Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


رئیس پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش از حمایت آثار برگزیده این دوره از جشنواره برای ورود به بازار مد و لباس کشور خبر داد.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن پوش، بهزاد رشیدی، رئیس پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش درباره روند برگزاری این دوره از جشنواره گفت: این رویداد فرهنگی و هنری در حقیقت حرکتی خلاقانه بود که از سال‌های گذشته در مجموعه جهاد دانشگاهی هنر شکل گرفت و با هدف ایجاد انگیزه در میان طیف گسترده ای از دانشجویان در رشته‌های گوناگون هنری در راستای بهبود کیفیت فرهنگ مد و لباس کشورمان گام‌هایی را تا به امروز برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی با اشاره به ورود برخی طرح‌های ناهنجار و غیرمتعارف با فرهنگ ایرانی از دیگر کشورها در حوزه مد و لباس اظهار داشت: می‌توان بر این امر اذعان داشت که یکی از دستاوردهای این جشنواره، جلب توجه مسئولین به توانایی و قابلیت دانشجویان عرصه هنر برای مقابله با تهاجم فرهنگی برخی کشورها به ایران اسلامی بود و اینکه قشر دانشجو به بهترین شکل می‌توانند مفاهیم مرتبط با فرهنگ اسلامی وایرانی مورد توجه و پسند جوانان را در زمینه پوشش جامعه به ویژه برای قشر جوان مورد توجه قرار دهند.

رئیس پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش ادامه داد: حتی پوششی را که برای ورود این طرح‌ها و نقوش هنری و خلاقانه در نظر گرفتیم، تی‌شرت بود که هم در زمینه کاربرد عمومیت دارد و هم در بیشتر فصول سال با اقبال خوبی به ویژه از سوی نسل جوان مواجه است.

او با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار رسیده به این دوره از جشنواره، از حمایت آثار برگزیده این دوره از جشنواره برای ورود به بازار مد ولباس کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی مؤثر تولیدکنندگان پوشاک با این دوره از جشنواره و نظر به قول مساعد دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بتوانیم آثار منتخب این دوره از جشنواره را برای تولید و ورود به بازار پوشاک داخلیحمایت کنیم.

رشیدی در ادامه به تشکیل شبکه‌ای از رابطین پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش در دانشگاه‌های منتخب کشور اشاره و تصریح کرد: انتشار پیام و فراخوان این دوره از جشنواره موجب شد تا پیش از برگزاری این رویداد، چند کارگاه تولید و طراحی بر روی تی‌شرت در شهرهایی همچون تبریز، سنندج و تهران برگزار شد و همین امر حاکی از آن بود که با انتقال مؤثر پیام جشنواره و طیف گستدره موضوعی در حوزه هاییی همچون ارزش‌های انسانی، کمک به هم‌نوع، موضوعات آیینی، انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، حمل و نقل عمومی و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، شاهد تکثر و تنوع درخوری در میان آثار جشنواره بودیم.

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه هنر همچنین از انتخاب بیش از ۱۰۰ اثر برای رو به بخش نمایشگاهی جشنواره خبر داد و گفت: علاوه بر این آثار منتخب، آثار برگزیده ادوار قبلی جشنواره نقش تن پوش نیز در این دوره به نمایش درمی‌آیند.

رشیدی در خاتمه گفت: امید است که جشنواره نقش تن‌پوش بتواند گام‌های مؤثری در زمینه الگوسازی و ترویج استفاده از نقوش برآمده از فرهنگ اسلامی و ایرانی در عرصه مد و لباس کشورمان برداشته و نگاه دو سویه هنری و شناسایی ذائقه جامعه بتواند ما را در ورود طرح‌های منتخب جشنواره به بازار کشورمان یاری رساند.

پنجمین جشنواره نقش تن پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مدو لباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن موسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری و وزارت علوم فناوری و تحقیقات، به ریاست بهزاد رشیدی به دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد هنر، ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!