Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-01@02:57:30 GMT

نجات هزاران مهاجر در سواحل لیبی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۴۳۹۲

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از سازمان امدادی "گوگند ریتیت" آلمان، در کمتر از یک روز قبل، حدود دو هزار پناهجوی غیرقانونی در نزدیکی سواحل لیبی که در تلاش برای رسیدن به اروپا بودند، از غرق شدن نجات پیدا کردند.

به گفته مقامات ایتالیایی، تنها در روز شنبه حدود 35 عملیات امدادی برای نجات مهاجران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان گوگند ریتیت که در عملیات نجات مشارکت دارد، تصریح کرد: مساعد بودن شرایط جوی در دریای مدیترانه، موجب تسریع بیشتر در عملیات امداد و نجات می شود.

"پولین اشمیت" سخنگوی این سازمان خاطرنشان کرد: دستکم هزار نفر دیگر در پهنه دریای مدیترانه در میان قایق های شکسته در انتظار امدادرسانی هستند.

به گفته اشمیت، همزمان نمی توان این تعداد مهاجر را نجات داد و باید امیدوار بود قایق های امدادی دیگر برسند.

به گفته سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا، طی 19 عملیات امداد و نجات که روز شنبه توسط گارد ساحلی یا کشتی های تحت مدیریت سازمان های غیر دولتی انجام شد، حدود 2074 مهاجر از غرق شدن نجات یافتند.
این مهاجران سعی داشتند مسیردریایی را با استفاده از 16 قایق پلاستیکی و سه قایق چوبی و نامطمئن طی می‌کنند.
گفتنی است بنا به اعلام، سازمان بین المللی مهاجرت حدود 32 هزار مهاجر طی سال جاری تاکنون خود را به اروپا رسانده اند در حالیکه بیش از 650 نفر جان خود را از دست دادند یا در دریا ناپدید شدند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر