Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:21:22 GMT

حمایت از آثار منتخب «نقش تن‌پوش» برای ورود به بازار

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۹۲۷۵

حمایت از آثار منتخب «نقش تن‌پوش» برای ورود به بازار

رئیس پنجمین جشنواره «نقش تن‌پوش» از حمایت آثار برگزیده این دوره برای ورود به بازار مد و لباس کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، بهزاد رشیدی - رئیس پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش - درباره روند برگزاری این دوره از جشنواره گفت: این رویداد فرهنگی و هنری در حقیقت، حرکتی خلاقانه بود که از سال‌های گذشته در مجموعه جهاد دانشگاهی هنر شکل گرفت و با هدف ایجاد انگیزه در میان طیف گسترده‌ای از دانشجویان در رشته‌های گوناگون هنری در راستای بهبود کیفیت فرهنگ مد و لباس کشور، گام‌هایی را تا به امروز برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ورود برخی طرح‌های ناهنجار و غیرمتعارف با فرهنگ ایرانی از دیگر کشورها در حوزه مد و لباس، اظهار کرد: می‌توان اذعان کرد که یکی از دستاوردهای این جشنواره، جلب توجه مسئولان به توانایی و قابلیت دانشجویان عرصه هنر برای مقابله با تهاجم فرهنگی برخی کشورها به ایران اسلامی بود و این‌که قشر دانشجو به بهترین شکل می‌تواند مفاهیم مرتبط با فرهنگ اسلامی و ایرانی مورد توجه و پسند جوانان را در زمینه پوشش جامعه، بویژه برای قشر جوان مورد توجه قرار دهد.

رئیس پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش ادامه داد: حتی پوششی را که برای ورود این طرح‌ها و نقوش هنری و خلاقانه در نظر گرفتیم، تی‌شرت بود که هم در زمینه کاربرد عمومیت دارد و هم در بیشتر فصول سال با اقبال خوبی، بویژه از سوی نسل جوان مواجه است.

او با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار رسیده به این دوره از جشنواره، از حمایت آثار برگزیده این دوره از جشنواره برای ورود به بازار مد و لباس کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی مؤثر تولیدکنندگان پوشاک با این دوره از جشنواره و نظر به قول مساعد دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بتوانیم آثار منتخب این دوره از جشنواره را برای تولید و ورود به بازار پوشاک داخلی حمایت کنیم.

رشیدی به تشکیل شبکه‌ای از رابطان پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش در دانشگاه‌های منتخب کشور اشاره و اظهار کرد: انتشار پیام و فراخوان این دوره از جشنواره موجب شد تا پیش از برگزاری این رویداد، چند کارگاه تولید و طراحی بر روی تی‌شرت در شهرهایی مانند تبریز، سنندج و تهران برگزار شد و همین امر حاکی از آن بود که با انتقال مؤثر پیام جشنواره و طیف گسترده موضوعی در حوزه‌هایی مانند ارزش‌های انسانی، کمک به هم‌نوع، موضوعات آیینی، انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، حمل و نقل عمومی و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، شاهد تکثر و تنوع درخوری در میان آثار جشنواره بودیم.

وی همچنین از انتخاب بیش از ۱۰۰ اثر برای ورود به بخش نمایشگاهی جشنواره خبر داد و گفت: علاوه بر این آثار منتخب، آثار برگزیده ادوار قبلی جشنواره نقش تن‌پوش نیز در این دوره به‌نمایش درمی‌آیند.

رئیس پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش افزود: امید است که جشنواره نقش تن‌پوش بتواند گام‌های مؤثری در زمینه الگوسازی و ترویج استفاده از نقوش برآمده از فرهنگ اسلامی و ایرانی در عرصه مد و لباس کشور بردارد و نگاه دوسویه هنری و شناسایی ذائقه جامعه بتواند ما را در ورود طرح‌های منتخب جشنواره به بازار کشور یاری رساند.

پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن موسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری و وزارت علوم فناوری و تحقیقات از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت