Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@17:01:30 GMT

دلیل گرانی برخی میوه‌ها/ سیب‌زمینی ارزان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۷۷۰۲

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار دلیل افزایش قیمت محصولاتی همچون پرتقال، موز، کیوی و سیب‌زمینی را تشریح کرد و گفت: پرتقال تا پایان سال آینده کاهش قیمت نخواهد داشت اما سیب‌زمینی تا ۲۰ روز آینده ارزان می‌شود. آفتاب‌‌نیوز : حسین مهاجران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بالا بودن قیمت برخی میوه‌ها به رغم وعده‌های داده شده، عنوان کرد: باید توجه داشت که در بازار میوه و تره‌بار، عرضه و تقاضا موجب تعیین قیمت می‌شود و بر این اساس برای میوه‌هایی که به دلیل کاهش عرضه، قیمت آنها کمی بالا رفته نمی‌توان کار خاصی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار به ارائه توضیحاتی درباره قیمت میوه‌های مختلف پرداخت و گفت: دلیلی که باعث افزایش قیمت پرتقال شده آسیبی است که سال گذشته به این محصول وارد شد و اکنون با توجه به این شرایط به غیر از محصولات قاچاق نمی‌توان انتظار داشت که تا پایان سال آینده قیمت این میوه کاهش پیدا کند.

وی دلیل گرانی موز را هم بازار جهانی آن دانست و افزود: به طور معمول در ایام عید تولید جهانی موز کمی تغییر کرده و قیمت این میوه به دلیل شرایط تولید، کمی افزایش می‌یابد.

مهاجران در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه میوه‌هایی مانند سیب افزایش قیمت چندانی نداشته‌اند، توضیح داد: با توجه به آنکه تولید سیب مازاد بوده و این میوه بیش از حد نیاز در سردخانه‌ها وجود دارد حتی قیمت آن حدود ۱۰۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. محصولات دیگری مانند خیار و هندوانه نیز قیمت بالایی نداشته‌اند و افزایشی در قیمت آنها رخ نداده است.

مهاجران افزود: در مورد سیب‌زمینی هم چندین سال بود که نوعی ثبات در عرضه و تقاضای این محصول ایجاد شده بود اما سال گذشته بخشی از این محصول در زمان خود به فروش نرفت و این موضوع باعث شد که برای امسال کمی میزان تولید کاهش پیدا کند که این مسئله موجب شده است اکنون حجم عرضه کاهش یابد که البته این موضوع ظرف چند روز آینده با وارد شدن محصولات جدید که از سمت گرگان یا سایر بخش‌ها وارد بازار می‌شود، برطرف خواهد شد و قیمت این محصول به مرور کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، آخرین بررسی‌ها از بازار میوه و تره‌بار از سطح شهر نشان می‌دهد که قیمت اقلام اصلی همچنان در شیب صعودی قرار دارد و برخی میوه‌ها از جمله سیب، پرتقال، موز و کیوی بالاتر از سقف تعیین شده عرضه می‌شوند.

میوه و تره‌بار که در سال گذشته در بیشتر ایام سال، روزهای آرام و کم نوسانی را پشت سر گذاشته بود از اواخر سال گذشته و با فرا رسیدن سال جدید قیمت بیشتر اقلام به میزان قابل توجهی سیر افزایشی پیدا کرد و قیمت برخی میوه های پر مصرف همچون سیب و پرتقال از کیلویی ۸۰۰۰ تومان هم عبور کرد.

مهمترین دلیلی که در ایام عید برای این افزایش قیمت عنوان شد، تعطیلی سردخانه‌ها و نیامدن بار جدید برای فروشندگان میوه بود و رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اظهار امیدواری کرده بود که پس از تعطیلات عید، حباب قیمت میوه شکسته می‌شود و قیمت‌ها به شرایط سابق بازمی‌گردد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، خصوصاً در سایپا به‌جز وانت زامیاد، تغییر چندانی نکرده و به‌نوعی می‌توان گفت ترمز بازار کشیده شده است.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، باز هم مانند روزهای گذشته باثبات گزارش می‌شود. البته محصولات ایران‌خودرو و بهمن‌موتور در اغلب موارد، کاهش محدودی پیدا کرده‌اند اما خودروهای گروه سایپا، غالباً تغییری ندارند.

روز گذشته نرخ دلار آزاد، چندمین روز باثبات خود را سپری کرد و در نتیجه این موضوع باعث ثبات و رکود بیشتر بازار خودرو می‌شود.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از ابتدای روز جاری تغییر چندانی پیدا نکرده است.

قیمت خودروهای داخلی

همان‌طور که اشاره شد، قیمت خودروهای داخلی، به غیر از محصولات ایران‌خودرو، باثبات گزارش می‌شود.

کوییک S دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپاست که نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و با همان نرخ ۴۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۷۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس ELX سفارشی سدان محبوب ایران‌خودرو است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و با ۷۳۳ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک رکورددار افت قیمت در روز جاری به شمار می‌رود. این خودرو از صبح امروز ۳۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۲۳ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز اکثراً به غیر از محصولات مدیران‌خودرو و بهمن‌موتور، نوسان چندانی ندارد.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی کراس‌اوور اقتصادی مدیران‌خودرو است که از ابتدای امروز هفت میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۹۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ریسپکت بهمن‌موتور یکی از سدان‌های مونتاژی این شرکت به شمار می‌رود که افت ۳۵ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته دارد و با یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دیگنیتی پرایم یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن‌موتور محسوب می‌شود. این خودرو ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیگو ۸ پرو هیبرید کراس‌اوور جدیدالورود مدیران‌خودرو نیز ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به قیمت سه میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به اینکه فردا تنها روز کاری بازار در هفته جاری است، احتمال نوسان عجیب‌وغریب در بازار خودرو بسیار پایین گزارش می‌شود. البته نرخ ارز در بازار آزاد نیز افت‌وخیز چندانی ندارد و همین موضوع رکود بازار را بیشتر می‌کند.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • سئو حرفه و خدمات سئو سایت چه تفاوتی دارند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول