Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۱ موسسه ایرانی بر پایه گزارش «آژانس رتبه‌بندی راوند» در سال ۲۰۱۷ توانسته‌اند در فهرست موسسه‌های برتر نظام رتبه‌بندی «راوند» قرار گیرند.

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، سیروس علیدوستی رئیس این پژوهشگاه با اشاره به انتشار گزارش نظام رتبه‌بندی «راوند» گفت: ۱۱۱ موسسه ایرانی توانسته‌اند در فهرست موسسه‌های برتر نظام رتبه‌بندی «راوند» قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در ویرایش ۲۰۱۶ این نظام رتبه‌بندی، تنها ۷ موسسه ایرانی در فهرست برترین‌های این نظام قرار گرفته بودند.

وی گفت: دانشگاه‌های «علوم پزشکی تهران»، «صنعتی شریف»، «صنعتی اصفهان»، «علوم پزشکی کردستان»، «علم و صنعت»، «فردوسی مشهد»، «علوم پزشکی ایران»، «اصفهان»، «تهران»، «شهید بهشتی» و «علامه طباطبائی» موسساتی هستند که توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های نخست تا ۱۱ ملی را به دست آورند.

رئیس ایرانداک با بیان اینکه نخستین هدف این نظام رتبه‌بندی سنجش عملکرد موسسه‌های برتر جهان بر پایه ۴ حوزه کلیدی (آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی) است، افزود: بر این اساس مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل و ارزیابی کنند و دانشجویان نیز موسسه هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر پایه گزارش سال ۲۰۱۷ رتبه‌بندی «راوند»، «دانشگاه هاروارد» دارای بیش‌ترین امتیاز و پیشگام موسسات دنیا است. پس از این موسسه، «موسسه فناوری کالیفرنیا»، «دانشگاه شیکاگو»، «کالج سلطنتی لندن»، «دانشگاه استنفورد»، «ام. آی. تی»، «دانشگاه آکسفورد»، «دانشگاه کلمبیا»، «دانشگاه کمبریج» و «دانشگاه پرینستون» جایگاه دوم تا دهم این نظام رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

در جداول زیر امتیاز کل به همراه رتبه‌های ملی و جهانی مؤسسه‌های برتر ایرانی و نیز رتبه و امتیاز آنها در سنجه‌های گوناگون در این نظام آمده است.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی عتف، با راه‌اندازی سامانه «نما» (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) درحال پایش نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری است تا گزارش‌های کاربردی را در اختیار سیاستگذاران قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تحول آموزش عالی در دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی «طرح تحول علوم انسانی» را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه علوم انسانی در دانشگاه تشکیل شده و کار می کند در بحث «اقتصاد اسلامی» کارگروه ویژه ای با توجه به پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: در بحث «اقتصاد اسلامی» نیز برنامه خیلی ویژه داریم همچنین «کارگروه تحول در علوم انسانی» در تمام رشته ها فعال بوده و برنامه ویژه داشته و بیانات مقام معظم رهبری را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به پژوهش و فناوری افزود: در بحث پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه برنامه های مختلف دارد با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث رشته های فتی و مهندسی و علوم پایه دارد، بحث کوانتوم و تکنولوژی را پیگیری می کند و همچنین در حال راه اندازی «دانشکده فناوری های نوین» بوده و تا الا ن ۲۶ پله در بحث فناوری صعود کرده است.

کد خبر 6086275

دیگر خبرها

  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران