Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:23:50 GMT

20 روش براي کاهش 500 کالري در روز

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۲۴۷۲

خبرگزاري آريا -
کاهش وزن نيازمند تغييرات جدي در سبک زندگي است

کاهش وزن نيازمند تغييرات جدي در سبک زندگي است. علاوه بر اين شما بايد 3500 کالري بسوزانيد تا بتوانيد 453 گرم وزن کم کنيد. اگر بتوانيد روزانه 500 کالري کم کنيد قادر خواهيد بود در يک هفته 453 گرم از وزن خود بکاهيد. کاهش کالري نيازمند تغيير در عادت‌هاي روزانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اين تغيير به خوبي صورت گيرد نتايج بلند مدتي به همراه خواهد داشت. يک تغيير کوچک که بتواند روزانه 500 کالري بسوزاند تاثير بسيار خوبي خواهد داشت. براي اينکه بتوانيد به اهداف کاهش وزن خود دست يابيد بهتر است ادامه مقاله را بخوانيد تا با روش‌هاي کاهش کالري آشنا شويد:

1.به جاي ساندويچ از سالاد استفاده کنيد:
دو برش بزرگ از نان به همراه سس مايونز در حدود 550 کالري وارد بدن شما مي‌کند. شما مي‌توانيد به جاي استفاده از ساندويچ از سالاد استفاده کنيد.

2.از نوشيدن مارگاريتا چشم پوشي کنيد:
يک ليوان مارگاريتا مي‌تواند 800 کالري وارد بدن کند.

3.از قهوه سياه استفاده کنيد:
يک اسپرسوي بزرگ بدون شکر 220 کالري خواهد داشت.در حاليکه يک فنجان قهوه سياه تنها 2 کالري دارد. اگر شما عادت داريد روزانه دو فنجان قهوه اسپرسو با شکر مصرف کنيد بايد بدانيد که 550 کالري وارد بدن شما مي‌شود.

4.از يخ قهوه يا آيس کافه استفاده کنيد:
استفاده از يخ قهوه مي‌تواند تاثير بسيار خوبي بر روي کاهش کالري داشته باشد.

5.غذا را آهسته‌تر بجويد:
اگر بتوانيد هر لقمه را دو بار بجويد، قادر خواهيد بود غذاي کمتري بخوريد و زودتر سير شويد. مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد شما مي‌توانيد با آهسته جويدن غذا در هر وعده غذايي 100 الي 120 کالري کمتر دريافت کنيد. بنابراين در روز 400 کالري کمتر وارد بدن شما مي‌شود.

6.تشنگي خود را با ترکيب آب و ليمو بر طرف کنيد:
به جاي اينکه تشنگي خود را با نوشابه‌هاي مضر برطرف کنيد بهتر است يک ليموي تازه را برداريد و آب آن را داخل يک فنجان آب بريزيد. با نخوردن هر ليوان نوشابه تقريبا 200 کالري کمتر وارد بدن مي‌شود.

7.غذاي خود را در منزل بپزيد:
مطالعه انجام شده در سال 2014 نشان داد افرادي که شام خود را در منزل پخته بودند، کالري کمتري نيز دريافت کرده بودند. سعي کنيد صبحانه و نهار و شام خود را در منزل تهيه کنيد.

8.نشستن‌هاي طولاني را کم کنيد:
مطالعات انجام شده در مايوکلينيک نشان مي‌دهد افرادي که در طول روز در حال حرکت و فعاليت هستند نسبت به ساير افراد 350 کالري بيشتر مي‌سوزانند.

9.از گارسون بخواهيد قبل از آوردن غذا روي ميز نصف آن را داخل يکبار مصرف بريزد:
در اين صورت قادر خواهيد بود به طور متوسط 750 کالري کمتر مصرف کنيد. تحقيقات دانشمندان نشان مي دهد يک وعده غذايي معمولي در بيشتر کشورها حاوي بيش از 1500 کالري است بنابراين اگر شما بتوانيد نصف اين مقدار را بخوريد کالري کمتري وارد بدن مي‌شود و وزنتان نيز کمتر خواهد شد.


کاهش کالري نيازمند تغيير در عادت‌هاي روزانه است

10.به جاي استفاده از گوشت دنده از گوشت راسته استفاده کنيد:
اينکار باعث مي‌شود 700 کالري کمتر وارد بدن شود. 453 گرم گوشت دنده در يک رستوران تقريبا 1400 کالري دارد. اما استيک تهيه شده از گوشت راسته تنها 700 کالري خواهد داشت.

11.در بين خوردن غذا قاشق و چنگال را زمين بگذاريد و سرعت خوردن را کم کنيد:
کم کردن سرعت غذا خوردن مي‌تواند در مصرف کالري کمتر به شما کمک کند. مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد با اينکار افراد مي‌توانند 500 کالري کمتر وارد بدن کنند.

12.سعي کنيد 7 الي 8 ساعت بخوابيد:
داشتن خواب کافي براي کاهش وزن بسيار موثر است. در اين روش شما قادر هستيد بيش از 300 کالري بسوزانيد. مطالعات و تحقيقات نشان مي‌دهد که کمبود خواب نه تنها سرعت سوخت و ساز بدن را کمتر مي‌کند بلکه اشتهاي افراد براي خوردن مواد شيرين را نيز افزايش مي‌دهد.

13.قبل از خوردن صبحانه ورزش کنيد :
اينکار مي‌تواند 350 کالري کمتر وارد بدن کند. مطالعه انجام شده در ژاپن نشان مي‌دهد زماني که افراد قبل از صبحانه ورزش مي‌کنند280 کالري بيشتر از زمان‌هاي ديگر سوزانده خواهد شد.

14.نان خود را با روغن زيتون پر نکنيد:
تنها چند برش از نان مي‌تواند 500 کالري وارد بدن کند بنابراين نياز نيست روغن زيتون نيز به آن اضافه کنيد. بله روغن زيتون جزو مواد سالم محسوب مي‌شود اما مي‌تواند کالري بيشتري وارد بدن کند. اگر مي‌خواهيد از مزاياي روغن زيتون بهره مند شويد بهتر است آن را با نان نخوريد.

15.جلوي آينه غذا بخوريد:
مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد زماني که افراد خود را در هنگام غذا خوردن ببينند، گزينه‌هاي سالم تري را انتخاب خواهند کرد و 400 کالري کمتر وارد بدن مي‌شود.

16.پياده روي خود را به صورت ترکيبي انجام دهيد:
مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد که اضافه کردن مدت زمان کوتاه و سريع به پياده روي مي‌تواند بيش از 20 درصد کالري بسوزاند. اين بدين معناست که يک پياده روي يک ساعته مي‌تواند به اساني 90 تا 120 کالري بسوزاند. قرار گرفتن در معرض هواي سرد کالري بيشتري مي‌سوزاند زيرا بدن حساسيت

بيشتري به هورمون گرسنگي لپتين خواهد داشت. مطالعات نشان مي‌دهد افرادي که سه ساعت از روز خود را در هواي سرد مي گذرانند 250 کالري بيشتر مي‌سوزانند.

17.خوردن چيپس و سالسا را فراموش کنيد:
اين مواد سرشار از چربي و نمک هستند و مي‌توانند بيش از 645 کالري وارد بدن کنند. سعي کنيد تا جايي که مي‌توانيد از خوردن اين مواد اجتناب کنيد.

18.به جاي گوشت از قارچ استفاده کنيد:
مطالعات انجام شده نشان داده است افرادي که قارچ را جايگزين گوشت قرمز مي‌کنند 444 کالري کمتر وارد بدن خود خواهند کرد.

19.در طول وعده غذايي ، موبايل خود را کنار بگذاريد:
افرادي که در طول وعده غذايي خود به موبايل نگاه مي‌کنند، احساس سيري نخواهند کرد و غذاي بيشتري مصرف مي‌کنند. همين امر موجب مي‌شود کالري دريافتي افزايش پيدا کند. سعي کنيد زمان خوردن غذا ذهن خود را از موارد ديگر پاک کنيد و تنها تمرکز خود را به خوردن اختصاص دهيد. استرس نيز مي‌تواند هورمون‌هاي ذخيره کننده چربي را فعال کند و افرادي که احساس استرس مي‌کنند 104 کالري بيشتر وارد بدن خواهند کرد.

20.آدامس بجويد و آب بيشتري بنوشيد:
مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد جويدن آدامس بدون شکر به مدت يک ساعت در صبح، باعث مي‌شود 67 کالري کمتر وارد بدن شود. همين کار را مي‌توانيد در بعد از ظهر نيز تکرار کنيد. همچنين افرادي که يک الي سه ليوان آب اضافي در روز مي‌نوشند 205 کالري کمتر وارد بدنشان خواهد شد.

منبع: مجله سلامت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب

آفتاب‌‌نیوز :

افراد شرکت‌کننده در این تحقیق با افزودن دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود وزن کم کردند. آنان بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی خود یا انجام ورزش بیشتر به این امر دست یافتند.

سرکه همچنین منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود که نشان دهنده سلامت بهتر قلب است.

البته در این که آیا تاثیر سرکه بر اساس انواع سیب متفاوت است یا نه، احتمالاً تفاوت کمی وجود دارد.

برای خوش طعم‌تر کردن سرکه، می‌توان به سادگی آن را در یک لیوان آب یا هر نوشیدنی دیگری افزود تا طعم تند آن کاهش یابد.

از طرف دیگر، می‌توان آن را روی سالاد ریخت به اسموتی اضافه کرد یا به عنوان طعم دهنده غذا استفاده کرد.

از دیگر فواید سرکه می‌توان به کاهش فشار خون و جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا اشاره کرد.

برای این مطالعه، ۱۷۵ فرد ژاپنی به سه گروه تقسیم شدند؛ یک گروه به‌عنوان گروه کنترل رژیم غذایی معمولی خود را ادامه داد، گروهی دیگر یک قاشق چایخوری سرکه به غذای روزانه خود افزودند، در حالی که گروه سوم روزانه دو قاشق چایخوری با غذای خود مصرف کردند.

نتایج نشان داد که پس از ۱۲ هفته، کسانی که دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود اضافه کرده بودند بین دو تا چهار پوند وزن کم کردند.

آنان همچنین سطح تری گلیسیرید کمتری داشتند، اما دو گروه دیگر به میزان قابل توجهی وزن کم نکردند.

محققان اظهار کردند: مطالعه حاضر، اولین تحقیقی است که نشان می‌دهد سرکه وزن بدن، شاخص توده بدنی و توده چربی بدن را در افراد چاق ژاپنی کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، دریافت مداوم سرکه باعث کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود.

نتایج مطالعات حیوانی پیشین نشان داده بود که اسید استیک، جزء اصلی سرکه، می‌تواند چربی بدن را کاهش دهد.

محققان خاطرنشان کردند که سرکه قدمتی بسیار طولانی دارد و به بابل در ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد و دریافته‌ایم که مصرف سرکه فشار خون را کاهش می‌دهد، کلسترول خون را بهبود می‌بخشد و هیپرگلیسمی پس از غذا را مهار می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند