Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بانوان ایرانی در عرصه های مختلف نقشی ارزنده و تاثیرگذار دارند و در جمهوری اسلامی زنان و بانوانی داریم که با رعایت تمامی احکام و دستورالعملهای اسلامی در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی حضور دارند و توانسته اند مدارج بالایی را طی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار جمعی از مبلغه های کشور تانزانیا، اظهار کرد: از اینکه ایران اسلامی و استان فرهنگی کردستان را برای سفر انتخاب کرده اید تشکر ویژه داریم و امیدواریم در مجموع این سفر برای شما سرشار از برکات معنوی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ایران یکی از معدود کشورهایی است که مبدا تاریخ هجری و قمری آن براساس تاریخ هجرت پیامبر(ص) است و از تاریخ مسیحی ها استفاده نمی کند.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزوود: ماه رجب یکی از ماه های معنوی است که میلاد حضرت علی(ع) و مبعث پیامبر(ص) در این ماه است و زیارت امام رضا(ع) در ماه رجب اجر ویژه دارد و امیدواریم از ابعاد معنوی سفر به ایران بیشترین بهره برداری را داشته باشید.


وی گفت: زمانیکه انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد این انقلاب، انقلاب اسلامی نام گرفت زیرا متعلق به همه مسلمانان جهان است و ما بین مسلمانان تفاوتی نمی گذاریم.


آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: همه خدماتی که در اختیار روحانیون تشیع قرار دارد در اختیار روحانیون و طلاب اهل تسنن هم وجود دارد و هیچ تفاوتی در ارائه این خدمات از لحاظ مذهب وجود ندارد و همه یکسان هستند.


وی گفت: در ایران یک مجلس خبرگان وجود دارد که بالاترین مجلس در کشور است و وظیفه آن انتخاب رهبری است که هر استان داری نماینده است و استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری دو نماینده دارد که یکی از اهل سنت و دیگری از اهل تشیع است و برای ما تشیع و سنی تفاوتی ندارد.


نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به وحدت اقوام و مذاهب گوناگون در ایران اشاره کرد و گفت: همه ما برادر هستیم و در قسمت های مختلف مختلف ایران حنفی، شافعی و تشیع با اتحاد و وحدت در کنار هم متحد زندگی می کنند.


وی افزود: مقام معظم رهبری(ره) همان هدف و سیاستی که امام(ره) داشت را دارند و عنایت ویژه ای به اهل سنت دارند و در سفری که سال ۸۸ به کردستان داشتند بودجه ایی برای مصوبات این سفر در نظر گفته اند اما مبلغ اختصاص یافته به استان کردستان چهار برابر مصوبات سفر رهبری است.
آیت الله حسینی شاهرودی گفت: ساخت مدرسه علوم دینی خواهران، کتابخانه تخصصی امام خامنه ای و مجتمع علمی و پژوهشی امام شافعی بخشی از طرح ها و پروژه های مصوب در سفر رهبری به استان کردستان می باشد که همگی به بهره برداری رسیده اند.


وی گفت: استان کردستان یکی از استان های اهل سنت نشین ایران است که داری ۲۰۰۰ مسجد و ۳۰۰۰ روحانی خواهر و برادر است و در همه شهرستان های استان حوزه های علمیه خواهران و برادران تشیع و تسنن دایر می باشد.


نایب رئیس کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان در ادامه به نقش ایران در حراست و حفاظت از کشورهای اسلامی دیگر اشاره کرد و گفت: کشور ایران همواره کمک کننده به همه کشورهای دیگر بوده و یاور ملت فلسطین است و به مردم غزه کمک کرد که بتوانند بر اسرائیل پیروز شوند.
وی نقش ایران در سوریه و عراق در مبارزه با تروریست های تکفیری را کلیدی عنوان کرد و گفت: بیشتر مردم سوریه اهل سنت هستند اما ایران برای مقاومت در مقابل تروریست ها به این کشور کمک کرده تا محور مقاومت شکسته نشود.


آیت الله حسینی شاهرودی تصریح کرد: هرجا که مظلومی وجود داشته باشد ایران از آن دفاع می کند و در مقابل ظلم آمریکا و اسرائیل ایستادگی می کند و از همه مسلمانان در مقابل دشمنان در هر جا که باشند دفاع می کند.


وی گفت: بیمارستان کوثر در سنندج که یکی از مجهزترین بیمارستان های غرب کشور است پروژه ای عظیم است که از محل مصوبات رهبری ساخته و به بهره برداری رسیده که ظرفیت خدمت رسانی به کشورهای همسایه و اقلیم کردستان را دارد.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان به پیشرفته های ایران در دوره تحریم ها اشاره کرد و گفت: تحریم مانع پیشرفت کشور ما نشد و همه پیشرفت های ایران در بخش های هواو فضا، نظامی و پزشکی بومی است.


وی با اشاره به امنیت موجود در ایران، گفت: به برکت رهبری توانمند ایران، کشور ما امن ترین کشور در منطقه است و وحدت داخلی برای ما اقتدار و امنیت به همراه داشته است.


آیت الله حسینی شاهرودی افزود: همه پیشرفت های کشور را از عنایت خداوند می دانیم و ایران تنها کشوری است که هیچ قانونی مغایر با اسلام و احکام اسلامی ندارد زیرا پس از تصویب قوانین در مجلس ایرن مصوبات باید به تایید فقهای شورای نگهبان برسد.


وی به فشار تحریم های غرب بر علیه ایران در سالهای اخیر اشاره و تصریح کرد: به لطف خداوند در این سالهای تحریم توانستیم در بیشتر عرصه ها به خودکفایی برسیم و تمام تلاش های دشمنان برای ضربه بر ایران به شکست انجامید.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان به نقش ارزنده و تاثیرگذار بانوان ایرانی در عرصه های مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی زنان و بانوانی داریم که با رعایت تمامی احکام و دستورالعملهای اسلامی در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی حضور دارند و توانسته اند مدارج بالایی را طی کنند.


وی گفت: بانوان ایرانی در عرصه های مختلف این انقلاب از ابتدا تاکنون حضور داشته و در صحنه هایی مانند انتخابات و راهپیمایی ها دوشادوش مردان و حتی چشمگیر تر از آن در صحنه بوده اند.


آیت الله حسینی شاهرودی به برگزاری پیش کنگره های امام شافعی در داخل و خارج از ایران اشاره کرد و گفت: چندین پیش کنگره بزرگ امام شافعی در داخل و خارج از ایران برگزار شده که با استقبال خوبی همراه بود و تلاش خواهیم کرد که در کشور تانزانیا نیز این پیش کنگره ها برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود

به گزارش صدای ایران از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدید‌های دشمن همچون هویت آنها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاورد‌های دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکیدکرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

دیگر خبرها

  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد