Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبانگفت: باید هویت شورای نگهبان در بی‌طرفی از اشخاص و گروه‌ها برای ناظرین مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار رسمی ستاد مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی گفت: طبق جدول زمانبندی انتخابات،‌ کارها پیش رفته و تا امروز مشکل ویژه و حادی نداشته‌ایم اما در عین حال برخلاف آن‌، کارها با دقت و برنامه پیش رفته و طبق تلاش همکاران ما در استانهای مختلف کارها را پیش برده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم از این به بعد تا انتهای انتخابات و حصول نتیجه نهایی، این مسئله و آرامش فضای انتخابات حفظ شود و نتیجه انتخابات نیز برای نظام کارآمد باشد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان،‌ اظهار داشت:‌ صرف نظر از انتخابات میاندوره‌ای مجلس، در انتخابات ریاست جمهوری آنچه برای ما مهم است برگزاری انتخابات بوده و بررسی صلاحیت‌ها نیز طبق روال خواهد بود.

ره‌پیک صرف برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات را دارای اهمیت فراوانی خواند و گفت: تمامی امکانات و نیروی انسانی باید معطوف به انتخاباتی سالم، امن، قانونی، عادلانه، منصفانه و با مشارکت بالا باشد.

وی تصریح کرد: دوستان ما در هیئت‌های نظارت نیز باید تعامل با اعضای مجری انتخابات داشته باشند و شاخص‌های قانونگرایی و رعایت بی‌طرفی باید مشهود باشد و هیچ اقدامی که منجر به خروج از قانون و طرفداری از شخص، گروه و جناحی باشد، نباید دیده شود و این موضوع باید مورد توجه اجزای ناظرین قرار گیرد تا بتوانیم هویت شورای نگهبان را حفظ کنیم.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان خاطر نشان کرد: اگر در روز برگزاری انتخابات انتخابات هرگونه تخلفی رخ دهد اعضای هیئت نظارت باید آن را به صورت کامل رصد کنند و مدارک مستند و دقیقی برای ارائه به مراجع تصمیم‌گیر تحویل دهند.

انتهای پیام/

R1011202/P31462/S1,15/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

یه گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا؛ محسن رضایی در دیدار با اعضای شورای نگهبان، پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: پس از انقلاب، خلاءهای سیاسی اداره کشور به برکت نظام اسلامی و ایجاد نهادهای نظارتی و انتخاباتی برطرف گردید و همچنین خلاء بزرگ نظامی و امنیتی و وابستگی محض به بیگانگان نیز به همت فرماندهان و جوانان فداکار رفع گردید؛ اما درخصوص مسائل اقتصادی، کشور هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب دارد که مهمترین اقدام لازم برای حل این مشکل، اصلاح حکمرانی اقتصادی و تغییر رویه‌های آن است.

 

وی ادامه داد: تصدیگری دولت و تمرکزگرایی، از معضلات بزرگ و موانع پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی است و دولت و مجلس باید از نقش و مسئولیت تصدیگری دادن به وزارتخانه ها به نقش سیاست‌گذاری و نظارتی تغییر رویه دهند و همچنین اختیارات بیشتری به استان‌ها در جهت تمرکز زدایی داده شود.

 

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان لزوم اعطای کلیه امور اجرایی کشور به مردم اظهار داشت: شورای نگهبان در این حوزه می‌تواند کمک رسان باشد.

 

شایان ذکر است در جریان این سفر، دکتر محسن رضایی با حضرات آیات شب زنده دار، میرباقری، حسینی بوشهری، کعبی، قمی، مدرسی یزدی و اراکی دیدار نمود.

دیگر خبرها

  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است
  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم
  • رونمایی از بسته هویت بصری طلایی سیمای کیش
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم