Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،رحمت الله پریچهر با اشاره به اینکه ایجاد و ساماندهی شهرکهای گلخانه ای و آماده سازی زیرساختهای تولید مانند تامین آب، برق،گاز، خیابان کشی، قطعه بندی و دیوار کشی در دستور کار این شرکت قرار دارد افزود: تسهیلات مورد نیاز احداث این شهرکها از محل صندوق توسعه ملی فراهم شده است و 70 درصد تسهیلات به صورت وام با بازپرداخت 6 ساله در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: 30 درصد از سرمایه مورد نیاز برای احداث گلخانه ها آورده کشاورز است و سود تسهیلات نیز در مناطق توسعه یافته 14.5 درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته 10 تا 11 درصد است.
معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی تاکید کرد: بازپرداخت تسهیلات بانکی پس از سه سال یعنی از زمانی که واحد گلخانه ای به تولید اقتصادی می رسد آغاز می شود.پریچهر افزود: بر اساس برنامه ششم باید حدود 16 هزار و 700 هکتار واحد گلخانه ای ایجاد شود که 40 درصد این برنامه از سطح مجتمع ها و شهرک‌های گلخانه ای تأمین خواهد شد.
وی گفت: صرفه جویی و افزایش بهره وری آب مهمترین دستاورد انتقال کشت محصولات سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه هاست.
معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی افزود: 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصولات سبزی و صیفی اختصاص دارد که با احداث و توسعه گلخانه ها امکان انتقال این مزارع در 40 هزار هکتار از گلخانه ها فراهم می شود.
وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده بطور متوسط برای تولید هر کیلو گوجه فرنگی در فضای باز 400 لیتر آب مصرف می شود در حالی که در گلخانه میزان مصرف آب به کمتر از 40 لیتر کاهش می یابد.
معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی گفت: میزان تولید محصول گوجه فرنگی در یک هکتار گلخانه 10 برابر میزان تولید این محصول در فضای باز است.
پریچهر افزود: اگر فقط کشت گوجه فرنگی و خیار را از فضای باز به گلخانه منتقل کنیم بیش از 3 میلیارد متر مکعب آب صرفه جویی می شود و در هر دوره کشت نیز حدود 400 تن گوجه فرنگی و 350 تن خیار تولید خواهد شد.
وی گفت: در هر هکتار گلخانه نیز برای 6 تا 10 نفر اشتغال ایجاد می شود و یکی از بخش هایی است که می تواند به عنوان افزایش اشتغال مورد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان