Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@03:07:44 GMT

مشکلات روستای تلاجیم همچنان پابرجاست

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۴۲۷۱۶

مشکلات روستای تلاجیم همچنان پابرجاست

رئیس شورای اسلامی روستای تلاجیم شهرستان مهدیشهر گفت: علی رغم وعده ای که مسئولین برای رفع مشکلات این روستا در اسرع وقت دادند، هنوز مشکلات به قوت خودش باقی و رفع نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛قلی قلی پور رئیس شورای اسلامی روستای تلاجیم در گفتگو با خبرنگارنیزوا، با اشاره به مسائل و مشکلات روستا، اظهار کرد: در اواسط زمستان جمعی از مسئولین شهرستان مهدیشهر و استان سمنان به روستا آمدند و مشکلات روستا را بررسی کردند و وعده دادند که در اسرع وقت مشکلات را حل کنند اما هنوز مشکلی رفع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مشکلات روستا را آب شرب بیان کرد و افزود: مشکل گل آلود شدن آب شرب روستا در زمان بارندگی هنوز رفع نشده است در صورتی که مدیر کل آب روستایی استان سمنان در زمان حضورشان در روستا دستور داده بودند که این مسئله هر چه سریعتر رفع شود.

رئیس شورای اسلامی روستای تلاجیم تاکید کرد: با پیگیری هایی که کردیم برای رفع این مشکل امروز و فردا می کنند و مدیریت آب روستایی شهرستان عنوان می کنند که هنوز بودجه ای نرسیده تا این مشکل را رفع کنیم در صورتی که به نظر بنده رفع این مشکل بسیار ساده است و اعتبار چندانی نمی خواهد.

قلی پور ادامه داد: آب کشاورزی روستا از آب شرب جدا است ولی متاسفانه اکثریت اهالی و باغداران روستا برای آبیاری باغات و زمین های کشاورزی خود از شبکه آبرسانی آب شرب استفاده می کنند و هیچ نهادی نیز نمی آید آنها را از این کار منع و یا آب لوله کشی آنها را قطع کند.

وی تصریح کرد: چون دسترسی به لوله کشی آب شرب راحت تر است با اتصال شلنگ به آب لوله کشی شده، باغات خود را آبیاری می کنند و به خودشان زحمت نمی دهند تا برای آبیاری، آب کشاورزی را از طریق جوب به باغات خود منتقل کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای تلاجیم اضافه کرد: به دلیل اینکه در روستا کنتور نداریم و آب لوله کشی آزاد است، باغداران نیز به راحتی از آب شرب استفاده کرده و با شلنگ آب را در باغات خود رها می کنند و همین مسئله باعث افت فشار آب در منازل می شود.

قلی پور آسفالت نبودن جاده داخل روستا را از دیگر مشکلات روستا دانست و بیان کرد: خیابان اصلی روستا بعد از 38 سال که از انقلاب می گذرد آسفالت نشده و همچنان خاکی است در صورتی که حتی راه فرعی برخی روستاهای اطراف ما را آسفالت کرده اند.

وی به عدم جابجایی تیرهای چراغ برق با تعریض خیابان های اصلی روستا خبر داد و گفت: وقتی خیابان روستا تعریض شد اداره برق نیامد تیرهای برق که با تعریض شدن خیابان در وسط جاده قرار گرفته را جابجا و به کنار خیابان منتقل کند.

رئیس شورای اسلامی روستای تلاجیم همچنین اظهار کرد: سند مالکیت روستایی را که از بنیاد مسکن پیگیری می کنیم نمی دهند و می گویند این امر را به یک شرکت خصوصی واگذار کردیم و ظاهرا هیچ نظارتی بر این شرکت وجود ندارد که هر وقت بخواهند می آیند سند می دهند و هر وقت نخواهند انجام نمی دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌شرب شهرک سوخته امامزاده ابراهیم شفت پایدار شد

مدیرعامل آبفای گیلان از پایداری شبکه آب شرب سالم در روستای نیمه سوخته امامزاده ابراهیم شفت خبر داد و گفت: در اثر آتش سوزی مهیب در روستای امامزاده ابراهیم شفت به جهت پایداری خدمات در ساعات اولیه بعد از حادثه با استقرار اکیپ عملیاتی با لوله‌گذاری موقت و تغییر مسیر آبرسانی، آب سایر نقاط روستا برقرار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از پایداری شبکه آب شرب سالم در روستای نیمه سوخته امامزاده ابراهیم شفت خبر داد و اظهار کرد: در اثر آتش سوزی مهیب در روستای گردشگرپذیر امامزاده ابراهیم شفت بخشی از تاسیسات شبکه آبرسانی و انشعابات دچار آسیب شد که به جهت پایداری خدمات در ساعات اولیه بعد از حادثه با استقرار اکیپ عملیاتی با لوله‌گذاری موقت و تغییر مسیر آبرسانی، آب سایر نقاط روستا برقرار و برای استفاده در منطقه وقوع حادثه نیز چ‌ها عدد شیر برداشت عمومی نصب شد. به گفته، در زمان وقوع حادثه آب با فشار کافی در شبکه برقرار و امکان استفاده از شیرهای ثابت آتش نشانی وجود داشت اما به علت شدت و سرعت گسترش حریق امکان استفاده از تعدادی از شیرهای ثابت آتش نشانی محدود شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه در راستای اطمینان از سلامت تامین آب شرب روستا پایش مستمر کمی و کیفی آب توسط اکیپ‌های کارشناسی در حال انجام است، گفت: در پی خسارت وارده، جهت افزایش پایداری تامین آب شرب روستا و بهره مندی مشترکین از آب سالم و بهداشتی نیاز به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال به طول ۳ کیلومتر است. به گفته غیاثی، نصب انشعاب آب به تعداد ۱۳۵ فقره و ۱۵ دستگاه شیر آتش نشانی در معابر روستای امامزاده ابراهیم شفت نیز ضرورت دارد.

دیگر خبرها

  • آب‌شرب شهرک سوخته امامزاده ابراهیم شفت پایدار شد
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • عبور از رودخانه با طناب
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • رویش گل‌های بهاری در دل کوه‌های روستای شوراب + فیلم