Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار بیکاری فدای سیاسی کاری مسئولان و طفره رفتن از نشست های خبری مسئولان ذیربط شده به طوری که این معضل به آمار رسمی و غیررسمی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛آمار بیکاری فدای سیاسی کاری مسئولان و طفره رفتن از نشست های خبری مسئولان ذیربط شده به طوری که این معضل به آمار رسمی و غیررسمی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاهی به شهرستان های استان ایلام جوانان تحصیل کرده بسیاری را می بینیم که همچنان در انتظار عملیاتی شدن وعده های دولت در حوزه اشتغال هستند تا آن ها نیز بتوانند به نوبه خ.ود در جامعه اسلامی قد علم کرده و برای کشورشان مفید واقع شوند و نقشی هرچند کوچک در پیشرفت ایران اسلامی داشته باشند. در قالب یک خبر جامع به بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری جوانان تحصیل کرده شهرستان های استان ایلام می پردازیم. شهرستان ایلام

گروه اجتماعی ایلام بیدار: با خود فکر می کنی، می‌بینی اگر استانی که در آن زندگی می‌کنی از شرایط ویژه اقتصادی و منابع عظیم نفتی و خدادادی برخوردار نبود، شاید بیان راه حل، دردی را آنچنان که باید و شاید دوا نمی‌کرد، اما وقتی می‌بینی در استانی هستی که از حیث منابع نفت و گاز در رتبه دوم کشور قرار دارد، همه چیز عوض می‌شود و دیگر فکر نمی کنی که چاره ی ماجرا و یا معما را جویا نشد، با خود فکر می‌کنی مگر می‌شود استانی که فقط یک شهرستان آن به اندازه‌ی یک استان کشور فقط منابع نفت و گاز دارد، جوانان آن استان که نه، تعداد جوانان بیکار و جویای کار در آن شهرستان در هر ماه رو به فزونی باشد؟

جوانان تحصیل کرده‌ای که تا مدت‌ها زحمت و رنج و تازه عده‌ای هم در شهرهای غیر بومی در آن دانشگاهها با آن همه کم و کاستی و نبود امکانات آنچنان رفاهی به هنگام تحصیل، توانسته‌اند به امید آنکه روزی بتوانند در آن رشته‌ای که تخصص لازم را کسب نموده به نوعی به عنوان یک جوان ایرانی در عرصه توسعه و پیشرفت برای آبادانی ایران عزیز اسلامی تلاشی نماید و او هم در این سهم که لذت خاص به خود را دارد ایفای نقش کند، ایفای نقشی که علاوه بر اینکه سر و سامانی به زندگی شخصیی اش می دهد، باعث بزرگمنشی و شخصیت اجتماعی وی می‌شود.

وقتی جوانی با مدرک تحصیلی بالایی فارغ‌التحصیل و بدنبال یک کار مناسبِ با تخصص خود می‌گردد و به آن دست نمی یابد با خود فکر می‌کند که با این مدرک بالا دیگر نمییتوان دنبال شغل هایی رفت که حداقل به قول معروف، دست خودش در جیب خودش باشد تا اسباب شرمندگی خانواده را فراهم نسازد.

رای ایجاد اشتغال پایدار و مولد در استان چه باید کرد؟ آیا استانی که میزان جمعیت آن نسبت به سایر استان‌ها کمتر و میزان منابع عظیم نفت و گاز در آن نسبت به مابقی استان‌ها بیشتر، آیا نمی‌توان حداقل شاهد کمترین تعداد بیکار در هر خانواده بود؟ آیا دادن وام‌های پنج، ده، پانزده و بیست میلیونی برای ایجاد اشتغال پایدار کافی است؟ آیا نباید قبل از برنامه‌ریزی برای ایجاد چندین هزار شغل، حفظ اشتغال و پایداری مشاغل ایجاد شده را مد نظر قرار داد؟ و مهمتر از همه، تا زمانی که تداوم تولید وجود نداشته باشد، می‌توان شاهد اشتغالی پایدار بود؟ آیا مشکل اصلی در بحث اشتغال در استان تنها بانک ها هستند؟ مطمئناً اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌های هر جوان ایلامی است و در صورت فراهم نشدن آن مشکلاتی را به بار خواهد آورد.

درحقیقت این گونه اشتغال‌ها، آمد و رفتی است و نمی‌توان برنامه‌ریزی‌ها را معطوف بدین گونه طرح‌ها دانست چرا که ثبات و پایداری در این گونه موارد نیست. ذکر این نکته هم ضروری است که معطوف شدن نگاه مدیران به بالا بردن آمار و عملکرد خود در این زمینه، نه تنها مشکل اشتغال را حل نخواهد کرد، بلکه باعث سرگرم شدن به آمار و ارقام و دور شدن از هدف اصلی که همان اشتغال پایدار است می‌گردد. تصویب طرح‌های اشتغال‌زایی بدون توجیه اقتصادی، صرف هزینه‌های بیت‌المال و در نهایت ورشکسته شدن صاحبان این طرح‌ها، خود گویای عدم توجه به طرح‌های مفید اقتصادی و صرفاً توجه به بالا بردن آمار و ارقام را نشان می‌دهد.

آمار متناقض از نرخ بیکاری در ایلام/ آمار بیکاری فدای سیاسی کاری مسئولان

بدون شک همانگونه که رسانه های استان هم در سری گزارش های خود به عدم اطلاع رسانی دقیق از سوی مسئولان استان در رابطه با آمار دقیق میزان بیکاری صحه گذاشته اند لذا این شرایط باعث شده تا این مزان در استان به امار رسمی و غیررسمی بسنده شود.

در حال حاضر بر پایه آمار منابع رسمی اکنون آمار بیکاری در ایلام در حدود 12 درصد است در حالی که منابع غیر رسمی این آمار را تا حدود 28 درصد اعلام می کنند اما آنچه که از شواهد و وضعیت موجود در استان پیدا است این آمار رسمی سنخیتی با شرایط گفته شده در استان ندارد.

در واقع آمار بیکاری فدای سیاسی کاری مسئولان شده است و طفره رفتن از نشست های خبری مسئولان ذیربط مهر تأییدی بر این ادعا است.

حتی طی ماه های گذشته دو اظهارنظر رسمی در خصوص دو آمار مهم اقتصادی کشور مطرح شد که شائبه سیاسی شدن مرکز آمار ایران به‌ویژه رئیس این مرکز یعنی عادل آذر را تشدید کرده است.

حسن روحانی رئیس جمهور هفته گذشته در جمعی رسماً اعلام کرد که در این دولت طی سه سال گذشته یک میلیون و 340 هزار اشتغال خالص ایجاد شده است که با آمارهای رسمی مرکز آمار ایران تناقض آشکار داشت ولی متأسفانه رئیس مرکز آمار ایران هیچ واکنشی در خصوص تحریف آمار رسمی کشور نداشته و چه‌بسا آمار غلط نقل‌قول شده از سوی رئیس جمهوری هم توسط مسئولان مرکز آمار ایران به وی منتقل شده باشد.

در حالی رئیس جمهور اعلام کرده، طی سه سال گذشته یک میلیون و 340 هزار اشتغال خالص ایجاد شده است، که گزارش رسمی مرکز آمار ایران می‌گوید، طی این مدت 615 هزار و 107 نفر از جمعیت شاغل کشور کم شد و 323 هزار و 409 نفر هم به جمعیت بیکار کشور افزوده شده است.

شهرستان ملکشاهی

به گزارشملکشاهی خبر، جمعیت افراد بیکار شهرستان قابل توجه است، گاهی در یک خانواده تعداد آنها از پنج نفر بالاتر می رود و عمده آنان دختران تحصیلکرده ای هستند که حتی مهاجرت برای آنان مقدور نمی باشد و مجبورن در خانه با ناامیدی و افسردگی عمرخود را سپری نمایند.

جمعیت عظیمی از دانشجویان شهرستان ملکشاهی فارغ التحصیل شده اند و مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر را اخذ نموده ولی بدون شغل سرگردان مانده اند.

شغلی که متناسب با رشته و تخصص آنها باشد در شهرستان و حتی استان یافت نمی شود. این قشر از جامعه که سرمایه عمده نیروی انسانی و پتانسیل نهفته کار و انرژی هستند و آینده جامعه به تلاش و همت آنان نیازمند است، در حال حاضربه دلیل بیکاری و بالارفتن سن آنها دچار یاس و سرگردانی هستند، برخی از آنان به مشاغل کاذب و نامناسب روی آورده و برخی از آنها مهاجرت از شهرستان را بر هرچیزی ترجیح می دهند تا در شهرها و بنادر دورافتاده کشور شغل و کسب و کاری مهیا کنند و سربار خانواده نشوند.

گرچه معضل بیکاری در کل کشور سراسری است اما در استان ایلام و شهرستان ملکشاهی پررنگ تر جلوه می کند زیرا منطقه تا حدودی بن بست و به مناطق بزرگ تجاری و بندری دسترسی ندارد، فاقد کارخانجات و تاسیسات عمده است و بازار کار برای جوانان تحصیلکرده از هرلحاظ بی رونق مانده است.

افراد جوان و تحصیلکرده که با ملارج عالی علمی فارغ التحصیل شده اند نیز به مشاغل رده پایین بسنده نخواهند کرد و این امر موجب پدیده فرار مغزها در منطقه شده است.

برخی رشته های دانشگاهها و موسسات آموزش عالی منطقه نیز تناسبی با نیازها و فرصتهای شغلی محدود استان ندارند و در واقع دانشجویان زیادی برای کسب مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در این رشته ها فقط وقت و هزینه خود و خانواده ها را به مدت چهار الی شش سال هدر داده اند. از آنجائیکه پس از شش سال سن آنها هم بالا می روداین امر خود باعث تاخیر ازدواج و یا یافتن کارهای آزاد برای آنهاست.

استخدام افراد غیربومی در شهرستان ملکشاهی بر معضل مذکور افزوده است و با وجود خیل عظیم بیکاران و افراد بومی متقاضی و جویای کار، گاها این افراد غیربومی به استخدام رسمی در فرصتهای محدود شهرستان در می آیند.


عدم پرداختن جدی به موضوع اشتغالزایی و برنامه ریزی در این عرصه از ضعفهای مدیریتی شهرستان است که هنوز چاره اندیشی آن در نگاه مسئولان استانی و کشوری لنگ مانده است.

شهرستان مهران

به گزارشآوای مهران،با گذشت سال‌ها از آزادسازی مهران هنوز مشکلات پابرجاست و جوانان این شهرستان در کنار امن‌ترین مرز زمینی کشور از بیکاری رنج می‌برند و با وجود فعالیت‌های مرز مهران در زمینه تردد زائر و صادرات کالا، رونقی به زندگی مردم نرسیده است.

مرز مهران یکی از مرزهای رسمی و بین‌المللی ایران است که روزانه بیش از 5000 زائر عتبات عالیات و هزاران مسافر از آن تردد می‌کنند و حجم بالایی از کالاها از این مسیر وارد عراق می‌شود، با این حال امکانات این شهر مرزی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای موجود نیست.

علاوه بر مرز، مهران ظرفیت‌های مهم نفتی دارد که اکنون حدود 19 دکل نفتی برای میادین نفتی آذر تعریف شده است و تنها 30 درصد نیروهای این مناطق بومی و مابقی از نیروی غیربومی استفاده است.

هرچند که مسئولان در وعده های خود قول داده اند تا با جلسات و پیگیری‌هایی با مدیران این شرکت و دیگر مسئولان استانی ، نیروهای بومی شهرستان مهران در این میادین بکارگیری شوند که با تحقق این امر می توانست بخشی از مشکل بیکاری شهرستان رفع شود.

با این حال فقر ، بیکاری ، تسلط غیر بومی ها ، بی توجهی به ورزش جوانان ، سیمای نامناسب شهر ، فقدان امکانات همگی نتیجه اهمال کاری مسئولان و بی توجهی محض مدیران نفتی است که همچنان در کوچه و خیابان این شهر چمبره زده است.

منطقه ویژه اقتصادی، طرح سامانه گرمسیری ، میادین نفت و گاز و مرز بین‌المللی، از ظرفیت‌های قابل توجه شهرستان مهران است که با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی می‌توان با کمک آنها شاهد کاهش بیکاری و تحول اقتصادی در این مرز بود.

یکی دیگر ظرفیتهای این شهر منطقه ویژه اقتصادی است که می تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند و سرمایه‌گذاران در منطقه محرومی مثل مهران ورود پیدا کنند تا زمینه توسعه استان فراهم شود اما هنوز این منطقه اقتصادی به رشد و شکوفایی نرسیده است.

مردم دردمند مهران بارها از عمق محرومیت ها و کاستی های شهر به پیشگاه برخی مدیران منفعت طلب شکایت کرده اند و حتی از استخدام نیروهای غیربومی اعتراض خود را به گونه های مختلف نشان داده اند اما البته آنچه به جایی نرسد فریاد است و گویا بقای غبار فقر بر چهره شهر خواسته برخی مسئولان است.

شهرستان دهلران

به گزارش نسیم دهلران؛یکی از گره های سختی که گریبانگیر کشور شده است افزایش آمار بکاری است، آماری که در واقعیت چهره زیبایی در ذهن مردم ندارد. در شهرستان دهلران نیز نسبت به جمعیت آن بیکاری بیداد می کندرفته رفته این معضل ریشه خیلی از مشکلات اجتماعی شده است. متأسفانه سالهاست که مسئولان ذی ربط آمار دقیقی از بیکاری در دهلران را نمی دهند و شاید دلیل آن این است که می دانند آمار بیکاری در این شهرستان کاهش که نمی یابد بلکه سال به سال در حال افزایش است. عدم مدیریت و خصوصاً نظارت بر کار شرکت هایی که در این شهرستان مشغول کار هستند یکی از عواملی است که دل جوانان دهلران را می آزارد و مسئول دلسوزی هم نیست که بروند حرف دل بزنند و او نیز اقدامی دلی انجام دهد. در چند سال اخیر شنیده نشده که شرکتی در دهلران آغاز به کار کند و بیشتر نیروهایش دهلرانی باشند و اگر هم نیروی بومی می گیرند بیشتر در قسمت های خدماتی و حراستی مشغول هستند که این توهین بزرگی است. کارخانه سیمان دهلران از محدود کارخانه ها و شرکت هایی است که اکثر نیروهای آن بومی بودند که با وجود قرارداد دائم اکثر نیروها آن ها را اخراج نمود و اکنون چندین سال است که این نیروها به دنبال حق خود هستند و هنوز نتیجه کافی را نگرفته اند. عدم دلسوزی دلایل دیگر باعث شد تا این نیروها چندین بار دست به تجمع بزنند و خوراک خبری رسانه های بیگانه شوند تا از این حرکت آن ها مطلب علیه نظام بنویسند که البته هرگز نباید کارگران اخراج شده کارخانه سیمان دهلران را مقصر دانست، چراکه اگر کارمندی حقوقش تنها یک روز به تأخیر بیفتد بارها با استان و پایتخت تماس می گیرد و پیگیر می شود اما این کارگران سال هاست که حقشان را نگرفته اند و مشکلاتی چون بی پولی، به مخاطره افتادن زندگی زناشویی که به طلاق منجر می شود و... ولی کسی با آن ها هنوز تماس نگرفته است تا بگوید حقتان را گرفتیم. هنوز مشکلات کارخانه سیمان دهلران گرم بود که مشکل اخراج نیروهای بومی پروژه] بزرگ سد میمه نیز به آن افزوده شد. پیمانکار سد میمه دهلران به دلیل عدم تزریق بودجه نیروهای بومی را موقت خانه نشین کرد و با رسانه ای شدن این موضوع مسئولان شهرستان و ارشد استان به تکاپو افتادن و مرتب از تلاش های خود به رسانه ها اطلاع می دادند که چنین کردیم و چنان شد. پس از مدت کوتاهی خبر خوشی در رسانه ها انتشار یافت و آن اختصاص ۲۵۰ میلیاردی به سد میمه دهلران بود که هم مردم دهلران و هم نیروهای خانه نشین را خوشحال نمود. اما پس از مدت ها حالا شنیده شده می شود که ماه ها است که نیروهای بومی در این پروژه بزرگ برای همیشه اخراج شده اند ولی نیروهای غیر بومی مانده اند. جالب است که حقوق نیروهای بومی در اکثر سمت ها در این پروژه نزدیک به دو میلیون می باشد و ولی غیر بومی ها بالای چهار میلیون و خیلی بالاتر هم می گبرند اما کجایند دلسوزان که بروند و ببینند. به گفته برخی از نیروهای اخراجی سد میمه، اکثر بچه نیروهای تخصصی هستند و به راحتی می توانند کار نیروهای غیر بومی را انجام دهند و حتی حقوق نصف آن ها را هم تقاضا می کنند. آنچه نشان می دهد در عمل این است که خیلی سخت به نظر می آید که آمار بیکاری در دهلران رو به کاهش باشد، البته عدم نظارت و پیگیری مستمر نیز تأثیر بسزایی در این افزایش گذاشته است. شهرستان آبدانان به گزارش آبدانان خبربسیاری ازجوانان شهرستان آبدانان با وجود اینکه به سختی و مشقت تحصیلات عالی را دریافت کرده اند اما در حال حاضر برای ادامه زندگی و فرار از بیکاری فرار از محل زندگی خود را ترجیح داده اند و مجبور هستند در شهرهای دیگر عملگی کنند معضل بیکاری زمانی فقط مشکل مردان خانواده بوده در حالیکه امروزه برای کمتر شدن مشکلات معیشتی و اقتصادی دختران هم برای پیدا کردن کار به شهرهای دیگر می روند

یکی از این زنان که دارای مدرک کاردانی است به خبرنگار آبدانان خبر گفت:تورم بسیار بالا است با وجود بیکاری و وضعیت ضعیف اقتصادی منطقه مجبور شده ام با چند نفر از دوستانم در تهران خانه اجاره کنیم و در یک شرکت تولیدی مشغول به کار شویم
وی افزود :در این یکسال که مشغول کار هستم هنوز صاحب کارم حقوق شش ماه دومم را پرداخت نکرده ولی حداقل بیمه هستم و این بهتر از این است که بیکار در داخل خانه بمانم .
یکی دیگر از این دختران اظهار داشت :من با دو تا از خواهرانم و خاله ام یک خانه نزدیک اقوام در تهران اجاره کرده ایم به علت اینکه پدرم پیر است و توانایی کار کردن ندارد با وجود مدرک تحصیلی کارشناسی در یک شرکت تولیدی کار می کنیم و تا حدودی کمک خرج خانواده شده ایم
وی افزود:کار کردن برای یک زن آن هم برای یک دختر دور از خانواده بسیار سخت است اگر مسئولین به جای شعار دادن فکری به حال ما تحصیل کردان بیکار می کردند ما مجبور نبودیم آورگی را به جان بخریم .

استاندار ایلام:مردم خود اشتغال ایجاد کنند

رهبر عزیز انقلاب در پیام نوروز امسال تلخی‌ها و سختی‌های سال قبل را مربوط به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط دانستند و افزودند: من از وضع مردم مطلع هستم، بنابراین تلخی کام مردم به‌ویژه طبقه ضعیف را از مشکلات اقتصادی همچون «گرانی، بیکاری، تبعیض‌ها و نابرابری‌ها و آسیبهای اجتماعی» با همه‌ی وجود حس می‌کنم.

ایشان تأکید کردند: همه‌ی ما مسئولیم و باید هم نزد خداوند متعال و هم نزد ملت پاسخگو باشیم.

این در حال است که استاندار استان در این همایش گفت:مردم خود باید برای خودشان اشتغال ایجاد کنند و ما در این باره وظیفه ای نداریم و فقط می توانیم کمک کنیم.

براستی با این وضیعت ضعیف اقتصادی و بن بستی که شهرستان با آن مواجه است امکان ایجاد شغل هست آیا با این تسهیلان بانکی که داری سودهای کلان هستند مردم می تواند خودشان شغل ایجاد کنند.

مرواردید در بخش دیگری از سخنان خوداظهار داشت: در حال حاضر بیش از 90درصد مردم ایران مسافرت جاده ای دارند و کمتر از7درصد از هواپیما و فرودگاه استفاده می کنند حال که مسئولین کشوری خود بر این امر واقف هستند چرا به خرید 100هواپیما آن هم با 36میلیارد دلار اقدام می کنند ولی وقتی به درست کردن جاده ها و یا ایجاد تونل می رسند بودجه ندارند

آقای استاندار مردم شهرستان آبدانان مردمی هستند که از لحاظ تحصیلات دانشگاهی و مدارج علمی جزء برترین های کشور هستند اما متاسفانه به علت اینکه در بن بست و بین دو کوه بزرگ قرار گرفته اند از لحاظ اقتصادی و معیشتی در حال حاضر بسیار زندگی برایشان به سختی می گذرد چرا پروژه تونل کبیرکوه که یک طرح ملی است این یکماه است بخاطر اینکه مسئولین استان در اعلام برنده مناقصه کوتاهی می کنند راکد مانده است.

در انتها گفتن این نکته ضروری بنظر می رسد کهتولید و تلاش برای تداوم اشتغال می‌تواند بعنوان مهمترین ملاک برای ایجاد اشتغال پایدار، و در حقیقت می تواند بهترین راهکار باشد. علاوه بر این ارائه راهکارهایی از جمله برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه فعالیت صنایع استان از جمله سیمان و پتروشیمی و همچنین توجه به طرح‌هایی که تداوم اشتغال بیشتری دارند، می توانند برای ایجاد اشتغال پایدار مفید واقع گردند. مردم و مسئولین باید دست در دست هم، همت مضاعف را برای ایجاد اشتغال که از مهمترین مسایل اقتصادی کشور است بکار برند تا با مدیریت جهادی مدنظر مقام معظم رهبری و نیز همکاری وهمدلی برای محقق شدن هر چه بهتر و بیشتر آن تلاش‌ها صورت پذیرد.

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی با عنوان اینکه پوشش ابر‌ها در استان امروز افزایش می‌یابد، گفت: بارش پراکنده باران نیز در برخی اوقات محتمل است.

وی افزود: روز‌های دوشنبه و سه شنبه این هفته موج جدید بارشی از جو استان عبور می‌کند که فعالیت آن موجب رگبار باران در نواحی مختلف استان می‌شود و برای ساعات بعدازظهر بارش‌های نسبتا شدیدی پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان بابیان اینکه روز چهارشنبه نیز بارش‌های پراکنده‌ای روی خواهد داد، ادامه داد: روز‌های پنجشنبه و جمعه شرایط جوی نسبتا پایداری را در استان شاهد خواهیم بود.

محمدی گفت: با ورود سامانه بارشی از جو استان دمای هوا کاهش خواهد یافت و اواخر هفته مجددا افزایش می‌یابد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: دمای هوا نسبت به دیروز در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • آوارگی صدها خانواده براثر سیلاب در غور
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است