Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@19:14:36 GMT

پستچی زنگ درب تالار هنر اصفهانرا می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۸۰۸۳

پستچی زنگ درب تالار هنر اصفهانرا می‌زند

نمایش پستچی به کارگردانی رادمهر کشانی تا ۵ اردیبهشت به روی صحنه می‌رود، نمایشی که عنوان آن در لحظه نخست فیلم سینمائی و کتابپستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند را به ذهن مخاطب و اهالی سینما تداعی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، برخی از عنوان نمایش‌ها خاطرات خاصی با خود به همراه دارد به ویژه برای افرادی که فیلم‌های دهه 90 میلادی را به عنوان یک سینمای حرفه‌ای قبول دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش پستچی به کارگردانی رادمهر کشانی نیز در وهله نخست عنوان فیلم سینمائی و کتابپستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند را به ذهن مخاطب متبادرمی‌کند. برای همین می‌توان این‌گونه برداشت کرد که این‌بارپستچی زنگ درب تالار هنر را می‌زند.

کشانی با اشاره به داستان نمایش به تسنیم گفت: نمایش پستچی اثری از پابلو نرودا برشی از زندگی وی است که در خاطرات وی نوشته شده است، وی به جزیره‌ای می‌رود که اغلب مردم از سواد بهره‌مند نبوده و شغل آن‌ها ماهیگیری بوده است.

وی افزود: به واسطه ورود نرودا و نامه‌های بسیاری که برای او می‌آمده مجبور می‌شوند شغل پستچی را در آن جزیره ایجاد کنند و به واسطه ارتباطی که پستچی با پابلو نرودا برقرار می‌کند تحت تاثیر وی قرار گرفته و زندگی‌اش متحول می‌شود؛ در واقع تاثیر هنر و پابلو نرودا و عشق در زندگی را می‌بینیم.

کشانی در پاسخ به ایتکه چرا از یک نمایشنامه خارجی استفاده کرده است، گفت: بهتر است برخی مواقع به ادبیات جهان سربزنیم و از نمایش‌نامه‌هایی استفاده کنیم که استخوان بندی قوی‌ای دارند و همان سبب فضای ارتباطی نویسندگان داخلی و نهایتا منجر به تولید تئاترهای فاخر می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌گذاری‌های غلط در کشور به ویژه در اصفهان ایجاد شده بود از کارهای خارجی و کلاسیک حمایت نمی‌شد و این سبب افت کارهای خوب در اصفهان بودیم و سمت و سوی کار به هجویات رفت.

کارگردان نمایش پستچی خاطرنشان کرد: نیاز است که برخی مواقع نمایش‌نامه‌های خارجی و تراز نخست دنیا کار شود تا بازیگران را دوباره به سر ذوق بیاورد تا نمایش‌نامه‌ای که اصولی نوشته شده شخصیت پردازی وجود دارد و همه عوامل درگیر آن می‌شوند.

وی افزود: مسئولین فکر می‌کنند وقتی یک نمایشنامه خارجی است فقط افراد خاص به دیدن می‌آیند با اجرای این نمایش کاملا رد شد زیرا نمایش در این چند شبی که اجرا شده شاهد حضور تماشاچی مردمی بوده و کمتر هنرمندان به دیدن تئاتر آمده‌اند.

کشانی اظهار داشت: ارتباطی که با نمایش برقرار کرده‌اند با توجه به مدت زمان نمایش که یک ساعت و 15 دقیقه است اما احساس مخاطب برانگیخته می‌شود، می‌خندد، گریه می‌کند و هم‌چنین عشق را تجربه می‌کند.

به گزارش تسنیم، نمایش پستچی با بازی اسماعیل موحدی، بهاره مهدوی، منیره سادات الحسینی و رادمهر کشانی تا 5 اردیبهشت ساعت 20 در تالار هنر به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حسنوند در سخنانی با اشاره به تیراندازی در مراسم‌های عروسی در تالار «افلاک» خرم‌آباد، اظهار داشت: این تیراندازی‌ها موجب اختلال در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد و همچنین لغو برخی از پروازهای این فرودگاه شده است.

وی در ادامه با اشاره به چندین بار تذکر به مدیر این تالار در راستای جلوگیری و ممنوعیت تیراندازی در تالار، گفت: با وجود این تذکرات، اما موضوع مورد بی‌توجهی مدیر تالار قرار گرفت که در این راستا با دستور دادستانی تالار پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اشاره به‌رسم تیراندازی هوایی در برخی مراسم‌های شادی و عروسی، گفت: این امر موجب نارضایتی مردم و همچنین وقوع حوادث ناگوار می‌شود که در این راستا برای حفظ امنیت و نظم عمومی با خاطیان دراین‌رابطه برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

کد خبر 6096425

دیگر خبرها

  • پرفروش ترین تئاترهای دولتی کدام اند؟
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «گالیله» یک میلیاردی شد
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!
  • پلمب‌ تالاری که باعث لغو پروازهای خرم‌‌آباد شد
  • پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی