Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی الله فرج اللهی روز شنبه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی این شهرستان افزود: احتمال طغیان رودخانه ها در این شهرستان وجود دارد بنابر این مسئولان باید همچنان آمادگی خود را برای شرایط بحرانی حفظ کنند.
وی با قدردانی از اقدام مسئولان امور آب در ارتباط با مسیرگشایی رودخانه ها اظهار کرد: این اقدام ها باعث شد این شهر از خطرهای آبگرفتگی و سیل در امان باشد و امسال در صدد هستیم اعتبارهای مورد نیاز را برای مسیرگشایی رودخانه ها اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار بناب با اشاره به اقدام کشاورزان منطقه برای تغییر الگوی کشت یادآوری کرد: در سایه تلاش و پیگیری مسئولان امسال سطح زیر کشت پیاز در این شهرستان به 307 هکتار کاهش یافته بنابراین برای تشویق کشاورزان برای کشت جایگزین، آب مورد نیاز آنان باید به موقع تامین شود.
فرج اللهی با گلایه از مسئولان بیمه در خصوص پرداخت با تاخیر حق بیمه محصولات کشاورزی این شهرستان ادامه داد: 100 درصد حق بیمه محصولات کشاورزی در سال 95 پرداخت شده است.
فرماندار بناب گفت: در چشم انداز سند تدبیر و توسعه احداث 200 هکتار باغ پسته در بناب پیش بینی شده که تاکنون 72 هکتار آن تحقق یافته است.
فرج اللهی افزود: در سال 95 پرداخت تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی به صورت شناور بود و هیچ گونه محدودیتی نداشت و بیش از 15 میلیارد و 200 میلیون ریال جذب شد و این طرح امسال نیز ادامه می یابد.
وی با اشاره به جاری شدن فاضلاب طی روزهای اخیر در صوفی چای این شهرستان که منجر به اعتراض برخی شهروندان شده بود، خواستار تشکیل کمیته برای بررسی موضوع و ارائه نتایج آن طی یک هفته آینده شد.
فرج اللهی با اشاره به سیاست های ابلاغی در سند تدبیر و توسعه کشاورزی این شهرستان گفت: قرار است در راستای تحقق این سند 150 حلقه چاه کشاورزی در سطح این شهرستان برق دار شود که تاکنون 60 مورد آن تحقق یافته و امیدواریم با همکاری مسئولان امور برق بزودی شاهد تحقق کامل این طرح باشیم.
مدیر جهادکشاورزی بناب نیز در این جلسه از کاهش یک هزار و 770 هکتاری سطح زیرکشت غلات در این شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: امسال به علت سرمای زمستانی بیش از 70 درصد باغات انگور در بناب دچار سرمازدگی شده و شاهد افت برداشت این محصول خواهیم شد.
حسینعلی فتحی افزود:اکنون 5/29 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از آبیاری کم فشار استفاده می کند که شامل 109 بهره بردار می شود.
وی اظهار کرد: طی 3 ماه آینده این مقدار به 63 هزار و 800 مترمربع خواهد رسید که 400 هکتار را تحت پوشش برده و برای 135 هکتار آبیاری تحت فشار نیز برنامه داریم.
فتحی از آغاز طرح مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح تا 15 اردیبهشت ادامه دارد.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
در سال های اخیر با توجه به روند خشک شدن دریاچه ارومیه و تلاش ها برای احیای آن از طریق اجرای برنامه ها و سیاست های کشاورزی منجر به کاهش مصرف آب، تغییر الگوی کشت محصولات زراعی و باغی این شهرستان بویژه محصول پیاز شده و این محصولات جای خود را عمدتا به درختان پسته و زعفران داده است.
تنظیم کننده: پرویز بابائی** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ ضمن اعلام مقابله با تغییر کاربری به وسعت ۵۹ هکتار، از قلع و قمع ۶۸ مورد دیوارکشی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید غلامی با اعلام اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری 59 هکتار در این حوزه قضایی پیشگیری شده است گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را 59 هکتار و معادل 2300 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد 68 قطعه که شامل دیوارکشی به تعداد 68 مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد 3 مورد، دپوی مصالح ساختمانی 16 مورد و استخر 2 مورد، قانون به اجرا درآمد.

مقابله با تغییر کاربری 12870 هکتار اراضی کشاورزی البرز مقابله با تغییر کاربری 65 هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌

وی با اعلام اینکه شخصا در این اعمال تبصره 2 ماده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی حضور داشته است از تلاش و مساعی شهردار بخش کوهسار، عوامل پلیس پیشگیری شهرستان ساوجبلاغ ، نماینده فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ، رئیس و عوامل کلانتری چندار، عوامل یگان امداد، نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان ادارات گاز، برق ،آب و نماینده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد