Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رژه قدرتمندانه نیروهای مسلح ارتش در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر فرهاد آریانفر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر بروز بودن وضعیت نیروهای عملیاتی و کاربرد آنها، سعی کردیم به نوعی رویکرد های جدیدی در انجام فعالیت های نظامی آغاز کنیم که در آن هم کاربردها بروز شوند و هم بحث معیشت کارکنان در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش افزود: در این راستا متناسب با طرح هایی که برای این عرصه در نظر گرفته شد تحت عنوان" طرح های لبیک" حوزه های مختلف را پوشش داده ایم و در مسیر محقق کردن این طرح ها گام های موثری را توانستیم برداریم.

تعمیم برنامه‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی

امیر آریانفر افزود: ۲ درصد از مین های دوران جنگ حدود ۱۰ هزار مین، از مرز کردستان تا مرز مشترک بین عراق و ترکیه هنوز از زیر زمین خارج نشده و در بخش های صفر مرزی قرار دارند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سعی خواهد شد اقدامات خود را در این راستا تعمیم دهیم و برای خانواده هایی که درصد بیکاری بالایی دارند شغل ایجاد کنیم و برنامه هایی داریم که استعداد های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

ارشد نظامی آجا در غرب در ادامه بیان کرد: به لحاظ نرم افزاری تجهیزاتی را پای کار آوردیم که اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم و در ماموریت ها از منابع داخلی استفاده کرده و از حوزه کاری به شدت مراقبت کنیم. با توجه به اینکه رویکرد جنگ عوض شده و به سمت جنگ چریکی رفته سلاح ها در این حهت به صورت انفرادی تعریف شده و سازمان جهاد خودکفایی این سلاح ها را طراحی کرده و در اختیار نیروها قرار داده است.

وی اظهار کرد: مرز خسروی تحت پایش نیروهای خودی است و با تمام تلاش حضور پررنگی به صورت پایگاهی در این مرز وجود دارد و نیروهای ارتش آمادگی کامل داریم بستر را آماده کنیم که در مراسم اربعین مشتاقان زیارت از این مسیر بتوانند با خیالی آسوده تردد کنند البته این در صورتی است که در وضعیت امنیت مرز خسروی خللی ایجاد نشود.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید شیرودی

امیر آریانفر از برگزاری مراسم بزرگداشت شهید شیرودی در یادمان آن شهید در سرپلذهاب مورخ ۷ اردیبهشت خبر داد و با اشاره به ۵ هزار و ۴۳۴ شهید خطه شهید پرور استان کرمانشاه در ارتش جمهوری اسلامی گفت: در سال ۴۲ ارتش به پیام حضرت امام(ره) لبیک گفت و با سازماندهی عناصر متدین و عناصری که با رژیم طاغوت در حال مبارزه بودند برقرار شد. در آن زمان شهید کلاهدوز، صیاد شیرازی و قرنی و نامجو این پیوند را برقرار کردند.

وی گفت: با توجه به لطف و عنایت ویژه حضرت امام(ره) نسبت به ارتش در سال ۴۲ با طی پیامی به نیروهای ارتش گفت: میدانم صاحب منصبان، درجه داران و افراد نجیب ارتش با ما همراه هستند و برای دفاع از اسلام و ملت به پا خواسته اند و ملت نیز باید پشتیبان ارتش باشند و برای نجات اسلام و ایران با آنها دست برادری بدهیم. این پیوند همیشه بین امام و ارتش برقرار بوده و کار ارتش را برای دفاع از اسلام عنوان کرد.

ارشد نظامی آجا در غرب با اشاره به تاکید امام(ره) مبنی بر پشتیبانی ملت از ارتش پشتیبانی اظهار داشت: امام(ره) خطاب به روسای ارتش، نیروی زمینی و دریایی ایران گفت: ایران کشور شما و ملت، ملت شما هستند.

وی در ادامه گفت: در سال ۴۸ در اوج ناآرامی ها و اتفاقاتی که در خوزستان، سیستان و بلوچستان و... افتاد گروهک فدائیان خلق، حزب توده و دشمنان اسلام که از سوی استکبار هدایت می شدند تلاش و فعالیت داشتند و با تشکیل میتینگ هایی در پی انحلال ارتش بودند و دشمنان سعی داشتند بازوان مستحکم انقلاب را در آن مقطع حساس از بین ببرند و نظام اسلام را در دفاع از خود تضعیف کنند.

امیر آریانفر گفت: امام(ره) در سال ۵۸ گفت ارتش ایران با تمام ساز و برگ جنگی در خیابانها حضور پیدا کنند و اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشانند و لذا ارتش متدین جمهوری اسلامی در آن لحظه با وجود اینکه نیاز به نیروهای حفاظتی و حراستی داشت به فرمان امام(ره) لبیک گفت و در ۲۹ فروردین ۵۸ با تمام تجهیزات در استانها و شهرستانها به رژه پرداختند.

غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانوادههای معظم شهدا

وی گفت: به رسم لبیک ارتشیان به امام(ره) و انقلاب و مردم در آن مقطع زمانی هرساله ۲۹ فروردین ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام تجهیزات در چنین روزی به نمایش قدرت که تجلی نظام جمهوری اسلامی است می پردازد. در کرمانشاه کلیه نیروها برای برپایی با شکوه مراسم آمادگی کامل دارند.

امیر آریانفر دیدار با خانواده های معظم شهدا، غبار روبی مزار شهدا در ۲۸ فروردین، دیدار با امام جمعه کرمانشاه و شهرستانهای تابعه را از جمله برنامه های این روز اعلام کرد و ضمن دعوت از مردم شهید پرور کرمانشاه در این مراسم گفت: برنامه ها راس ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در بزرگراه امام(ره) با حضور مسئولین، اعضای شورای تامین، امام جمعه، فرماندهان مستقر در منطقه آغاز خواهد شد. سخنران جلسه، آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه و استاندار کرمانشاه است. همچنین عملیات چتر بازی و مراسم سان و رژه برنامه پایانی این مراسم خواهد بود.

وی بیان کرد: ضمن رصد جنگهای منطقه ای بر مبنای دستورات رهبر معظم انقلاب، سازماندهی جدید و تجهیزات جدید را در رژه به نمایش خواهیم گذاشت و در این مراسم نیروهای سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی هم شرکت خواهند کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: مراسم بزرگداشت سالروز عملیات بازی دراز یک عملیات رزمی فرهنگی و یک جهاد تبیین بزرگ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یک تبادل فرهنگی بین استان کرمانشاه و شهرستان سرپل‌ذهاب با سایر شرکت کنندگان از استان‌های دیگر در این همایش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مسعود قنبری امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در حاشیه سفر به سرپل ذهاب ضمن گرامیداشت یاد شهدای بازی دراز اظهار کرد: مقدمه‌های لازم برای برگزاری با شکوه رزمایش بزرگ فرهنگی بازی دراز در این شهرستان برای یک مراسمی درخور شأن شهدای این عملیات در شهرستان با بسیج همه امکانات و با حضور همه دستگاه‌های اداری فراهم شده است.

وی افزود: مراسم سالروز بزرگداشت عملیات بازی دراز مانند سال‌های قبل با شکوه تمام در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و شهرستان آمادگی کامل را برای برگزاری این مراسم با حضور کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور دارد و تمام مباحث امنیتی، اسکان و پذیرایی، آماده‌باش اورژانس و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی، استقرار موکب‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: مراسم یادواره شهدا چهارشنبه شب در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) در شهر سرپل ذهاب برگزار و صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز نیز در صبح روز پنجشنبه با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور با رمز مبارک یا زهرا (س) راس ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود.

وی با قدردانی از تمام ادارات که در هماهنگی و همراهی و آماده سازی شهرستان برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور نقش داشته‌اند و موکب داران که به صورت خودجوش اعلام آمادگی کرده‌اند تا به شرکت کنندگان خدمات رسانی کنند، ادامه داد: این مراسم پیش مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی است.

به گزارش ایمنا از کرمانشاه، مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در جوار حرم احمدابن اسحاق (ره) برگزار خواهد شد و در روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز به یاد عملیات غرورآفرین آزادسازی این ارتفاعات از ساعت ۶ صبح با حضور کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 751163

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل