیت‌هایی است که در ادارات مغفول مانده است .

وی افزود : تلاش ما ارتقاء سطح مدیریتی در استان و تقویت بدنه کارشناسی سازمان‌های مختلف و توجه به حفظ حرمت خدمتگزاران به‌نظام است .

شعبانی کمیته امداد را چهره رافت و مهربانی نظام دانست و به‌ضرورت وجودی کمیته امداد در جامعه برای دستگیری از اقشار ضعیف جامعه اشاره کرد و گفت : کمیته امداد از ابتکارات حضرت امام (ره) و تشکیل آن از مطالبات مردم در انقلاب بود و خدمات ارائه‌شده در این نهاد موجب می‌شود وضعیت معیشتی مناسبی برای نیازمندان فراهم شود . انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی با ارائه گزارشی از فعالیت گروه جهادی الکفیل در زنجان اظهار کرد: ارائه خدمات پزشکی توسط با محوریت کمیته امداد؛ هماهنگی گروه جهادی حاج عبداله والی کمیته امداد به عنوان بانی اصلی و همراهی تنگاتنگ ورزش و جوانان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات در قالب پزشکی و دندانپزشکی و بینایی سنجی و عینک و سایر خدمات تخصصی و اعصاب ارائه شد، اضافه کرد: حدود ۲ هزار خدمت در این مدت ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: هزینه کمیته امداد برای بحث ارائه خدمات دندانپزشکی و عینک قریب به ۶ میلیارد ریال بود.

صالحی همچنین با قدردانی از همکاری مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح گفت: خوشبختانه مثل همیشه مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح پای کار بودند.

وی ادامه داد: در کنار ارائه این خدمات غرفه‌های مشاوره برای ارائه مشاوره‌های شغلی، مشاوره خانواده از طریق کلینیک رز، مشاوره گروهی از طریق بسیج حقوقدانان و وکلای همکار کمیته امداد انجام و غرفه حجاب و عفاف نیز دایر شد.

کد خبر 6097810

دیگر خبرها

  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است