Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم و عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارشی از نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در این جلسه، مواد 8 تا 13 لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به تصویب رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس ماده 8 این لایحه، نشست ستاد مدیریت حوادث غیرمترقبه در سطح ملی به ریاست رئیس سازمان، در سطح استانی به ریاست استاندار و در سطح شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل می‌شود؛ همچنین نشست‌های این ستاد به صورت متداول هر سه ماه یکبار و با تشخیص رئیس سازمان در مواقع ضروری برگزار می‌شود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور شوراهای مجلس در ادامه تصریح کرد: همچنین طبق ماده 12 لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، سازمان مربوطه باید در جهت ارائه واحد درسی آمادگی در برابر سوانح در دانشگاه‌ها اقدام کند، همچنین در مواد 12 و 13 این لایحه، وظایف تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی تعریف شده است.

وی یادآور شد: در نشست امروز همچنین با حضور سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان، موضوع حادثه پلاسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آقای سعیدی‌کیا گزارشی از درباره اقدامات صورت گرفته در رابطه با این پرونده ارائه کرد.

سلیمی اضافه کرد: رئیس بنیاد مستضعفان در این جلسه گفت که مذاکرات لازم با شهرداری تهران برای ساخت ساختمان جدید پلاسکو صورت گرفته و قرار است که این پروژه در زمینی به مساحت 32 هزار متر مربع با 5 طبقه پارکینگ و 7 طبقه تجاری ساخته شود.

وی متذکر شد: در نشست امروز آقای سعیدی‌کیا قول داد که پروژه ساخت ساختمان جدید پلاسکو را ظرف 2 سال پس از اخذ پروانه ساخت به اتمام برساند، البته به گفته رئیس بنیاد مستضعفان در شرایط کنونی 600 واحد از مجتمع تجاری نور به کاسبان ساختمان پلاسکو داده شده و این بنیاد اجاره این واحدها را تا پایان اردیبهشت‌ماه تقبل کرده است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در پایان نشست امروز کمیسیون مقرر شد اعضای کمیسیون بازدیدی از طرح‌های در حال اجرای بنیاد مستضعفان در آینده‌ای نزدیک داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم

 مجید متین‌فر ،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم  در گفت‌وگویی پیرامون موضوع ساختمان به کد نوسازی ۳۶-۱۸۸-۴۰۲-۴ اظهار کرد: صدور پروانه ساخت این بنا در دوره قبلی مدیریت شهرداری قم و بین سال‌های ۱۳۹۰ لغایت ۱۳۹۳ و دقیقاً مطابق با رأی کمیسیون ماده ۵ استان قم صادر شده است که کمیسیونی در سطح مدیریت عالی استان بوده و شهرداری تصمیم‌سازی در آن ندارد.

وی صدور پروانه ساخت بنای این ساختمان را در ۳ طبقه منفی با ۱۰۰ درصد سطح اشغال به‌منظور پارکینگ و ۱۱ طبقه روی پیلوت با ضریب اشغال ۵۰ درصد برای کاربری مسکونی عنوان کرد و افزود: براساس صورت‌جلسات کمیته طرح تفصیلی اداره کل راه و شهرسازی استان و مطابق بند ۱۳ کمیسیون ماده پنج مورخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲، برابر حداکثر ۵۰ درصد عرصه اولیه و تعداد حداکثر ۳۴ واحد مسکونی و با رعایت تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز و مطابق ضوابط و مقررات در این پلاک پروانه ساخت توسط شهرداری قم در پنجم شهریورماه ۱۳۹۳ صادر شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در ادامه شکایت مجموعه جامعه‌الزهرا از این مجتمع در منطقه ۴ شهرداری قم مربوط به سال ۱۴۰۰ را مطرح کرد و گفت: در خردادماه سال ۱۴۰۰ شکایتی از سوی مدیر جامعه‌الزهرا به شهرداری منطقه ۴ واصل شد که درخواست جلوگیری از ادامه کار ساختمان فوق را به علت ارتفاع و تعداد طبقات داشته که با طرح این شکایت و بلافاصله ورود شهرداری قم، ابتدا میزان تخلفات در سطح اشغال به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شد که در نهایت منجر به رای جریمه برای صاحب ملک شد.

متین فر ابراز کرد: در خصوص مشرفیت ملک و رفع آن برابر ضوابط و مقررات پایان کار و مقررات ملی ساختمان نیز تعهدنامه کتبی و محضری از مالک ساختمان اخذ گردید تا تمامی این موارد رفع شود و قطعا در زمان اخذ پایان کار نیز تمامی ضوابط و مقررات دقیقاً بررسی خواهد شد و تا رفع آن هیچ‌گونه پایان کاری صادر نخواهد شد.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت