Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین موسوی لارگانی گفت: در یک آمار 900 هزار و در آمار دیگر 690 هزار ایجاد شغل اعلام کرده اند که بارها پرسیده شده این تعداد در کجا مشغول به کار هستند در حالیکه ما هرروز شاهد هستیم که شرکت های کوچک و بزرگ کشور در حال تعدیل یا اخراج نیروهای خود هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با ناب نیوز در واکنش به برخی سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر انکار وعده 100 روزه رفع مشکلات اقتصادی گفت: از این سخنان رئیس جمهور تعجب کردم که سخنان قبل خود را به نوعی منکر شدند در حالیکه باید بداند امروز هر کلامی از دهان فرد خارج می شود، ده ها نفر با وسایل پیشرفته آن را ضبط و تصویر برداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان تصریح کرد: از سوی دیگر متاسفانه هر زمان که رئیس جمهور سخنرانی می کند یا نشست خبری دارد، نسبت هایی به مردمی که به او رای دادند، می دهد که تعجب آور است؛ اینکه رئیس جمهور بگوید برخی مثل ماشین دودی هستند یا به کار بردن چنین ادبیاتی، در بیان شخصیتی که رئیس جمهور و نماینده مجلس خبرگان است، بعید می باشد.

آمار بالای اشتغال زایی اعلام می شود اما شغل های ایجاد شده دیده نمی شود

وی با اشاره به آمار و ارقام بیکاری در کشورخاطرنشان کرد: برخی استانداران استان های مختلف آمار داده اند که در سال 95 آمار بیکاران افزایش یافته است یعنی در بعضی استان ها تا 30 یا 40 هزار نفر هم بیکار شدند که البته این آمار بیان شده کسانی هستند که تحت پوشش بیمه بیکاری رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی لارگانی بیان کرد: البته از آنجا که بیمه بیکاری شرایط خاصی دارد و سابقه مشخصی می خواهد که فرد نباید کمتر از یک سال کرده باشد؛ لذا تعداد قابل توجهی از بیکاران کسانی هستند که قرارداد یک ماهه و سه ماهه داشته و اخراج شدند اما جزو آمار قرار نگرفته اند.

وی به آمارهایی که رئیس جمهور اخیرا برای اشتغال زایی اعلام کرده اشاره کرد و اذعان داشت: در یک آمار 900 هزار و در آمار دیگر 690 هزار ایجاد شغل اعلام کرده اند که بارها پرسیده شده این تعداد در کجا مشغول به کار هستند در حالیکه ما هرروز شاهد هستیم که شرکت های کوچک و بزرگ کشور در حال تعدیل یا اخراج نیروهای خود هستند.

کاهش تورم برای مردمی که قدرت خرید ندارند، قابل پذیرش نیست

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از وعده های رئیس جمهور در خصوص تورم بوده است، عنوان کرد: تورم به معنای خاص کاهش پیدا کرده است؛ به طور مثال 350 قلم جنس محاسبه شده و میانگین گرفته می شود اما باید ببینیم در بین این میزان جنس، چه مقدار در سفره اکثریت مردم و افراد متوسط به پایین وجود دارد و مردم با آن سروکار دارند.

وی با بیان اینکه باید دید از سال 92 تا به الان اقلام سفره مردم افزایش یافته یا کاهش، اظهار داشت: وقتی میوه ای که قبل از عید 4 هزار بوده و الان به 7هزار تومان رسیده است، با چه فرمولی می توان به مردم گفت تورم 7 درصد شده است؟ این حقیقت برای مردم ما قابل قبول نیست و نمی توانند آن را بپذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی لارگانی تاکید کرد: نکته قابل توجه دیگر این است کاهش تورم با رکود کمرشکن و بی سابقه در کشور همزمان شده است؛ قطعا وقتی مردم قدرت خرید نداشته باشند، تورم هرچقدر هم کاهش یابد برای مردم قابل درک و لمس نیست.

پسابرجام برای مردم نتیجه قابل لمس نداشت/ وعده های رئیس جمهور و وزرا درباره پسابرجام محقق نشد

وی یادآور شد: اکثر وعده هایی که رئیس جمهور 4 سال پیش به مردم داد، عملیاتی نشده، حتی وعده هایی که طی دو سه سال اخیر در رابطه با برجام داده شد و حتی آب آشامیدنی مردم را به این مسئله گره زده شد؛ گفته می شد اگر برجام عملیاتی نشود، آب آشامیدنی مردم هم به مخاطره می افتد و حال شاهد هستیم پسابرجام برای مردم چیز قابل لمسی نداشته است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین رئیس جمهور به مردم قول دادند هیچ توافقنامه ای امضا نمی شود مگر اینکه از روز اول اجرا، کلیه تحریم ها برداشته شود؛ اما امروز مردم شاهد اضافه شدن تحریم ها هستند لذا اکثر وعده هایی توسط رئیس جمهور یا وزرا و مسئولین رده بالای کشور داده شد، عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل دکتر محمد جعفرزاده ، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.
معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگهای دارای مالک صورت می گیرد، اما با توجه به اینکه سگهای ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگها بیش از اندازه خطرناک هستند.
جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.
این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

دیگر خبرها

  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است