Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:52:44 GMT

۸۴۲ کیلومتر راه روستایی استان هرمزگان زیرسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۴۸۲۵۰

۸۴۲ کیلومتر راه روستایی استان هرمزگان زیرسازی شد

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بسیاری از فعالیت های راهسازی در شرایط نامساعد مالی انجام شده و زیرسازی ۸۴۲ کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان انجام شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم از بندرعباس، و به نقل از راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری در نشست مشترک با حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی، علیرضا مجرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و با حضور دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش تخت اظهارداشت: علیرغم مشکلاتی که در روند احداث جاده در حوزه روستایی بخش تخت داشتیم اما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بیش از آنچه که تعهد داشتیم انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌داشت: راه و شهرسازی حاضر شده برای رفاه و آسایش مردم بدهی برای خود ایجاد کند که در این زمینه باید قدردان پیمانکاران راهسازی بود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه در این حوزه و شهرستان بندرعباس بیش از آنچه که تعهد داشتیم در حوزه راه روستایی کار کرده ایم، گفت: در شرایط عادی تنها 10 کیلومتر راه روستایی باید در این حوزه انجام می شد اما با اجرای طرح 1000 کیلومتر راه روستایی نزدیک به 200 کیلومتر راه روستایی احداث و بازسازی شده است.

شیری بیان‌کرد: در حال حاضر 137 کیلومتر راه روستایی در حوزه شهرستان بندرعباس زیرسازی و 112 کیلومتر نیز آسفالت شده است.

وی در عین حال به بازسازی 78 کیلومتر دیگر از راه روستایی بندرعباس اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن مجموع فعالیت ها نزدیک به 200 کیلومتر راه روستایی ایجاد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به آمار راه روستایی هرمزگان اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح 1000 کیلومتر راه روستایی 842 کیلومتر زیرسازی انجام و 577 کیلومتر آماده آسفالت است. همچنین 474 کیلومتر از این میزان آسفالت شده است.

شیری ادامه داد، علاوه بر موارد ذکر شده، 314 کیلومتر راه روستایی دیگر نیز بازسازی شده است که با احتساب همه این فعالیت ها نزدیک به 800 کیلومتر راه روستایی احداث شده است.

حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی نیز در این جلسه با اشاره به نیاز راه روستایی در هرمزگان و بویژه مناطق تخت گفت: خوشبختانه با اجرای طرح 1000 کیلومتر راه روستایی فعالیت های قابل توجهی انجام شده است.

وی افزود: مدیران حوزه راه و شهرسازی پای کار هستند و شاهدیم که در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام می دهند.

هاشمی تختی ادامه داد: معاونین وزیر راه و شهرسازی نیز قول داده اند تا با حضور در مناطق روستایی هرمزگان از نزدیک مسائل این مناطق را رصد و در توسعه آن همکاری کنند.

وی همچنین به همکاری پیمانکاران اشاره کرد و گفت: پیمانکاران همکاری بسیار خوبی در حوزه راهسازی دارند و بسیاری از آنها صورت شان را با سیلی سرخ نگه داشته اند.

به گفته هاشمی تختی، احداث راه ساده نیست و هزینه سنگینی می طلبد و ما به عنوان نماینده وظیفه دارم خواسته های مردم را در این زمینه پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

R7872/P1336/S6,58/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به معارضان پروژه کمربندی قلعه‌نو و موافقت نکردن مالکان گفت: تملک اراضی از طریق مراحل قضایی در حال انجام است و اجرای پروژه را آغاز کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر حسین آزاددوار در رابطه با اجرای طرح کمربندی قلعه‌نو اظهار کرد: از حدود دو سال پیش طرح احداث کمربندی برای رفع ترافیک قلعه‌نو مطرح شد و قرار بود فقط مطالعه فنی و اجرای پروژه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی باشد و تملک مسیر و اخذ استعلامات و مجوزها وظیفه ما نبود.

وی افزود: به ما اعلام شد که مشکلی بابت تملک وجود ندارد و بر همین اساس، فروردین ۱۴۰۲، این پروژه را کلنگ زنی کردیم اما متوجه شدیم مالکان زمین‌ها موافق نیستند و اگر می‌دانستیم معارضین رفع نشده است، کلنگ زنی نمی‌کردیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در آئین کلنگ‌زنی نیز مدیرکل وقت راه و شهرسازی گفته بود؛ اگر مشکلی بابت تملک نباشد اجرای طرح را یک ساله انجام می‌دهیم. اما مالکان مخالف بودند و به همین دلیل پروژه اجرا نشد.

آزاددوار تاکید کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با حضور متولیان امر برای رفع این مشکل برگزار شد و در نهایت قرار شد که بحث تملک را هم اداره کل راه و شهرسازی انجام دهد لذا از طریق حوزه حقوقی ورود کردیم.

وی با بیان اینکه مالکان را شناسایی کردیم، تصریح کرد: مالکان توافق نمی‌کردند و ناچار شدیم مسیر قضائی را طی کنیم که با همکاری دادستان مراحل قضائی انجام شد و اکنون در حال واریز مبالغ مالکان هستیم که تاکنون دو قطعه زمین آزاد شده و مجوز ماده ۲۳، استعلامات، مطالعات فنی و اقتصادی، مجوزهای حوزه پدافند غیرعامل و تاییدیه‌های محیط زیست گرفته شده و عملیات اجرایی پروژه را شروع کردیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد: مسیرهای قضائی چون طولانی است احتمالاً سرعت انجام کار کُند باشد و کار به طور مرحله به مرحله در حال انجام است. اگر مشکل معارضین را نداشتیم طرح یک ساله انجام می‌شد اما با توجه به طی مسیر قضائی ممکن است حدود یک سال و نیم طول بکشد.

آزاددوار با اشاره به اینکه اعتبار مصوبه سفر ریاست جمهوری برای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان بود، اضافه کرد: برای اجرا و تملک کل پروژه اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است اما هزینه‌ها بیشتر از این نیز خواهد شد و باید این اعتبارات از ظرفیت‌های ملی و استانی تأمین شود.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک در قلعه‌نو، اضافه کرد: برای احداث کمربندی در این شهر باید خیلی زودتر اقدام می‌شد ولی به هر حال اجرای طرح شروع شد و با تکمیل آن، ترافیک در این منطقه رفع خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طول مسیر در حدود ۲ کیلومتر است که یک سری رمپ‌ها و برگشتی‌ها نیز به آن اضافه می‌شود و یک تقاطع در عشق آباد چالطرخان احداث خواهد شد که با احتساب این موارد طول اجرایی پروژه در حدود ۴ کیلومتر است.

به گزارش ایمنا، تردد روزانه هزاران خودرو در محور ری – ورامین که تنها راه مواصلاتی مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به پایتخت است، باعث ایجاد ترافیک در شهر قلعه‌نو می‌شود. بیست‌ونهم فروردین ۱۴۰۲، پروژه کمربندی قلعه‌نو کلنگ‌زنی شد و اکنون پس از یک سال، اجرای این طرح آغاز شده است.

شهر قلعه‌نو در شهرستان ری و در محور ری – ورامین قرار دارد.

کد خبر 751066

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید