Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:04:48 GMT

کشت و صنعت پارس اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۸۹۰۹

کشت و صنعت پارس اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم مظفری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی واگذاری کشت و صنعت پارس و مغان به بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد:به استناد قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، سازمان خصوصی‌سازی کشور در نظر دارد 40 درصد از سهام شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارسواقع در شمال استان اردبیل و به تعداد تقریبی 130 میلیون سهم به ارزش پایه 2 هزار و 146 میلیارد ریال در تاریخ 28 فروردین سال 96 واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرایط تسویه ارزش معامله به صورت 10 درصد نقدی و مابقی در اقساط 6 ساله قابل پرداخت خواهد بود و متقاضیان می‌توانند در خرید 40 درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و خرید 20 درصد سهام آن متعلق به شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا شرکت کنند.

مظفری بیان کرد: شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارسجزوچهار بنگاه اقتصادی دولت در استان اردبیل است که از سالهای گذشته در لیست واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفته است وعلاوه بر این،شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغاننیز از جمله بنگاههای مطرح و کلان دولتی قابلیت واگذاری به بخش غیردولتی و سرمایه گذاران خارجی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: این شرکتبا توجه به اراضی وسیع آن و توسعه صنایع تبدیلی وابسته از طریق انتقال تکنولوژی برتر تولید توسط سرمایه‌گذاران خارجی، منجر به افزایش تولیدات استانی نیز خواهد شد.

وی گفت: کشت و صنعت مغان با توجه به استقرار آن در شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار در همسایگی جمهوری آذربایجان، احتمال تصویب منطقه آزاد تجاری، وجود گمرک مرزی بیله‌سوار، امکان ایجاد بندر خشک ووجود فرودگاهدر صورت واگذاری به سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند به توسعه صادرات غیرنفتی استان نیز کمک شایانی کند به طوری که قرارداد واگذاری این شرکت با سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند مشروط به صادرات قسمتی از تولیدات این بنگاه تدوین شود.

مظفری اظهار کرد: امیدواریم با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی شاهد رشد بهره‌وری در حوزه کشاورزی، افزایش اشتغال جوانان منطقه، افزایش تولید ناخالص داخلی استان، رشد صادرات استان و از همه مهم‌تر ایجاد برند معتبر بین‌المللی در تولید و عرضه محصولات کشاورزی به نام استان اردبیل باشیم.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته غرفه‌هایی که وابستگی دولتی داشتند، از وضعیت مطلوب جانمایی در نمایشگاه کتاب برخوردار بودند، گفت: ملاک اختصاص غرفه به ناشران تعداد قابل توجه اثر آنهاست. دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا رصدی انجام شده که چند درصد از مردم کتاب‌های خریداری شده نمایشگاه کتاب تهران را مطالعه می‌کنند، گفت: خواندن کتاب به عهده خود خریداران است. کتابی که خریداران وقت می‌گذارند، هزینه و خریداری می‌کنند، حتماً انتخابی پشتش بوده است. در پاسخ به آمار‌هایی که نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور اندک است، باید گفت که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با کشور‌ها دیگر پایین نیست. ما نسبت به وضعیت مطلوب کشور خودمان فاصله داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود