Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@05:58:54 GMT

سرّ زیارت‌ امام‌ رضا علیه‌ السّلام‌ در ماه‌ رجب‌

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۸۷۰۹

سرّ زیارت‌ امام‌ رضا علیه‌ السّلام‌ در ماه‌ رجب‌

سرّ استحباب‌ زیارت‌ امام‌ رضا علیه‌ السّلام‌ در ماه‌ رجب‌ و رابطۀ آن‌ با حجّ کعبۀ بیت‌الله‌ الحرام‌ بدین شرح است:

هیچیک‌ از أقسام‌ عمره‌، چون‌ عمرۀ رجبیّه‌ نیست‌؛ و در فضیلت‌، با فضیلت‌ حجّ فقط‌ یک‌ درجه‌ فرق‌ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حَمدان‌ بن‌ إسحق‌روایت‌ میکند از محمّد بن‌ حسن‌ از محمّد بن‌ حسن‌ صفّار از أحمد ابن‌ محمّد بن‌ عیسی‌ از أحمد بن‌ محمّد بن‌ أبی‌ نصر بَزَنْطیّ؛قَالَ:قَرَأْتُ فِی‌ کِتَابِ أَبِی‌ الْحَسَنِ الرِّضَا عَلَیْهِ السَّلَامُ: أَبْلِغْ شِیعَتِی‌: إنَّ زِیَارَتِی‌ تَعْدِلُعِنْدَاللَهِ أَلْفَ حَجَّةٍ.

قَالَ: فَقُلْتُ لاِبِی‌ جَعْفَرٍ عَلَیْهِ السَّلَامُ: أَلْفَ حَجَّةٍ؟! قَالَ: إی‌ وَاللَهِ! وَ أَلْفَ أَلفِ حَجَّةٍ لِمَنْ زَارَهُ عَارِفًا بِحَقِّهِ.

میگوید:

من‌ در کتاب‌ حضرت‌ امام‌ أبوالحسن‌ الرّضا علیه‌السّلام‌ خواندم‌: به‌ شیعیان‌ من‌ برسانید که‌: زیارت‌ من‌ در نزد خداوند معادل‌ با هزار مرتبه‌ حجّ بیت‌ الله‌ الحرام‌ را انجام‌ دادن‌ است‌.

فلذا زیارت‌ حضرت‌ امام‌ هشتم‌ برای‌ شیعیان‌ خُلَّص‌ و عارفان‌ به‌ مقام‌ و منزلت‌ و حقّ او، ثواب‌ هزار و یا هزار هزار حجّ بر آن‌ مترتّب‌ است‌. و أبداً جای‌ استبعاد نیست‌؛ زیرا حیات‌ کعبه‌ به‌ ولایت‌ است‌. بنابراین‌ ولایت‌ محور است‌ و کانون‌، و کعبه‌ در حکم‌ محیط‌ پرگار است‌. نمی‌بینی‌ چگونه‌ مردم‌ دور کعبه‌ای‌ که‌علیّدر آن‌ متولّد شده‌ است‌ دور میزنند و طواف‌ می‌کنند و خواهی‌ نخواهی‌ طوعاً أو کرهاً ناچارند تسلیم‌ آن‌ حقیقت‌ و واقعیّت‌ شوند؟!

همۀ مسلمین‌ چه‌ شیعه‌ و چه‌ عامّه‌ بر سر سفرۀ آنحضرت‌ نشسته‌اند، چرا که‌ بقدری‌ گسترده‌ است‌ که‌ در برابرش‌ سفرۀ دگری‌ متصوَّر نیست‌. بلکه‌ همۀ عالم‌ از برکات‌ وجودی‌ و از ولایت‌ تکوینیّه‌ و وجودیّۀ آنحضرت‌ متمتّع‌اند. در اینصورت‌ مبادا استبعاد کنی‌ که‌ چطور می‌شود ثواب‌ یک‌ زیارت‌ حضرت‌ امام‌ رضا علیه‌السّلام‌عارِفًا بِحَقِّه‌، معادل‌ با ثواب‌ هزار هزار حجّ باشد؟!

آنجا کعبۀ ظاهر است‌ و اینجا کعبۀ باطن‌. آنجا تکلیف‌ است‌ و اینجا محبّت‌. آنجا جسم‌ است‌ و اینجا جان‌.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟

بانکی پور مدعی شد که در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخشی از فیلمی که از وی در فضای مجازی منتشر شده گفته است: آتاتورک ضربه بزرگی به ترکیه زد.

وی ادامه داد: الان در ترکیه آنچه که رسما اعلام می شود، به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن. این رهاورد کشف حجاب آتاتورک است.

بانکی پور گفت: ترکیه که یک کشور مسلمان با مساجد قوی و زیبای زیاد است، به چنین وضعی رسیده است که این نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • عکس/ مرد سال آسیا در خانه کعبه
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)