Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه های تولید شن و ماسه در منطقه دلی بجک شهرستان بویراحمد این روزها تپه ها و کوه های این منطقه زیر چنگال های آهنین لودر و بیل مکانیکی خالی میشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس،کارخانه های تولید شن و ماسه در منطقه دلی بجک شهرستان بویراحمد این روزها به نماد بارز تخریب طبیعت تبدیل شده اند و روز به روز نیز تپه ها و کوه های این منطقه با چنگال های آهنین لودر و بیل مکانیکی خالی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه دلی بجک در مسیر جاده سپیدار به سمت جلیل و بابکان که در سال های نه چندان دور از طبیعت بکر و مناظر طبیعی چشم نوازی برخوردار بود با راه اندازی کارخانه های شن و ماسه کوهی مورد هجوم بی امان قرار گرفته است و در معرض نابودی است.

حجم انبوه برداشت از کوه های اطراف این منطقه دل هر انسانی را به حال طبیعت که اینگونه از سوی عده ای مورد بی مهری قرار گرفته است می سوزاند.

دست درازی به طبیعت بیش از پیش در این منطقه به چشم می خورد و مسئولان نیز راه حلی منطقی برای این معضل بزرگ تاکنون نداشته اند.

به نظر می رسد چنانچه از سوی مسئولان مربوطه تدبیری برای کوه های دلی بجک و کارخانه های شن و ماسه در این منطقه اندیشیده نشود در آینده ای نه چندان دور شاهد فاجعه زیست محیطی و از بین رفتن اکوسیستم مکان زیبا خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با این پایگاه خبری انتقال کارخانه های شن و ماسه به منطقه گردشگری دلی بجک را یک اشتباه و تصمیم نادرست دانست و گفت: براساس قانون برای صاحبان این کارخانه ها حق ایجاد شده است و در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند.

عزت الله بهشتی فرد افزود: صاحبان این کارخانه ها در صورت برداشت از کوه ها خارج از محدوه مشخص شده به عنوان متخلف شناخته شده و به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند.

وی با بیان اینکه با احداث کارخانه های جدید در این منطقه موافقت نخواهد شد، افزود: برخی از این کارخانه ها خارج از محدوده مشخص شده نسبت به برداشت کوه اقدام کرده اند که به مراجع قضایی معرفی و پرونده انها در دست رسیدگی است.

بهشتی فرد ابراز داشت: انتقال و جابجایی کارخانه های شن و ماسه دلی بجک در 10 جلسه کمیته امور زیر بنایی مطرح شد اما به دلیل واگذاری ها و ایجاد حق و حقوق برای صاحبان این کارخانه ها به نتیجه ای منجر نشد.

وی نسبت به تغییر وضعیت منطقه دلی بجک و از بین رفتن اکوسیستم آن اظهار تاسف کرد و گفت: در گذشته این منطقه به عنوان یکی از مناطق بکر و زیبای استان و شهرستان بویراحمد مطرح بود درحالی که هم اینک این منطقه پر از گرد و غبار و فضایی غیرقابل باور تبدیل شده است.

تصاویر زیر مربوط به کارخانه های شن و ماسه دلی بجک و برداشت از کوه های اطراف بوده که امروز ثبت شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

به گزارش صدای ایران از ایرنا،پوریانی رییس کل دادگستری مازندران اظهار داشت:اجرای احکام قلع و قمع اراضی متصرفی حریم ساحلی و ماسه‌خواری در شهرستان نوشهر به تاخیر افتاده است.

همه دستگاه‌های اجرایی بدون اتلاف وقت نسبت به بازپس گیری اراضی ملی ساحلی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)