Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@20:57:46 GMT

خنداندن کودک و تاثير آن بر افزايش خلاقيت

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۲۳۵۵

خبرگزاري آريا -

يک روانشناس برخنداندن روزانه حداقل 10 دقيقه کودک براي پرورش خلاقيت تاکيد کرد.
ريشه شکل‎گيري خلاقيت، در تربيت فرزند است و تربيت فرزند سخت‏‎ترين کار است. کودکان اگر عزت نفس داشته باشند خلاقيت دارند و يکي از راه‎هاي افزايش عزت نفس وقت گذاشتن براي کودک است. به‌عنوان مثال براي پرورش گل‎هاي يک باغچه بايد به آن رسيدگي کرد و وقت گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"زهرا مقدم" گفت: بازي با کودک، کتاب خواندن براي او و نوازش آن از روش‎هاي پرورش عزت نفس و خلاقيت کودک است. اولياء بايد ياد بگيرند که به حرف‎هاي کودک گوش دهند البته بايد توجه کنند که اداي گوش دادن را درنياورند بلکه با احترام قائل شدن به او تمام حرف‎هاي او را به دقت گوش کنند و حتي اگر نياز باشد کار خود را تعطيل نمايند.
اين روانشناس افزود: کودک تا 7 سالگي محتاج به کمک است و نمي‎تواند کارهاي ريز را به خوبي انجام دهد، پس اگر در اين دوران کودک نتوانست کارهايش را به خوبي انجام دهد و به‌عنوان مثال غذاي خود را زمين ريخت او را زير سوال نبريد زيرا اين عمل تلقيني براي کودک است که نمي‎تواند کارهاي خود را انجام دهد.
وي خاطرنشان کرد: اولياء به دنبال موقعيت‎هاي تشويقي براي کودکان خود باشند به عنوان مثال اگر کودک پازل ساده‎اي را توانست درست کند يک جايزه ساده به او بدهند و کودک خود را با کسي مقايسه نکنند. اين موضوع نه تنها براي کودکان بلکه براي تمام افراد صادق است، زيرا هر کس منحصر بفرد است و استعداد آنها نبايد با کسي مقايسه شود.
مقدم اظهار کرد: والدين براي کودکان خود لحظات خاطره‎انگيز درست کنند و روابط احساسي و عاطفي با آن داشته باشند. نوازش کودک توسط مادر به دوران کودکي محدود نمي‎شود و گاهي نياز است مادران نوجوانان خود را نوازش نمايند.
وي تصريح کرد: در بسياري از کلينيک‎‌هاي روانشناسي تختي براي نوازش در نظر گرفته شده است که مادر روي آن مي‏‌خوابد و کودکي روي در روي مادر قرار مي‎گيرد و کودک خود را نوازش مي‎کند، زيرا نوازش در دوران کودکي يک عطش است و اولياء بايد به‌طور مرتب به دنبال موقعيت‎هاي نوازش کودک خود باشند.
اين روانشناس يادآور شد: اولياء بايدها و نبايدها را در ارتباط با کودک خود به حداقل برسانند، زيرا امر و نهي خلاقيت را مي‎کشد و در پي انديشيدن تمهيداتي در يک محيط بسيار امن کودک را آزاد بگذارند تا کارهاي خود را انجام دهد و نگران اين نباشند که کودک لباس خود را کثيف کند و يا با دست خود غذا بخورد.
منبع : isna.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، لیلی شریفیان دبیر ریاضی دبیرستان دخترانه رازی کیش با ۱۹ سال سابقه مشغول به تدریس است.

وی معلمی را از کیش شروع کرده و با ارتباط صمیمی با دانش آموزان و اولیای مدرسه، صبر و گذشت درحوزه معلمی توانست عنوان نمونه را دریافت کند.

بهره گیری از روش‌های نوین آموزش ریاضی، استفاده از دست سازه‌ها در راستای تفهیم هر چه بهتر مفاهیم ریاضی به دانش آموزان نیز از دیگر دلایل انتخاب لیلی شریفیان به عنوان معلم نمونه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • رباح ماجر: مسی نه، کرویف قله خلاقیت فوتبال است!‏
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون