Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@10:38:54 GMT

روحاني و نجات کشور از سقوط اقتصادي

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۳۹۱۹

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- «روحاني و نجات کشور از سقوط اقتصادي»، «روحاني و پايگاه راي اصلاح طلبان» و «آگاهي مردم در کنار نظارت بر مراحل انتخابات؛ شاه‌ کليد تحقق آرامش در فضاي سياسي» از جمله محورهاي اصلي تحولات انتخاباتي در روزنامه هاي يکشنبه 27 فروردين محسوب مي شود.

** روحاني و نجات کشور از سقوط اقتصادي
روزنامه «شرق» در يادداشتي با عنوان «روحاني و نجات کشور از سقوط اقتصادي»، به قلم محمود ختائي دانشيار بازنشسته دانشکده اقتصاد علامه نوشت: رئيس‌جمهور و دولت يازدهم در چهار سال مديريت خود به اذعان بيشتر مردم و کارشناسان اقتصادي موفقيت‌هاي بزرگي داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور نه‌تنها از سقوط اقتصادي نجات يافته است؛ بلکه برابر داده‌هاي بانک مرکزي، سطح توليدات که در دو‌ساله ٩١ و ٩٢ کاهش يافته و رشدهاي منفي ٦,٨ و ١.٩ درصد را تجربه کرده بود، در سه‌ساله ٩٣ تا ٩٥ افزايش يافته و به‌ ترتيب به رشد‌هاي مثبت ٣، منهاي ١.٨ و حدود هفت درصد دست يافته است. در مجموع کارنامه دولت يازدهم براي عملکرد دو شاخص مهم اقتصادي از چهار شاخص کليدي به‌ويژه با توجه به شرايط حاکم کشور -تأکيد مي‌شود با توجه به شرايط حاکم- جاي سپاس فراوان دارد.

** روحاني و پايگاه راي اصلاح طلبان
روزنامه «آرمان» در سرمقاله اي با عنوان «روحاني و پايگاه راي اصلاح طلبان» به قلم احمد شيرزاد فعال سياسي اصلاح طلب مي نويسد: نبايد فراموش کرد که يک بدنه گسترده نخبگان اجتماعي، فرهنگي مانند جامعه دانشجويي، معلمان کشور و اساتيد دانشگاه هوادار اصلاح‌طلبان هستند. بنابر اين اينها گروه‌هاي مرجع هستند که به طور گسترده با جامعه به فعل و انفعال مي‌پردازند و چراغ راهنماي جامعه‌اند. از سوي ديگر بخشي از شخصيت‌هاي کليدي اصلاح طلب هستند که سخن شان بسيار نفوذ دارد و در دوره‌هاي گذشته نيز اين تجربه ثابت شد که واقعا حرف برخي از شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب بسيار مي‌تواند پرنفوذ و اثرگذار باشد. از اين رو پايگاه راي اصلاح طلبان پايگاه بسيار خوبي است و نبايد هم نگران پيام‌رساني باشيم، چون پيام اصلاح طلبان به خوبي به مردم خواهد رسيد.

** آگاهي مردم در کنار نظارت بر مراحل انتخابات؛ شاه‌ کليد تحقق آرامش در فضاي سياسي
روزنامه «نوآوران» در سرمقاله اي با انتشار عنوان «آگاهي مردم در کنار نظارت بر مراحل انتخابات؛ شاه‌کليدتحقق آرامش در فضاي سياسي»، به قلم عليرضا رحيمي نماينده مجلس نوشت: آن‌چه در فضاي سياسي و انتخاباتي بيش از هر چيزي براي جامعه مورد نياز است، لزوم حفظ امنيت انتخابات و آرامش کشور است. آن‌چه در چنين شرايطي بايد به منظور تأمين امنيت فضاي انتخاباتي در دستور کار قرار گيرد، آگاهي بخشي به عامه مردم به عنوان يک نکته کليدي است. در کنار اين اصل مهم وظيفه شوراي نگهبان در تمام مراحل انتخابات نيز به مراتب حائز اهميت است. به عبارت ديگر وظيفه شوراي نگهبان فقط به بررسي و تأييد صلاحيت کانديداهاي انتخابات ختم نمي‌شود. بلکه فرآيند بررسي و نظارت از سوي شوراي‌نگهبان بايد در تمام مراحل انتخابات مورد توجه قرار گيرد.

** نابرجامي ها در انتخابات 96 دوباره حاضر شده اند
روزنامه «قانون» در يادداشتي با انتخاب عنوان «نابرجامي ها در انتخابات 96 دوباره حاضر شده اند»، به قلم حسن محمدي روزنامه نگار مي نويسد: در روزهايي که فضاي انتخابات رياست جمهوري اندکي شفاف‌تر شده است و اتاق‌هاي فکر کارزارهاي انتخاباتي جدي‌تر از روزهاي گذشته حملات طراحي شده را علني‌تر در فضاي رسانه‌اي کشور پي‌ريزي مي‌کنند بار ديگر «برجامِ»بيچاره، پايش به رقابت‌هاي انتخاباتي باز شد وآن‌هايي که در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در سال 94 شکست سنگيني از برجاميان خورده بودند با تغيير نام، زير چترعنوانِ «جمنا» جمع شدند تا شايد توشه‌اي براي کيسه‌هاي خالي شده خود جمع کنند. حمله به برجام توسط يکي از اعضاي جمنا کليد خورد و نوشت:«روحاني اکنون «کانديدا»ست و مي گويد حفظ برجام مهم‌ترين اولويت اوست. ظاهرا به او مشورت داده‌اند که جامعه هنوز آماده عبور از برجام نيست. اما ظاهرا بنده خدا نمي داند مردم ممکن است نخواهند برجام را پاره کنند.

** چرا مشارکت حداکثري؟
روزنامه «شهروند» در سرمقاله اي با درج عنوان «چرا مشارکت حداکثري؟»، نوشت: به‌رغم تمامي تبليغاتي که عليه اصل انتخابات در ايران مي‌شد و همچنان هم مي‌شود و مستقل از اينکه انتخابات در ايران واجد نقاط ضعفي است که تاکنون برطرف نشده است، ولي نمي‌توان ترديد داشت که انتخابات در ايران جدي و اثرگذار است و اين اثرگذاري‌ها حتي کوچک و محدود نيست، بلکه بسيار هم مهم است. کافي است به انتخابات ٢٠‌ سال اخير توجه کنيم. در‌ سال ١٣٧٦ با آمدن رئيس‌جمهوري جديد، فضاي عمومي کشور دچار تغيير و تحولي جدي شد؛ هر چند عده‌اي آن را مطلوب و عده‌اي نامطلوب دانستند، ولي اين تحول بر اثر نتيجه انتخابات به دست آمد. در ‌سال ١٣٨٤ فضاي عمومي کشور به کلي متفاوت از پيش شد و باز هم شديدتر از گذشته عده‌اي طرفدار و عده‌اي مخالف نتيجه برآمده از آن شدند. انتخابات‌ سال ١٣٨٨ به هر دليلي به يک مشکل جدي سياسي تبديل شد.‌ سال ١٣٩٢ نيز بر اثر انتخابات ريل قطار سياست ايران تغيير جهت داد و چرخش ١٨٠ درجه‌اي را تجربه کرد. همه اينها نشان مي‌دهد که مسأله انتخابات بويژه انتخابات رياست‌جمهوري، با وجود همه انتقادات، اثرات تعيين‌کننده دارد و کسي هم نمي‌تواند با توجيهات غيرقابل‌قبول آن را فاقد اهميت تلقي کند. در صورتي که اين گزاره را قبول داشته باشيم، ديگر نمي‌توانيم ساکت نشسته و بي‌خيال شويم. وظيفه همه ماست که براي مشارکت در سرنوشت خود گام برداريم.

** تکميل پازل انتخابات در روز پاياني
روزنامه «جوان» در گزارشي با درج عنوان «تکميل پازل انتخابات در روز پاياني»، به قلم جعفر تکبيري آورد: ثبت‌نام از کانديداهاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، روز گذشته با ثبت‌نام اسحاق جهانگيري، محمدباقر قاليباف، حميدرضا حاجي‌بابايي و محمد هاشمي سرانجام به پايان رسيد تا پرونده ثبت‌نام از کانديداهاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با هزار و 636 نفر داوطلب بسته شود. اما روز گذشته در ميان هياهوي ثبت‌نام افراد ناشناخته، چندين چهره شناخته شده نيز خود را به وزارت کشور رساندند و با ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري، شکل تازه‌اي به پازل اين انتخابات دادند. بر اين اساس، در آخرين ساعات روز گذشته، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور و محمدباقر قاليباف شهردار تهران در انتخابات ثبت‌نام کردند. همچنين در حالي که از مدت‌ها قبل شايعه حضور سعيد جليلي در انتخابات نيز به گوش مي‌رسيد، وي روز گذشته نيز به وزارت کشور نرفت تا عملاً اين شايعه رنگ واقعيت به خود نگيرد. اتفاق جالب روز گذشته عدم ثبت‌نام بذرپاش چهارمين کانديداي جمنا در انتخابات بود، به گونه‌اي که وي ابتدا به دليل تأخير نتوانست وارد ستاد انتخابات کشور شود و پس از حضور در ستاد نيز عنوان کرد که از ثبت‌نام انصراف داده است.

** هياهوي انتخاباتي
روزنامه «آرمان» در يادداشتي با عنوان «هياهوي انتخاباتي»، به قلم نعمت احمدي حقوقدان مي نويسد: پرسش اين است چرا اين عده از مردم خود را واجد صلاحيت کانديداتوري در انتخابات مي‌دانند؟ اين هياهوي انتخاباتي هر 4 سال يک بار به چه علت فضاي کشور را آشفته مي‌کند؟ به باور من با نگاه‌هاي مختلفي بايد به اين مهم پرداخته شود: 1- نبود احزاب: وقتي در کشورحزب به‌معناي واقعي آن نداريم تا با ارائه برنامه حزبي راه اداره کشور را در مرامنامه و اساسنامه حزبي تشريح کند و مردم بتوانند به نخبگان و فعالان سياسي‌اي رأي بدهند که در چنين حزبي عضويت دارند و با انديشه آنان همسو هستند، في‌الواقع چنين بي‌برنامگي‌اي در زمان انتخابات بروز و ظهور خواهد کرد. 2-در ميان کساني را که ظرف اين پنچ روز نام‌نويسي کردند، عده‌اي هستند که خود مي‌دانند از فيلتر شوراي نگهبان رد نمي‌شوند و واجد شرايط هم نيستند. فردي که از کرمانشاه براي نام‌نويسي آمده بود و تحصيلات ابتدايي داشت، به خوبي قصد و نيت اين عده را بيان کرد. او به‌صراحت گفت: من با اين تحصيلات صلاحيت رياست‌جمهوري را ندارم، اما نام‌نويسي فرصتي است که به بيان عقايد و ديدگاه‌هايم بپردازم.

** پازل انتخابات ٩٦
روزنامه «شرق» در سرمقاله اي باعنوان «پازل انتخابات ٩٦»، به قلم عبدالله ناصري فعال سياسي آورد: ماهيت صحنه انتخابات رياست‌جمهوري، ماهيت دوقطبي است. اخبار ثبت‌نام گسترده نامزدهاي اصولگرا و چند چهره معتدل و اصلاح‌طلب، نبايد اين تصور را ايجاد کند که فضا از اين حالت خارج شده؛ چون به طور سنتي روي پيشاني نامزدها نوشته شده متعلق به اردوگاه جريان چپ يا راست بعد از انقلاب هستند و با هر تنوع، اسم و رنگي که وارد شوند، ذيل اين دو طيف طبقه‌بندي مي‌شوند.

** نبود احزاب، تقويت گروه هاي فشار و اعتمادي که از مردم سلب مي شود
روزنامه «نوآوران» در گفت وگويي با کارشناسان با انتخاب عنوان «نبود احزاب، تقويت گروه هاي فشار و اعتمادي که از مردم سلب مي شود»، به نقل از ابراهيم آقا محمدي نماينده پيشين مجلس نوشت: رقابت هاي انتخاباتي و سياسي بايد در چارچوب اخلاق و اعتقادات اسلامي باشد، آن دسته از کانديداهايي که به جاي رقابت به تخريب يکديگر مي پردازند، بايد بدانند که ما مسلمان هستيم و بايد تمام کارهايمان در چارچوب اخلاق و اعتقادات اسلامي باشد.

غلامرضا ظريفيان استاد دانشگاه و فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اين که جامعه ايران گرفتار آسيب‌هاي بنيادي است، افزود: معمولا برخورد هاي جناحي درچند دوره اخير موجب تخريب ارزش‌هاي اخلاقي شده و از برخي اتهامات غيرمعمولي و نسبت‌هاي ‌خلاف براي کنارگذاشتن رقيب خصوصاً در بزنگاه هاي حسياسي نظير انتخابات استفاده مي ‌شود.

آذر منصوري نماينده پيشين و فعال سياسي اصلاح طلب با اعتقاد بر اين که برخي از رويکردها و فعاليت هاي انتخاباتي کانديداهاي سياسي باعث مي شود فضاي پر شور آستانه انتخابات به سردي گرايش پيدا کند، گفت: براي مثال جناحي خاص در کشور همواره تلاش مي کند به جاي معرفي کانديدايي خاص بيشتر رقيب انتخاباتي خود را در اذهان عمومي با تخريب کردن در موضع ضعف قرار دهد.

ابوالفضل سروش عضو فراکسيون اميد اظهار کرد: درکشور ما به دليل نبود احزاب قوي، کانديداها در انتخابات به صورت شخصي و بدون حس مسوليت نسبت به وعده ها حضور پيدا مي کنند به طوري که حتي براي جلب نظر راي دهندگان حتي خارج از حيطه اختيارات منصب مورد انتخاب قول و وعده مي دهند.

** اپيدمـي تـوهم
روزنامه «قانون» در گزارشي با انتشار عنوان «اپيدمـي تـوهم»، نوشت: اين روزها در ايام نزديک به انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر، شاهد حضور سيل متقاضيان ثبت نام به عنوان کانديدا هستيم. از هر شکل و از هر فرهنگ و با هر ميزان سواد که تصور کنيد، کانديدا وجود دارد. زن و مرد، گاهي حتي به صورت خانوادگي براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري آمده اند. در مقابل وزارت‌کشور غلغله است، صفي بي پايان از متقاضيان شکل گرفته که بي‌شباهت به صف خريد يا صف سبد کالا در سال هاي گذشته نيست؛ چرا که هيچ چهره شناخته شده اي وجود ندارد. مردم عادي با سر و شکل عادي و گاهي با ظاهر عجيب‌و‌غريب شناسنامه به دست گرفته اند تا وارد وزارت کشور شوند و به اسم دموکراسي، در مقابل دوربين و ميکروفون عکاسان و خبرنگاران، از برنامه‌هاي‌انتخاباتي‌شان بگويند. «علي رضا عزيزي»، جامعه‌شناس اما معتقد است که از اين نوع رفتار ايرانيان مي توان به عنوان نوعي «شيزوفرني فرهنگي» به معناي دوگانگي ميان باورها و ارزش ها و اعمال انجام شده در زندگي اجتماعي نام برد.

** همه مردان رياست‌جمهوري
روزنامه «نوآوران» در گزارشي با انتشار عنوان «همه مردان رياست‌جمهوري»، آورد: ثبت‌نام انتخابات رياست‌جمهوري ‌سال ٩٦ روزگذشته به پايان رسيد و بيش از ‌هزارنفر در وزارت کشور حضور يافتند و با ارايه مدارک خود ثبت‌نام کردند! فارغ از برخي از شهروندان عادي که هيچ سابقه مديريتي نداشتند و ثبت‌نامشان بيشتر شبيه به کارناوال بود، تعداد بسيار زيادي از چهره‌هاي سياسي نيز دراين اقدام ثبت‌نام کردند. در ابتدا قرار براين بود که دوجريان اصلي عرصه سياسي کشور يعني جريان اصلاحات و اصولگرا به کانديداهاي مشخص و معين در انتخابات حضور يابند، اما روند ثبت‌نام‌ها به‌گونه‌اي پيش رفت که ديروز شاهد چهره‌هاي بسياري در انتخابات بوديم. دراين ميان به نظر مي‌رسد که تشتت در اردوگاه اصولگرايان کاملا ديده مي‌شود.

روزنامه «وطن امروز» نيز در گزارشي با عنوان «نسيم وحدت قرار خدمت»، آورد: پرونده ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ساعت 18 ديروز با ثبت‌نام بسياري از چهره‌هاي سياسي و مشهور که احتمال کانديداتوري آنان مي‌رفت، بسته شد. با احتساب داوطلباني که روز گذشته ثبت‌نام کردند، در مجموع 1636 نفر کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم شدند که از اين تعداد 137 نفر خانم و 1499 نفر آقا بودند. ديروز در آخرين روز مهلت 5 روزه براي ثبت‌نام در انتخابات، محمدباقر قاليباف، حميدرضا حاجي‌بابايي و اسحاق جهانگيري در انتخابات ثبت‌نام کردند تا آرايش قطعي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم مشخص شود. مهرداد بذرپاش، يکي از کانديداهاي نهايي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي نيز عصر روز گذشته براي ثبت‌نام در انتخابات به ساختمان خيابان فاطمي رفت اما در يک اقدام انقلابي و قابل تحسين و با هدف ايجاد وحدت در جريان انقلابي، در انتخابات رياست‌جمهوري ثبت‌نام نکرد.

** تفسير واژه رجل همچنان بلا ‌تکليف
روزنامه «قانون» در گفت وگويي با درج عنوان « تفسير واژه رجل همچنان بلا ‌تکليف»، به نقل از خيرالله پروين حقوقدان و استاد دانشگاه مي نويسد: اصل 115قانون اساسي به بيان اين شرايط پرداخته است. اين اصل يکي از اصول پرحاشيه‌اي است که هر چهارسال يک‌بار حقوقدانان، سياست‌مداران و صاحب‎نظران را وامي‎دارد تا درباره آن صحبت کنند. تعريف رجل سياسي و مذهبي از جمله شرايطي است که رييس‎جمهور بايد مشمول آن باشد. اما اين‎که چه تعابيري درباره آن وجود دارد و چگونه مي‎توان آن را تفسير کرد، هميشه جاي سوال بوده است. با توجه به جايگاه مهم رياست‎جمهوري در نظام حقوق اساسيِ جمهوري اسلامي ايران و اختيارات گسترده اين نقش که براساس قانون اساسي به رسميت شناخته شده است، متصدي اين مقام بايد از جهات مختلف فردي، اجتماعي و اخلاقي از صلاحيت و شايستگي درخوري برخوردار باشد. در برخي از اصول قانون اساسي شيوه انتخاب رييس‌جمهور مورد اشاره قرار گرفته است. از جمله اين اصول مي‌توان به اين موارد اشاره کرد: اصل ششم، اصل يکصدوچهاردهم، اصل يکصدوهفدهم و در نهايت اصل يک‌صدوپانزدهم قانون اساسي. همچنين در ماده35 قانون انتخابات نيزاين شرايط آمده است. آن شرطي که به بحث ارتباط دارد، رجال سياسي و مذهبي بودن است. البته بندهاي ديگر نيز توضيحات و تفسيرهاي خود را دارند که گفتن آن‌ها خارج از بحث اين گفت‌وگو ست.

** ثبت نام در انتخابات رياست‌جمهوري و ٤ گروه
روزنامه «اعتماد» در يادداشتي با عنوان « ثبت نام در انتخابات رياست‌جمهوري و ٤ گروه»، به قلم محمدامين قانعي‌راد جامعه‌شناس نوشت: افرادي که براي ثبت نام انتخابات رياست‌جمهوري راهي وزارت کشور مي‌شوند را شايد بشود در ٤ گروه مورد بررسي قرار داد؛ افرادي که هر کدام با انگيزه خاصي در اين ثبت‌نام شرکت مي‌کنند. يک طبقه کساني‌اند که نوعي خودابرازي مي‌خواهند بکنند و حضورشان نوعي نمايش شخصي به حساب مي‌آيد. گروه ديگري که شرکت مي‌کنند، کساني‌اند که پيام دارند. دامداري کم‌سواد از کرمانشاه مي‌آيد، خودش هم مي‌گويد تا چهارم ابتدايي بيشتر سواد ندارم و صلاحيت رييس‌جمهور شدن هم ندارم، اما مي‌خواهم بگويم چرا محيط زيست دارد از بين مي‌رود، دامداري دارد از بين مي‌رود، چرا کسي کاري نمي‌کند. گروه سوم هم کساني‌اند که يکسري شايستگي‌ها در خود مي‌بينند. جدي هم آمده‌ا‌ند کانديدا شوند. اما اين شايستگي‌ها، شايستگي‌هاي سياسي نيست. طرف متخصص رشته خاصي است، هنرمند، ورزشکار يا پزشکي است که براي خودش صلاحيت اجتماعي هم قايل است. گروه چهارمي که مي‌آيند علي‌الظاهر سياستمداران حرفه‌اي‌اند و کارشان سياست است، فعاليت حزبي دارند و مي‌خواهند ثبت‌نام کنند.

** روحاني نويد بخش آينده روشن
روزنامه «آرمان» در يادداشتي با عنوان «روحاني نويد بخش آينده روشن»، به قلم شهربانو اماني فعال سياسي اصلاح طلب مي نويسد: بايد از رئيس‌جمهور بسيار سپاسگزار بود که دعوت جريان اصلاحات و اعتدالگراها را براي حضور در انتخابات96 قبول کرده و روز جمعه جهت کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم ثبت‌نام کرد. بنابراين ورود روحاني به صحنه انتخابات رياست جمهوري و همچنين نشان دادن علامت پيروزي در ستاد انتخاباتي وزارت کشور پيام مثبتي با خود به همراه داشت که بدون ترديد اين پيام نويد بخش استمرار راه دولت يازدهم و تداوم اميد و آرامش در ايران عزيز است. ورود رسمي روحاني به عنوان کانديداي جريان اصلاحات و اعتدال‌گرايان به کارزار انتخاباتي نويد بخش استمرار آرامش و اميد در جامعه است.

*گروه اطلاع رساني
خبرنگار: سيده مريم سيدان ** انتشاردهنده: شهربانو جمعه
**پژوهشم**9368**9131



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز

هادی عیدی پور از عملیات خارج کردن کودک ۳ ساله از چاهی به عمق ۷ متر خبر داد و درباره جزییات این عملیات گفت: روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و اعلام خبر سقوط کودک در چاه، بلافاصله تیم تخصصی (چاه نورد) ایستگاه ۱۲ ساحلی به محل حادثه واقع در بلوار کریمخان زند اعزام شدند.

او با اشاره به این عملیات اظهار کرد: این کودک هنگام بازی با توجه به آشنا نبودن با محیط ناگهان درون چاه خشک موجود در نزدیک ساختمان و معبر عمومی سقوط میکندو به دنبال آن شخص مذکر ۷۰ ساله که جهت نجات کودک اقدام کرده بود درون چاه گرفتار میشود.

این مقام ارشد در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ضمن بیان اینکه آتش نشانان ضمن ایمن سازی محیط و ایجاد کارگاه در دهانه چاه اقدام به فرود داخل چاه نمودند.

او افزود: تیم آتش نشان پس از یک عملیات سریع هر دوشخص را به صورت فیکس شده و با سلامت کامل به بیرون از چاه منتقل و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی