Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-18@20:55:15 GMT

علائم «عدم تحمل لاکتوز» را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۴۴۹۸

به گزارش بولتن نیوز، عدم تحمل لاکتوز، همچنین معروف به کمبود لاکتاز، به نوعی بیماری اطلاق می شود که فرد قادر نیست قند شیر (لاکتوز) موجود در محصولات لبنی را به طور کامل هضم کند. این بیماری معمولا خطرناک نیست، اما علائم عدم تحمل لاکتوز می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.
با توجه به یافته های منتشره احتمال دارد افراد به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به عدم تولید آنزیم لاکتاز باشند و یا این شرایط، ناشی از بیماری یا آسیب دیدگی روده کوچک، از جمله عمل جراحی یا عفونت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بزرگسالانی که مبتلا به عدم تحمل لاکتوز هستند، لاکتوز توسط باکتری تخمیر شده و در روده بزرگ متابولیزه می شود تا گاز و اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه را تولید نماید. به گفته محققان، این امر منجر به دردهای شکمی، نفخ، اسهال، نفخ و تهوع می شود که شدت علائم تا حد زیادی بستگی به سرعت مصرف لاکتاز موجود در دستگاه گوارش دارد.
طبق اعلام موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، عدم تحمل لاکتوز می تواند منجر به بروز مشکلات زیر شود:
- علائم ناراحت کننده گوارشی به دلیل ناتوانی در هضم لاکتوز؛- کمبود کلسیم و ویتامین D به دلیل مصرف ناکافی محصولات لبنی؛- ابتلا به پوکی استخوان که همراه با استخوان های نازک و شکننده است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامینی که کمبود آن سبب احساس خستگی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، احساس خستگی، بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند.

بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به سردرد، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B۱۲ ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد.

اگر می‌خواهید جوان بمانید به این ۳ ماده غذایی لب نزنید ۵ نوشیدنی خنک‌کننده که برای بهبود سیستم گوارش باید امتحان کنید کد خبر 844822 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها سلامت ویتامین‌ خبر مهم

دیگر خبرها

  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)
  • ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی
  • ویتامینی که کمبود آن سبب احساس خستگی می‌شود
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی + فیلم
  • علائم شایع بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟