Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حسین افشار گفت: «با توجه به مخاطبان از سری اول تا سوم مستند مسابقه فرمانده به صورت گسترده‌ای استقبال کردند رسالت بزرگی بر دوش ما در جهت ادامه قدرتمندانه روند موفق این مستند احساس شد. از همین رو برای به ثمر رسیدن سری چهارم مستند مسابقه فرمانده پیش تولید بسیار گسترده و سنگینی را در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، پس از پخش موفقیت آمیز سه مجموعه، سری جدید مستند مسابقه «فرمانده» به همت خانه مستند انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان در حال ضبط است و به زودی پس از اتمام مراحل تولید از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن خواهد رفت. به همین مناسبت گفتگویی با حسین افشار تهیه‌کننده‌ی این اثر و مدیر خانه مستند انقلاب اسلامی ترتیب دادیم.

حسین افشار در آغاز به پیش‌تولید بسیار سنگین و طولانی‌مدت این مستند مسابقه اشاره و تصریح کرد: «با توجه به مخاطبان از سری اول تا سوم مستند مسابقه فرمانده به صورت گسترده‌ای استقبال کردند رسالت بزرگی بر دوش ما در جهت ادامه قدرتمندانه روند موفق این مستند احساس شد. از همین رو برای به ثمر رسیدن سری چهارم مستند مسابقه فرمانده پیش تولید بسیار گسترده و سنگینی را در نظر گرفتیم.»

تهیه‌کننده این مستند مسابقه ادامه داد: «با توجه به همین سنگینی، مرحله پیش تولید را از تیر ماه سال 1395 آغاز کردیم و عوامل تولید بیش از سی بار به سیستان سفر کرده‌اند. برای مثال برای اولین مرحله مستند که مرحله‌ی فرود با چتر است، دست‌اندرکاران تهیه‌ی مستند زحمات بسیار زیادی را متحمل شدند.»

حسین افشار در ادامه در پاسخ به چرایی انتخاب سیستان به عنوان لوکیشن جدید سری چهارم مستند مسابقه فرمانده تصریح کرد: «با توجه به جایگاهی که سردار ناظری که در مجموعه‌های پیشین نقش فرمانده را در این مستند مسابقه ایفا می‌کردند، انتظارات از شخصی که این نقش را ایفا می‌کند بسیار بالا رفت. پس از شهادت ایشان به صورت انتخاب فرمانده‌ای که همچون شهید ناظری از کاریزما برخوردار باشد و توانایی‌ها و قابلیت‌های گسترده هم داشته باشد بسیار اهمیت داشت. بر همین مبنا پس از بررسی‌های بسیار گسترده سردار محمودی را برای جانشینی سردار ناظری انتخاب کردیم. از همین رو با توجه به اینکه حوزه خدمت ایشان در سیستان است و ایشان فرمانده عملیات قرار گاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران و مسئول تامین امنیت جنوب شرق ایران هستند، ما نیز انتخاب سیستان را به واسطه حضور ایشان در این منطقه به فال نیک گرفتیم.»

وی در ادامه با اشاره به جاذبه‌های بکر گردشگری استان سیستان و بلوچستان، افزود: «با این حال دلیل اصل انتخاب سیستان به عنوان لوکیشن مستند مسابقه فرمانده طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری متعدد و جذاب این منطقه است. متاسفانه باید در این زمینه اعتراف کنیم که سیستان در بسیاری از حوزه‌ها برای خود مردم ایران ناشناخته مانده است و مردم با تصور اشتباهی که از عدم امنیت در این منطقه دارند از مسافرت به این منطقه پرهیز می‌کنند. از همین رو از فرصت موجود برای معرفی این منطقه ضمن مستند مسابقه فرمانده استفاده کردیم. همچنین برای نتیجه‌گیری هرچه بهتر در این زمینه یک اکیپ مجزا مسئول فیلبرداری از مناطق زیبا و جذاب این استان شد تا با استفاده از ظرفیت میان‌برنامه‌ها بتوان این مناطق را بهتر به مردم معرفی کرد.»

وی ادامه داد: «با این حال تغییر منطقه برگزاری مسابقه نسبت به مجموعه‌های قبلی این چالش‌ را ایجاد می‌کرد که منطقه نا آشنا و متفاوت بود که این باعث می‌شد ماموریت‌ها و آیتم‌های مختلف مسابقه تغییر کند. همین موضوع هم باعث می‌شد که به پیش تولید گسترده و بزرگی نیاز داشتیم.»

حسین افشار در ادامه به دلایل ادامه دادن مستند مسابقه فرمانده پس از شهادت سردار ناظری گفت: «دلیل ادامه دادن فرمانده بعد از شهادت سردار ناظری این بود که اثری که به کمک آن شهید به بلوغ رسید توانست مخاطبان را به خود جذب نماید و آن‌ها را با فرآیندهای نظامی که در کشور انجام می‌شود آشنا سازد، نباید ابتر و ناقص می‌ماند. به نوعی تلاش کردیم با سری پنجم این مسابقه به نوعی راه شهید ناظری ادامه پیدا کند. از همین رو تولید سری پنجم مستند مسابقه فرمانده در دستور کار قرار دادیم.»

مدیر خانه مستند انقلاب اسلامی به ادامه روند تولید این مستند مسابقه نیز اشاره کرد و افزود: «در مورد ادامه این مجموعه هم باید بگویم از همین امروز برای ادامه مستند مسابقه در سری‌های ششم و هفتم نیز فکر شده و حتی مناطق جدید و جذابی را هم برای سری ششم و هفتم در نظر گرفته شده است که جذابیت بسیار خاصی خواهد داشت و ان شاءالله به مرور زمان در آن زمینه نیز اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. اما باید این نوید را هم بدهم که حتی نسبت به سری چهارم باز هم تحولی ایجاد می‌شود.»

تهیه‌کننده این مستند مسابقه در پاسخ به میزان توجه به نظرات مخاطبان گفت: «در مورد بازخوردها باید بگویم نسبت به مجموعه فرمانده مخاطبان استقبال گسترده‌ای کردند و آنطور که از نظرسنجی‌ها بر می‌آید 95 درصد از بینندگان این مسابقه از آن رضایت دارند. طبیعتا واکنش مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و حتی سعی کردیم نظر مخاطبان در مورد آیتم‌های مختلف را جویا شویم.»

حسین افشار در پایان در مورد زمان اتمام تولید و پخش این مستند تصریح کرد: فیلمبرداری از این مستند مسابقه تا 25 اردیبهشت به اتمام می‌رسد و بعد از آن وارد فرآیند پساتولید می‌شود و ان شاءالله در ایام نوروز سال 1397 آماده پخش از شبکه‌های مختلف صدا و سیما خواهد شد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود

رئیس فدراسیون کبدی گفت: هیچ مربی‌ای حذف نمی‌شود و غلامرضا مازندرانی با توجه به اینکه هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی هند را در فصل جدید برعهده دارد، فعالیت خود را در این عرصه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس اورسجی درباره برنامه‌های پیش روی تیم‌های ملی کبدی اظهار کرد: از این هفته اردوی تیم جوانان را برای حضور در مسابقات جوانان جهان که شهریور در هند، برگزار می‌شود را آغاز خواهیم کرد. از هفدهم اردیبهشت نیز اردوی تیم ملی کبدی ساحلی برای شرکت در مسابقات جهانی به میزبانی ایران آغاز خواهد شد. چهار شهر چابهار، بابلسر، گلستان و بندرانزلی برای میزبانی درخواست دادند و در حال بررسی هستیم. این رقابت‌ها هم شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین مسابقات کبدی بزرگسالان جهان نیز بهمن به میزبانی هند برگزار خواهد شد. اردوی تیم‌های ملی کبدی بانوان و مردان از خرداد جهت اعزام به بازی‌های داخل سالن آسیا را خواهیم داشت. بازی‌های داخل سالن آسیا آذر به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون کبدی درباره انتخاب سرمربیان جدید تیم‌های ملی کبدی گفت: ما خود را از سرمربیان خارجی بی‌نیاز و به سرمربیان داخلی اعتماد کردیم. با تصمیم کمیته فنی در هر دو بخش بانوان و مردان از مربیان داخلی بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: مربیان داخلی هم از دانش بالایی برخوردار هستند و هم با توجه به فرصتی که در اختیارشان قرار می‌دهیم، انگیزه و تعداد آنها بیشتر می‌شود. مربیان کشورمان کمتر از مربیان هندی نیستند و از دانش بالایی برخوردارند. وظیفه خود می‌دانیم تا به مربیان ایرانی اعتماد کنیم و به آن‌ها فرصت دهیم.

اورسجی یادآور شد: کبدی چهار سبک استاندارد ۱۲ نفره، سالنی هفت‌نفره، ساحلی شش‌نفره و سرکل ۱۴ نفره دارد. به همین دلیل برنامه کمیته فنی فدراسیون به این شکل است تا مربیان به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند. غلامرضا مازندرانی هم به‌طور قطع با توجه به اینکه هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی هند را در فصل جدید برعهده دارد، فعالیت خود را در این عرصه ادامه می‌دهد. از نگاه ما هیچ مربی‌ای حذف‌شدنی نیست و شاید از او در یکی از سبک‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: سرمربیان کبدی سالنی را اکنون انتخاب کردیم و سرمربیان کبدی استاندارد را سال دیگر انتخاب خواهیم کرد. برای فصل جدید باید مسابقات قهرمانی کشور و لیگ‌ها برگزار شود تا کمیته فنی پس از بررسی، مربیان را انتخاب کند. مسابقات این سبک در بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن در سال ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748606

دیگر خبرها

  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود