Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی استفاده آمریکا از بمب های بزرگ و غیرمتعارف در افغانستان را نامشروع دانست و گفت: بمباران مردم و کشورها هرگز نمی‌تواند تقویت کننده امنیت ملی آمریکا باشد.

به گزارش «قدس آنلاین»، علی شمخانی ظهر یکشنبه در دیدار سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان استفاده آمریکا از بمب های بزرگ و غیرمتعارف در افغانستان را نامشروع دانست و گفت: بمباران مردم و کشورها هرگز نمی تواند تقویت کننده امنیت ملی این کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: اقدامات یکجانبه و ضد امنیت منطقه ای آمریکا و برخی کشورهای همپیمان آن نیز مقوم گروه های تروریستی در منطقه بوده و راه حل های سیاسی پایان بحران را ناکام می گذارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خطر تروریسم و ریشه های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می شود، تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانع از رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی می شود.

شمخانی اضافه کرد: موارد متعددی از استفاده از سلاح های شیمیایی توسط گروه های تروریستی ثبت شده است که عدم واکنش مناسب نسبت به آن و یا فرافکنی و دادن آدرس های انحرافی موجب بروز فجایع انسانی و بکارگیری آن ها در دیگر کشورها می شود.

وی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور در مسائل دفاعی، سیاسی و منطقه ای و پیوندها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی بر ضرورت گسترش بیش از پیش مناسبات در مسائل راهبردی تاکید کرد.

آذربایجان از پیشنهادات ارائه شده استقبال می کند

سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان که در صدر یک هیئت بلند پایه دفاعی- نظامی به تهران سفر کرده است با اثربخش خواندن گفت وگوهای صورت گرفته، گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش مبادلات و همکاری ها میان دو کشور است و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می کند.

وی با اشاره به تهدیدات مشترک میان دو کشور از جمله ظهور گروه های تروریستی و تکفیری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجارب ارزنده ای دارد که تلاش می شود با انجام گفت وگوهای نزدیک میان دو کشور با این تهدیدات مقابله شود.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ

در روزهای اخیر علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس” عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه شده است.
شرکت در این اجلاس مهم از جانب جمهوری اسلامی ایران به لحاظ روند تحولات منطقه‌ای به خصوص بعد از عملیات وعده صادق اهمیت بالایی دارد.
ایران در روند شکل‌گیری نظم نوین منطقه، می‌کوشد با همکاری سایر کشورها با روند تروریسم، به ویژه تروریسم دولتی اسرائیل مقابله کند.
ایران و روسیه در ماه‌های اخیر هردو قربانی تروریسم بوده‌اند و بنابراین اجلاس امنیتی سن پطرزبورگ نسبت به اجلاس امنیتی مونیخ که شرکت‌کنندگان در آن عمدتا حامی تروریسم هستند، حائز اهمیت است.
در این اجلاس ۱۱۰ کشور از  پنج قاره جهان که نشان از اهمیت این اجلاس و توجه به رویکردهای تازه امنیتی برپایه همکاری دارد. مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات دیگر کشورها در حاشیه این اجلاس که بصورت دوجانبه با مقامات برخی از کشورها از جمله هند، برزیل، سوریه، عراق و سایر کشورها انجام شد، نمونه‌ای از همین تعاملات محسوب می‌شود.
این اجلاس امنیتی درحالی برگزار می‌شود که منطقه در آتش جنگ‌افروزی صهیونیستها می‌سوزد و نیاز به اتحاد جهانی برای مقابله با این جنگ‌طلبی دارد. شرایط جدید منطقه به‌ویژه بعد از عملیات وعده صادق، نگاه‌ها را به ایران دوخته که چگونه تحولات تازه را مدیریت می‌کند.
به این ترتیب، حضور ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ را باید اتفاقی مهم در چارچوب نظم نوین منطقه‌ای و جهانی توصیف کرد و یادداشتهای تفاهم امنیتی حاشیه آن را به مثابه شکل دهنده آینده به بررسی نشست.

دیگر خبرها

  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • ۱۲ نکته مهم درباره عملیات وعده صادق/ تکنولوژی هیچ‌گاه نمی‌تواند ژئوپلیتیک را رام سازد!
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم