Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@08:59:04 GMT

طرح مهار آفت سن غلات در کردستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۴۳۴۸

طرح مهار آفت سن غلات در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کریم ذوالفقاری شامگاه شنبه در نخستین جلسه ستاد مبارزه با سن و علف‌های هرز گندم و جو استان کردستان اظهار داشت: برای حفظ جایگاه کشوری کردستان باید تولید محصولات کشاورزی کاشت، داشت و برداشت در زمان مشخص اجرا شود.

وی گفت: طرح مهار آفت سنِ غلات به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عنوان طرح اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان کردستان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان استان رتبه‌دار تولید گندم در کشور است، تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوای امسال، کشاورزان کردستانی باید برای برداشت محصول با کیفیت نسبت به تأمین کود مورد نیاز در راستای تغذیه گیاهی اقدام تا در آن زمان علاوه بر کیفیت، محصول خود را کامل برداشت کنند.

وی با اشاره به اهمیت کود گفت: در صورت نیاز کود لازم برای کشاورزان کردستانی تأمین می‌شود و در این زمینه مشکلی نداریم.

ذوالفقاری افزود: استان کردستان همیشه در کاشت به موقع پیشتاز بوده اما باید تلاش کنیم تا داشت و برداشت را هم به شرایط عالی برسانیم.

وی اظهار کرد: مبارزه به موقع با آفات یکی دیگر از شرایط تولید محصول با کیفیت بوده که براین اساس تأمین اعتبار برای خرید سم در هر شرایطی در اولویت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: مبارزه با آفات به ویژه سن غلات باید در زمان مشخص انجام شود چرا که عدم مبارزه به موقع با آفات، تولید محصولات کشاورزی را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: پهبادها ظرفیت مناسبی برای اجرای مبارزه با آفات هستند و استفاده از آنها با نظارت کارشناسان، دسترسی به امکانات و نیروی انسانی در زمان لازم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: طرح مهار آفت سن باید هر ساله به عنوان یک برنامه اقتصاد مقاومتی در زمان مشخص اجرا شود.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین