Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@17:32:53 GMT

با اين مواد غذايي سکته مغزي را از خود دور کنيد!

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۴۷۶۵

خبرگزاري آريا - گرفتگي عروق مي تواند باعث ايجاد مشکلات جدي در بدن افراد شود.بسته شدن و مسدود شدن رگ ها مشکلي است که هيچ علائم ظاهري اي ندارد و فرد نمي تواند اين مشکل را به آساني تشخيص دهد .

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از همشهري آنلاين، گرفتگي عروق مي تواند باعث ايجاد مشکلات جدي در بدن افراد شود.بسته شدن و مسدود شدن رگ ها مشکلي است که هيچ علائم ظاهري اي ندارد و فرد نمي تواند اين مشکل را به آساني تشخيص دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتيجه واکنش‌هاي خطرناکي مانند خونريزي مغزي، سکته‌ي قلبي يا بيماري‌هاي عروق کرونري در بدن اتفاق مي افتد.در اين مطلب مي خواهيم با معرفي چند ماده ي غذايي به شما در رقيق شدن خون و جلوگيري از گرفتگي عروق خوني کمک نماييم.

رگ‌ها بي سر و صدا مسدود مي‌شوند

آنچه متخصصان حوزه سلامت را نگران مي‌کند اين است که پديده مسدود شدن رگ‌ها به طور کاملاً پنهان و بدون علامت خاصي بروز مي‌کند. در واقع نبود علائم ظاهري اين مشکل يا اشتباه گرفتن آن با بيماري‌هاي ديگر تشخيص را دشوارتر مي‌سازد. سيگاري‌ها، افراد کم تحرک و افرادي که از چاقي مفرط رنج مي‌برند جزو افرادي هستند که بيشتر در معرض انسداد رگ‌هاي خوني قرار مي‌گيرند.

علاوه بر اين افرادي که از ديابت نوع 1 يا 2 رنج مي‌برند و همچنين افراد مبتلا به آرتريت نيز بايد بيشتر حواسشان به احتمال بروز اين مشکل باشد. خبر خوب اينکه مي‌شود گرفتگي عروق را با کمک مواد مغذي ضروري برطرف کرد که به دفع سريع پلاک‌هاي چربي کمک مي‌کنند. در ادامه اين مواد را معرفي مي‌کنيم.

شير سير

سير حاوي ترکيبات گوگردي است و آنتي اکسيداني است که باعث کاهش چربي‌هاي موجود در جداره عروق مي‌شوند. اين ماده غذايي به گشاد شدن رگ‌ها کمک کرده و جريان خون را بهبود مي‌بخشد. در نتيجه خون به راحتي در بين بافت‌ها و سلول‌ها جريان پيدا مي‌کند.

مواد لازم

سير 3 حبه
شير 1 ليوان (معادل 250 ميلي ليتر)

چه بايد کرد؟

کافي است سير را خرد کرده و آن‌ها را با يک ليوان شير بجوشانيد. اجازه دهيد محلول خنک شود و آن را قبل از خواب بنوشيد.

شير طلايي

ترکيب زردچوبه، عسل و شير يک نوشيدني فوق العاده به وجود مي‌آورد که در طب سنتي به آن شير طلايي مي‌گويند. اين نوشيدني حاوي ترکيبات آنتي اکسيدان و ضدالتهابي فوق العاده‌اي است که خدمت زيادي به سلامتي مي‌کند. اگر به طور مرتب از اين شير طلايي استفاده کنيد از تشکيل لخته‌هاي خوني جلوگيري شده و گردش خون فعال مي‌شود. در نتيجه چربي‌ها و توکسين‌هاي بدن به خوبي دفع مي‌شود. از طرف ديگر اين نوشيدني به کاهش ميزان کلسترول بد و پيشگيري از بروز تصلب شرايين کمک مي‌کند.

مواد لازم

پودر زردچوبه يک قاشق چاي‌خوري (معادل 5 گرم)

عسل يک قاشق غذاخوري (معادل 25 گرم)

شير يک ليوان (معادل 200 ميلي‌ليتر)

چه بايد کرد؟

پودر زردچوبه را به يک ليوان شير گرم اضافه کرده و آن را با يک قاشق عسل ترکيب کنيد. اين نوشيدني را يک تا دو بار در روز و حداقل سه مرتبه در هفته ميل کنيد.

فلفل کاين

فلفل کاين حاوي ترکيب فعالي به نام کاپسائيسين است که از اکسيد شدن کلسترول بد در عروق پيشگيري مي‌کند و به اين ترتيب از مسدود شدن آن‌ها جلوگيري مي‌شود. ترکيبات آنتي اکسيداني موجود در اين فلفل تند تأثير زيادي در خنثي کردن راديکال‌هاي آزاد و بهبود جريان خون دارد. به اين ترتيب نيز خطر بيماري‌هاي قلبي عروقي کاهش پيدا مي‌کند.

مواد لازم

فلفل کاين نصف قاشق چاي‌خوري (معادل 2 گرم)

آب داغ يک ليوان (معادل 250 ميلي‌ليتر)

چه بايد کرد؟

يک ليوان آب داغ را بجوشانيد و فلفل کاين را به آن اضافه کنيد. اجازه دهيد به مدت چند دقيقه استراحت کند. اين نوشيدني را دو مرتبه در روز مصرف کنيد. مي‌توانيد اين دوره درماني را به مدت دو هفته براي پاکسازي رگ‌ها در پيش بگيريد.

زنجبيل

ريشه زنجبيل يک درمان ضدالتهاب طبيعي است که به بهبود جريان خون و کاهش اکسايش کلسترول کمک زيادي مي‌کند. ميزان بالاي ترکيبي به نام «جينجرول» در آن خطر مسدود شدن عروق را کاهش داده و اثرات راديکال‌هاي آزاد را که به بيماري‌هاي قلبي عروقي منجر مي‌شود خنثي مي‌کند.

مواد لازم

ريشه زنجبيل رنده شده يک قاشق چاي‌خوري (معادل 5 گرم)

آب داغ يک ليوان (معادل 250 ميلي‌ليتر)

چه بايد کرد؟

ريشه زنجبيل رنده شده را به يک ليوان آب داغ افزوده و اجازه دهيد به مدت 5 دقيقه استراحت کند. محلول را صاف کرده و روزانه 3 مرتبه ميل کنيد. هر روز و به مدت 3 هفته متوالي اين کار را تکرار کنيد. البته اگر فشار خون بالا داريد با پزشکتان مشورت کنيد.

تخم کتان

تخم کتان يکي از بهترين درمان‌هاي طبيعي براي مقابله با مشکلات و بيماري‌هاي قلبي و التهابي است. چون حاوي ميزان قابل توجهي آلفا لينولئيک اسيد است. اين اسيدهاي چرب ضروري به پاکسازي رگ‌هاي مسدود شده کمک کرده و مانع از سفت شدن چربي‌ها در آن‌ها مي‌شود.

مواد لازم

تخم کتان 2 قاشق چاي‌خوري (معادل 20 گرم)

آب يک ليوان (معادل 200 ميلي‌ليتر)

چه بايد کرد؟

دو قاشق چاي‌خوري تخم کتان را در يک ليوان آب ريخته و اجازه دهيد يک شب تمام خيس بخورد. روز بعد محلول را صاف کرده و آن را به صورت ناشتا ميل کنيد. اين کار را به مدت حداقل 1 ماه به طور روزانه تکرار کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

معصومه مهربان گفت: درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، بیماران مبتلا به سلیاک در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، تصریح کرد: از همین رو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه فرآورده‏‌های حاصل از غلات و شبه غلات (کینوا) کم آب‌بر، برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آرد بدون گلوتن مخصوص بیماران سلیاکی غنی از فیبر و پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی‌‏اکسیدان‏‌های طبیعی است که برای سایر افراد از جمله کودکان، نوجوانان، سالمندان، ورزشکاران و ... نیز توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید