Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- خبرنگار شبکه تلويزيوني بي بي سي گفت: نظرسنجي‌هاي اخير حاکي از آن است تعداد آراء «آري» و «نه» در ترکيه بسيار به يکديگر نزديک است و از اينرو، پيش بيني نتيجه همه‌پرسي فردا بسيار دشوار است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي، مجري اين شبکه ابتدا گفت: امروز (شنبه) آخرين روز تبليغات براي همه‌پرسي درباره ايجاد تغييراتي در قانون اساسي ترکيه است، که قرار است روز يکشنبه در سراسر اين کشور برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آراء «آري» در اين همه‌پرسي بيشتر باشد، قدرت‌هاي گسترده‌اي به رييس جمهور ترکيه، که در حال حاضر، رجب طيب اردوغان است، اعطا خواهد شد.
سِرِف آيسلر، خبرنگار اعزامي اين شبکه به ترکيه، طي گزارشي زنده از استانبول درباره همه‌پرسي فردا در ترکيه گفت: نظرسنجي ها حاکي از آن است که تعداد آراءِ هر دو طرف بسيار به هم نزديک است. با اين حال، دو طرف خواستار پيروزي قاطعانه در برابر طرفِ مقابل هستند. علت اين که بسياري از سازمان‌ها نتايج نظرسنجي‌هاي خود را ديگر منتشر نمي‌کنند، اين است که اختلاف ميان آراءِ «آري» و «نه» آنقدر ناچيز است، که از حاشيه خطاي آماريِ نظرسنجي‌ها نيز کمتر است و از اينرو، با استفاده از اين نوع نظرسنجي‌ها نمي‌توان به طور قاطعانه پيروز همه‌پرسي فردا را پيش‌بيني کرد. تغييرات پيشنهادي در قانون اساسي ترکيه که در اين همه پرسي به آراء عمومي گذاشته شده، بسيار گسترده است و مي‌توان استدلال آورد که بزرگترين تغييرات در قانون اساسي در تاريخ کشور جمهوري ترکيه خواهد بود.
خبرنگار افزود: حزب عدالت و توسعه ترکيه، که در حال حاضر تحت رهبري بينعالي ييلديريم، نخست وزير اين کشور قرار دارد، اعلام کرده است که تاکنون مردم ترکيه در انتخابات، به رييس جمهور، که مقامي نمادين است، و همچنين به نخست وزير اين کشور رأي مي‌داده‌اند. اين در حالي است که حزب عدالت و توسعه ترکيه در نظر دارد اين دو مقام را در يکديگر ادغام کند. از سوي ديگر، مخالفان مي‌گويند که اعطاي قدرت‌هاي بيش از حد به رييس جمهور ترکيه، باعث کاهش مسئوليت‌پذيري و پاسخگويي رييس جمهور به مردم و پارلمان ترکيه خواهد شد.
خبرنگار اضافه کرد: امروز، آخرين روزي است که هر دو اردوگاه مي‌توانند تبليغات خود را انجام دهند و استدلال‌هاي خود را براي جلب حمايت مردم ترکيه براي آنان تشريح کنند. به همين دليل، ما امروز انتظار راهپيمايي‌ها، گردهم آيي‌ها و تبليغات گسترده در آستانه‌ي برگزاري همه‌پرسي در ترکيه داريم، زيرا فردا رأي‌گيري در رابطه با همه پرسي ترکيه آغاز خواهد شد که به احتمال قريب به يقين مي‌توان گفت: اين بزرگترين (مهم ترين) رأي‌گيري در تاريخ جمهوري ترکيه خواهد بود.
مجري بي بي سي پرسيد: از تبليغات و گردهم آيي‌هاي گروه «نه» چه خبر، زيرا ادعاهايي وجود داشته است که اين انتخابات، چندان آزادانه و منصفانه نبوده است؟ خبرنگار پاسخ داد: بله، چنين ادعاهايي وجود دارد و هنگامي که شما به نقاط مختلف استانبول و بسياري ديگر از شهرهاي ترکيه سرمي‌زنيد، مي‌بينيد که تبليغات گروه «نه» بسيار کم است. علت آن اين است که بسياري از گردهم آيي‌ها و راهپيمايي‌هاي گروه «نه» به دلايل امنيتي لغو مي‌شود يا در برخي از موارد، از همان ابتدا به آنان اجازه تجمع، تظاهرات يا تبليغات داده نمي‌شود. اعضاي اردوگاه «نه» احساس مي‌کنند که در رابطه با تبليغات انتخاباتي، از رقيبِ خود عقب نگه داشته شده‌اند و فرصت اظهار نظرِ آزادانه و بيان نقطه نظرات‌شان به آنان داده نشده است. به همين دليل، آنان مي‌خواهند امروز از آخرين فرصت‌هاي خود براي رساندن پيام شان و تبليغ نقطه نظراتِ خود براي مردم ترکيه و تشويق آن‌ها به انداختنِ آراءِ «نه» در صندوق‌هاي اخذ رأي در همه‌پرسيِ فردا، حداکثر بهره را ببرند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • سفر دشوار سایپا برای بازی جام حذفی
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد