Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز مهدوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع تعداد رد صلاحیت شدگان به 155 نفر می رسد که نشان دهنده تایید صلاحیت 97.1 درصد داوطلبان است.
وی یادآورشد: این آمار در مقایسه با دور چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا، از مجموع چهار هزار و 788 نفر، صلاحیت چهار هزار و 504 نفر تایید شد که به معنای تایید صلاحیت 94.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصدی بود.
مهدوی اظهار کرد: دولت به شدت از حقوق داوطلبان دفاع کرد و اجازه نداد تا صلاحیت شخصی در هیات اجرایی بدون مستندات رد شود.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: در صورتی که این دفاع دولت از حقوق داوطلبان نبود به حتم تعداد رد صلاحیت شدگان بیش از این ارقام می شد.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین علت رد صلاحیت این 155 نفر یا نداشتن مدرک تحصیلی حداقلی یا برخورداری از سوابق کیفری خاص بود.
مهدوی ادامه داد: تعداد کل داوطلبان شهرهای شهرستان ابهر 125 نفر بود که هیات اجرایی صلاحیت 118 نفر از آنان را تایید کرد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: تعداد کل داوطلبان بخشداری حلب که شامل روستاهای این بخش می شود، 146 نفر بود که صلاحیت 145 نفر از آنان تایید شد.
وی اضافه کرد: تعداد داوطلبان شهرهای شهرستان ایجرود 38 نفر بود که صلاحیت 36 نفر از آنان تایید شد.
مهدوی ابراز کرد: تعداد داوطلبان شهرهای شهرستان ماهنشان 50 نفر بود که صلاحیت 47 نفر از آنان تایید شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: تعداد کل داوطلبان شهرهای شهرستان طارم 37 نفر بود که از صلاحیت همه آنان تایید شد.
وی افزود: تعداد کل داوطلبان شهرهای شهرستان زنجان 309 نفر بود که صلاحیت 20 نفر از آنان رد شد.
مهدوی یادآورشد: تعداد کل داوطلبان در فرمانداری شهرستان سلطانیه به 18 نفر می رسید که صلاحیت تمامی آنان تایید شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: تعداد داوطلبان فرمانداری خرمدره به 67 نفر می رسید که صلاحیت 63 نفر تایید شد.
وی اظهار کرد: از میان 104 داوطلب ثبت نام کرده برای روستاهای بخشداری مرکزی شهرستان سلطانیه صلاحیت 102 نفر تایید شد.
مهدوی خاطرنشان کرد: صلاحیت 118 نفر از 123 داوطلب بخشداری باغ حلی تایید شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: از میان 216 داوطلب بخشداری چورزق صلاحیت 212 نفر تایید شد.
وی ادامه داد: 350 نفر برای انتخابات شوراهای روستاهای بخشداری زنجانرود ثبت نام کرده بودند که صلاحیت 342 نفر از آنان تایید شد.
مهدوی اضافه کرد: از بخشداری مرکزی شهرستان خرمدره 119 نفر داوطلب وجود داشت که صلاحیت 112 نفر از آنان تایید شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: تعداد داوطلبان بخشداری بزینه رود به 235 نفر می رسید که هیات اجرایی صلاحیت 232 نفر را تایید کرد.
وی ابراز کرد: 388 نفر از بخشداری مرکزی شهرستان خدابنده ثبت نام کرده بودند که صلاحیت 386 نفر تایید شد.
مهدوی افزود: از میان 277 داوطلب بخشداری شهرستان طارم صلاحیت 271 نفر تایید شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: داوطلبان بخشداری سجاس رود 231 نفر بودند که صلاحیت 220 نفر تایید شد.
وی یادآورشد: از میان 243 نفر ثبت نام کرده از بخشداری قره پشتلو صلاحیت 232 نفر تایید شد.
مهدوی اظهار کرد: تعداد داوطلبان بخشداری مرکزی شهرستان ماهنشان به 255 نفر می رسید که صلاحیت 251 نفر از آنان تایید شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: 551 نفر از بخشداری مرکزی شهرستان زنجان داوطلب شده بودند که صلاحیت 514 نفر تایید شد.
وی تعداد داوطلبان بخشداری انگوران را 276 نفر اعلام کرد و تایید صلاحیت 271 نفر خبر داد.
به گفته مهدوی از میان 153 داوطلب بخش افشار صلاحیت 150 نفر تایید شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: تعداد داوطلبان شهرهای شهرستان خدابنده به 135 نفر می رسید که صلاحیت 117 نفر از آنان تایید شد.
به گزارش ایرنا، پس از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی فرایند بررسی صلاحیت ها در هیات نظارت از 27 فروردین آغاز شد و تا پایان فروردین جاری ادامه دارد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی، با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۲۱ اردیبهشت، اظهار کرد: این انتخابات در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند. این انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می‌شود. به ستادهای انتخابات استان‌ها تاکید کرده‌ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند. فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است. به ستادهای انتخاباتی داوطلبان تاکید کرده‌ایم که حتما براساس همین دستورالعمل برای تبلیغات اقدام کرده و به هواداران خود توصیه کنند که مبنای قانون، تبلیغات کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه‌سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رای برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مانورها با حضور اعضای هیات‌های نظارت و ناظرین شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی را زیر بار می‌بریم و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می‌کنیم. از سویی آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم.

اسلامی خاطرنشان کرد: با معاونین سیاسی و انتخابات و معاونین امنیتی ۱۵ استان که انتخابات مرحله دوم در آن استان‌ها برگزار می‌شود، جلسه داشته‌ایم و موارد لازم برای برگزاری انتخابات را بررسی و هماهنگ کرده ایم. به آن‌ها تاکید کردیم که حتما با داوطلبان نشست داشته باشند و مورادی که لازم است را به اطلاع داوطلبان رسانده و آن‌ها را توجیه کنند.

وی در ادامه گفت: ۱۱هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای داریم که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است. تاکید داریم که در ۸ حوزه انتخابیه که انتخابات الکترونیکی است، آموزش‌های لازم به مردم داده شود. مردم هم می‌توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه «انتخاب ایران» که در اینترنت موجود است، بررسی کنند.

اسلامی درباره واجدین شرایط رای اظهار کرد: کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رای دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، فقط در همان حوزه می‌توانند در مرحله دوم رای بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی رای دادن در انتخابات الکترونیکی، گفت: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می‌شود. در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رای دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می‌شود.

رای دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می‌دهد و وقتی صندوق اجازه رای دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد و و فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رای خود را می‌دهد. در این انتخابات دیگر تعرفه رای کاغذی وجود ندارد و تعرفه‌ای هم داخل صندوق انداخته نمی‌شود. بعد از اینکه فرد رای خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

اسلامی در پایان با بیان اینکه در حوزه‌های الکترونیک تلاش می‌شود با تایید هیات نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام گردد، گفت: البته فرایندهای اعتراض و شکایت در هیات‌های اجرایی و نظارت هم پیش بینی شده و طبق قانون انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود | ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند .... | ویدئو
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی