Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی لایحه هوای پاک ماده 21 تا 24 را مصوب کردند.
نمایندگان مجلس در ماده 24 وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری) را مکلف کردند علاوه بر اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی مقرر، جهت مهار کانون های مستعد بیابان‌زدایی و تولید رخداد گرد وغبار در داخل کشور رأساً یا با مشارکت مردم، دستگاه های اجرایی محلی و سازمان ‌های بین‌المللی با رعایت اصل 77 قانون اساسی و سازمان‌های مردم نهاد داخلی، سالانه حداقل معادل 300 هزار هکتار نسبت به اجرای اقدامات مقابله با پدیده گرد وغبار با اولویت عملیات بیابان زدایی در مناطق بحرانی و کانون ها و زیست‌ بوم‌های حساس اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز برای اجرای عملیات موضوع این ماده را هرساله در بودجه‌های سالانه منظور کند.
ر ماده 21 نیز وزارت راه و شهرسازی موظف شد هنگام تهیه طرح های جامع و تفصیلی شهرها، شهرک ها و شهرهای جدید و طرح های هادی روستایی یا توسعه این مناطق، به‌نحوی برنامه ‌ریزی کند که فصل ‌جداگانه‌ای از مطالعات طرح به بررسی مسائل زیست‌ محیطی اختصاص یابد و طراحی شهرها و شهرک ها و مجتمع‌های مسکونی از نظر‌ فضای سبز و فضای‌ باز، همجواری کاربری‌ها و رعایت حریم های قانونی،شبکه معابر و حمل ‌و نقل، ضوابط تراکم ساختمانی، با شرایط اقلیمی مورد تأیید سازمان هواشناسی، معیارهای زیست‌ محیطی مورد تأیید سازمان و ضوابط و استانداردهای پیوست سلامت مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متناسب باشد.
همچنین در ماده 22 مصوب شد که حداکثر تا 10سال پس از لازم الاجراء شدن این قانون شهرداری‌ های شهرهای بالای پنجاه هزارنفر جمعیت موظف باشند با همکاری وزارت نیرو و ادارات منابع ‌طبیعی شهرستان، سرانه فضای سبز خود را حداقل به 15 مترمربع برسانند.
براساس این مصوبه تولید و تأمین نهال مورد نیاز(گونه‌های با نیاز آب کم، مقاوم و بومی)، با ادارات منابع‌طبیعی و عملیات کاشت، نگهداری و بهره‌وری با شهرداری‌ها می‌باشد. وزارت نیرو نیز موظف به تأمین منابع آب مورد نیاز از محل پساب شهر ذی‌ربط، مشروط به استفاده از روش های نوین آبیاری توسط شهرداری می‌باشد.
با تصویب مجلسی ها، آیین‌نامه اجرایی این ماده ظرف مدت 6 ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت‌ کشور با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، جهادکشاورزی،‌ راه و شهرسازی و سازمان با رعایت قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مصوب ششم دی ماه 79 با اصلاحات و الحاقات بعدی تهیه می‌شود و به ‌تصویب هیأت‌ وزیران می‌رسد.
در ماده23 نیز دولت مکلف شد با رعایت اصل 77 قانون اساسی به ‌منظور ایجاد همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی جهت جلوگیری از ایجاد رخداد گرد وغبار و نیز کاهش خسارات و پیامدهای مخرب آن درسطح کشور و منطقه با هماهنگی و همکاری نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط و مشارکت کشورهای مؤثرو متأثر منطقه، اقدامات لازم را به‌عمل آورد.
سیام**9103**1336 خبرنگار:حمید شهریاری** انتشار: مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد طرح نور اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌کنند.

وی افزود: بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند. 

وزیر کشور گفت: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی بیان کرد: این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس