Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@14:40:59 GMT

رشد سه برابری بیمه خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۷۹۲۹

رشد سه برابری بیمه خبرنگاران

حسین انتظامی در جریان سفری یک روزه به اهواز و در نشستی با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خوزستان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن پاسخ به برخی سؤالات، به مباحثی همچون انتخابات خانه‌های مطبوعات، بیمه خبرنگاران، یارانه بیمه و...اشاره کرد.

وی درباره بحث بیمه خبرنگاران و اهالی مطبوعات گفت: چهار سال پیش تنها 4 هزار نفر از خبرنگاران از طریق صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان، بیمه بودند ولی اکنون و با اعطای یارانه بیمه، این تعداد به 12 هزار نفر افزایش یافته که همگی از طریق رسانه‌ها بیمه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کسانیکه سیاستهای بیمه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را رعایت نمی‌کنند انتظار همراهی ما را نداشته باشند چرا که ارائه هر نوع خدمات و حمایتی، مبتنی بر دارا بودن لیست بیمه خبرنگاران و همکاران مطبوعاتی است.

انتظامی با اشاره به اینکه سال 95 حدود 20 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه و یارانه رسانه‌ها پرداخت شد، توضیح داد: به روزنامه‌های سراسری با حداقل 20 نفر همکار بیمه‌ای و به روزنامه‌های استانی حداقل با 10 نفر همکار بیمه‌ای، یارانه تعلق می‌گیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر عضوگیری بهتر خانه مطبوعات از خبرنگاران تأکید و تصریح کرد: در استان خوزستان 124 نشریه مکتوب و 56 سایت خبری و پایگاه اطلاع‌رسانی فعالیت دارند و حجم بسیار زیادی خبرنگار با آنها همکاری می‌کند؛ هر چقدر که خانه مطبوعات بیشتر عضو بگیرد مقتدرتر می‌شود و بهتر می‌تواند امور صنفی را مدیریت و راهبری کند.

انتظامی با بیان اینکه انتظار داریم در قبال خبرنگاران مسئولانه رفتار شود، ابراز کرد: باید توجه داشت که اولا خبرنگاران بیمه شوند و ثانیا بیمه آنها به خاطر مزایایی که دارد، حتما خبرنگاری رد شود و به اسم کارمند عادی نباشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تأکید کرد: خانه مطبوعات باید پیگیر بیمه خبرنگارانی باشد که بیمه نیستند و آنها را معرفی کند تا نسبت به بیمه آنها اقدام شود.

وی درباره صندوق بیمه نویسندگان و هنرمندان، اظهار کرد: بیمه‌ای که از طریق این صندوق پرداخت می‌شد، فقط درمانی بود و جزء سابقه فرد محاسبه نمی‌شد بنابراین 15 یا 20 سال آینده خبرنگاران برای بازنشستگی با مشکل مواجه می‌شدند.

انتظامی درباره خانه مطبوعات خوزستان نیز گفت: خانه مطبوعات خوزستان از منظم‌ترین خانه‌های مطبوعات در کشور است و امیدواریم با کمک هم بتوانیم بخشی از مشکلات مطبوعات را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث آموزش در دستور کار دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها قرار گرفته و به دنبال ارائه مجوزهای آموزشی است، عنوان کرد: خانه‌های مطبوعات برای برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توانند با هماهنگی با دفتر مطالعات به شرکت کنندگان گواهی معتبر آموزشی اعطا کنند.

معاون وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: خانه‌های مطبوعات می‌توانند در انجام برخی فعالیتهای فرهنگی همچون بزرگداشت چهره‌های فرهنگی و همچنین نظارت بر صدور مجوز مطبوعات با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشارکت داشته باشند.

انتظامی با اشاره به نقش و جایگاه خبرنگار و با تأکید بر اینکه خبرنگار با ویزیتور تفاوت دارد، اظهار داشت: دولت این صلاحیت را ندارد که تشخیص دهد چه کسی خبرنگار است؛ این صلاحیت توسط خانه مطبوعات باید بررسی و انجام شود.

وی به درج آگهیهای دولتی در مطبوعات استانی اشاره کرد و افزود: 70 درصد آگهیهای دولتی که از مبدأ خوزستان است باید حتما در مطبوعات استان چاپ شود و 30 درصد مابقی که آگهیهای آنها سراسری است همچون مزایده‌ها و مناقصه‌ها، می‌توانند آگهی را به روزنامه‌های سراسری بدهند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی آگهیهای خود را در ویژه‌نامه‌های دولتی چاپ می‌کنند، یاد آور شد: آگهیهای دولتی نمی‌تواند در ویژه‌نامه‌های دولتی منتشر شود و حتما باید در روزنامه‌ها به چاپ برسد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️

پرونده «بابک زنجانی» از پرونده‌های قوه قضائیه در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از ده سال در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید که روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه از نقض حکم اعدام بابک زنجانی و تبدیل آن به ۲۰ سال زندان خبر داد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، پرونده «بابک زنجانی» از پرونده‌های قوه قضائیه در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از ده سال در سال 1402 به نتیجه رسید که روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه از نقض حکم اعدام بابک زنجانی و تبدیل آن به 20 سال زندان خبر داد. در روزنامه‌های امروز به پرونده بابک زنجانی پرداخته‌ شده است. 

شرق، با تیتر «بابک زنجانی عفو شد» سیر پرونده زنجانی و دلایل محکومیت و در نهایت گریختن او از دار و عفو وی را مورد بررسی قرار داده است. با بیان اینکه بالاخره «ب.ز» معروف دهه90 از اعدام گریخت. روزنامه از اقبال بلند زنجانی می گوید زیرا محکوم پرونده فساد سه هزارمیلیاردی در حال همکاری برای استرداد اموال بدهی ها بود که حکم اعدامش اجرا شد. ️

همشهری، نیز با اشاره به اینکه نام بابک زنجانی بار دیگر سرنوشت پرونده‌های مفسدان دانه‌درشت اقتصادی را یادآور شده است، معتقد است سرنوشت پرونده‌های مفسدان اقتصادی نشان‌ می‌دهد بخش قابل‌توجهی از اموال به بیت‌المال بازگشته است. سپس برای اثبات این گزاره به بررسی سرنوشت شهرام جزایری، اموال خاوری، پرونده جنجالی اکبر طبری و مهدی جهانگیری پرداخته و در آخرین مورد نیز به پرونده فرزند معاون اول قوه قضائیه اشاره کرد.

️آرمان ملی، در عکس یک مسئله سرنوشت متهم بزرگ اقتصادی را بررسی کرده و «خداحافظی بابک زنجانی با طناب دار» عنوان این گزارش است. وی در تاریخ 9 دی 1392 توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بانک مالزی متعلق به وی که از وزارت نفت ایران سپرده داشت، همزمان با اوایل دولت اول حسن روحانی، بازداشت شد. ️

هم میهن، هم در عکس یک خود، با تیتر«سلام پر خبر» از سخنگوی جدید قوه قضاییه استقبال کرده که در نخستین کنفرانس خود از آخرین وضعیت پرونده های جنجالی خبر داده است. در ادامه به مرور خبری آنچه که سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده بابک زنجانی، باغ ازگل و چای دبش مطرح کرده، پرداخته است. در آخر نیز سوابق سخنگوی جدید را مورد بررسی قرار داده که همزمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه است.

️ابتکار، با اشاره به اینکه پول هنگفتی که معلوم نبود این فرد جنجالی از کجا اختیار به دست آوردن آن را به دست آورده بود گفته است وی صاحب بزرگترین شرکت خوشه‌ای ایرانی و از بزرگترین اختلاس‌گران ایران است. روزنامه معتقد است نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ایران و مسدود شدن مبالغ ارزی وی در بانک‌های خارجی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.

️وطن امروز، پرسشی را مطرح می کند که «چرا بازگرداندن اموال بابک زنجانی پیش از این اتفاق نیفتاده بود. آیا در سال‌های اخیر تسهیل ویژه‌ای در رابطه با نقل‌وانتقالات مالی بین‌المللی برای کشورمان ایجاد شده است یا زنجانی خود پذیرفته با دستگاه قضا همکاری کند؟» ️

هفت صبح، از زاویه ورزشی به سراغ جناب ب.ز رفته و سرنوشت باشگاه‌دارانی که پایشان به زندان باز شد را مورد بررسی قرار داده است. بابک زنجانی یکی از معروف‌ترین‌ میلیاردرهایی بود که وارد فوتبال شد و شاید هم پول‌دارترین. این روزنامه به این نکته اشاره می کند که هنگامی نام بابک زنجانی بر سر زبان ها افتاد که در سال ١٣٩١،باشگاه راه‌آهن به یک شرکت هواپیمایی فروخته شد. کار تا جایی پیش رفت که حتی برای خرید پرسپولیس هم خیز برداشت. هم‌زمان اخباری درباره بدهکار بودن او منتشر می‌شد. با دستگیری وی در سال ١٣٩٢، باشگاه راه‌آهن هم در سراشیبی نابودی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان