Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نخستین نشست که خبری خود در سال ۹۲ درخصوص آمار بیکاری کشور گفت، مهم ترین برنامه بنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال به ویژه برای فارغ التحصیلان است، اما نه تنها قفل اشتغال با کلید دولت یازدهم باز نشد بلکه بیکاری جوانان هنوز به قوت خود باقی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مطاف24 وعده های انتخاباتی روحانی گذشت و همه وعده های تحقق نیافته وی روز به روز صدای کسانی که با هزار امید و آرزو پای صندوق های رای رفته و به او رای دادند را در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین دغدغه های جوانان دیری بیکاری است که چند ماهی تا پایان دولت تدبیر و امید باقی نمانده است و همچنان بیکاری جوانان شهرستان دیر که به عنوان مشکل اصلی در این شهرستان حل نشده است، که انتظار می رود مسئولان زمینه ایجاد اشتغال جوانان را فراهم کنند.

این روزها جوانان دیری از بیکاری می نالند چون بیکاری منجر به ایجاد بسیاری از ناهنجاریها و انحطاط آنها می شود و دولت باید برای رفع مشکلات بیکاری عزمی راسخ داشته باشد.

باتوجه به حجم بالای بیکاری که گریبانگیر شهرستان می باشد، با این وجود بیکاری معضل سال های آینده شهرستان هم است.

متاسفانه با وجودی که مسئولان از بحران بیکاری در کشور سخن می‌ گویند ولی در عمل کاری نمی کنند و تنها به ارائه آمار نرخ بیکاری در کشور بسنده می‌کنند.

الویت استخدام باید بر مبنای نیرو های جوان و تحصیلکرده بومی باشد و این امر خود اقدام مثبتی جهت بهبود وضعیت اشتغال می شود.

دولت یازدهم که در این 4 سال نتوانست قفل اشتغال را باز کند و دوباره سیاست وعده دهی و ژست راهگشایی را در پیش گرفته تا راه را بر هر انتقادی ببندد.

متاسفانه این دولت نه تنها برنامه ای برای رفع معضل بیکاری نداشته بلکه تاکنون راهکاری نیز در این خصوص ارائه نداده است.

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی