Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری:در استان کرمانشاه ۸۵ زن به عنوان دهیار مشغول فعالیت هستند که بخش عمده‌ای از این دهیاران در دولت یازدهم در سمت دهیاری اشتغال یافته اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،امیر خسروانیمدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اظهار داشت:در طول فعالیت دولت تدبیر و امید با توجه به تعمیق باور بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف و توانمند روستایی در مدیریت نهادهای راهبر در روستاها، در استان کرمانشاه در امتداد این رویکرد از سرمایه‌های انسانی تحصیل کرده و زنان در مدیریت دهیاری استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر خسروانی افزود: زنان روستایی در ادوار گذشته از عناصر مولد در روستا‌ها بودند که با آغازبکار دولت یازدهم و اعتقاد دولت جدید به نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف و متعدد، در نواحی روستایی با بازسازی شخصیت اجتماعی زنان، دانش علمی و توانمندی‌های عملی و روحیه تلاشگر این قشر در مناصب مدیریتی و ساختار اقتصادی و اجتماعی بکار گرفته شد.
وی ادامه داد: در این برهه در استان کرمانشاه ۸۵ زن به عنوان دهیار مشغول فعالیت هستند که بخش عمده‌ای از این دهیاران در دولت یازدهم در سمت دهیاری اشتغال یافته اند.
خسروانی با اشاره به جایگاه بانوان در توسعه پایدار روستایی اعلام کرد: استان کرمانشاه ۳۱ بخش با واحدهای جغرافیایی روستایی دارد که در ۸۵ روستا در سطح ۲۱ بخش، زنان مدیریت دهیاری را برعهده دارند که بیانگر ارتقاء پایگاه اجتماعی و اعتماد دولت به نقش بی بدیل و تاثیر گذار زنان روستایی در نظام اجرایی و اداری کشور می‌باشد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بیان کرد: ۴۵ درصد دهیاران زن استان تحصیلات دانشگاهی دارند و بخش کنگاور با ۹ دهیار زن، در این خصوص دارای بیشترین دهیار زن می‌باشد.
وی اظهار داشت: در بخش‌های اقتصادی و به ویژه در تولید صنایع دستی، محصولات محلی و گردشگری روستایی از زمان استقرار دولت تدبیر و امید، بانوان روستایی در قالب گروه‌های اجتماعی، تعاونی‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بسترهای تقویت اقتصاد خانوار‌ها و منزلت اجتماعی زنان را در نواحی روستایی فراهم نمودند.
خسروانی تصریح کرد: بهره گیری از توان مشارکت زنان در فرایند توسعه پایدار روستایی از راهبردهای اصلی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری است که امید است زنان روستایی نه تن‌ها مکمل روند توسعه بلکه بخش عظیمی از موفقیت‌های آینده جامعه روستایی استان را تشکیل دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در این بازدید که معاون اقتصادی و جمعی از مدیران وزارت کشور هم حضور داشتند، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، توضیحاتی از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان به دکتر وحیدی ارائه کرد و از برنامه ریزی، آمادگی و تلاش کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاران خبر داد.

همچنین با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو، رایزنی‌هایی با مقامات کشوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفت و چندین تفاهم نامه در حوزه‌های گردشگری، صنایع غذایی و مواد معدنی بین طرفین منعقد شد.
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز ۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.
این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.
این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند