Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-16@19:43:57 GMT

ساخت اولین پهپاد عمود پرواز هیبریدی کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۴۸۶۷۲

ساخت اولین پهپاد عمود پرواز هیبریدی کشور

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محسن خدادادی، محمدمهدی اختری، محمد حمید سکاد فکر، هادی افشاری، علیرضا اختری و محمدجواد مربوبی، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران و اعضای تیم برآیند علم و صنعت هستند که اولین پهپاد عمود پرواز هیبریدی ایرانی را با عنوان BA10 در مدت 6 ماه طراحی کرده و ساختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پهپاد که در چهارمین مسابقه و نمایشگاه هواپیماهای بدون سرنشین به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف ارائه شده است، به تنهایی (بدون محموله و سوخت) 2.5 کیلوگرم وزن دارد و طول آن یک متر و 27 سانتیمتر و طول بال آن یک متر و 76 سانتیمتر است.
مسوول تیم برآیند علم و صنعت به بیان ویژگی های این پرنده عمود پرواز پرداخت و گفت: این پهپاد برای عملیات اوج گرفتن و فرود، نیازی به باند ندارد و این کار را با استفاده از چهار موتور الکتریکی انجام می دهد.
محسن خدادادی هیبریدی بودن را از ویژگی های منحصر به فرد این پهپاد ذکر کرد و توضیح داد: این پهپاد دارای دو موتور بنزینی و الکتریکی است به این ترتیب، هرگاه یکی از موتورها به هر دلیلی از کار بیافتد منبع دیگر، جایگزین می شود و پرنده می تواند به پرواز و عملیات خود ادامه دهد.
دانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه علم و صنعت افزود: مکانیزم این پهپاد به گونه ای است که هنگام رسیدن به یک ارتفاع مشخص، موتور بنزینی که قبلا روش شده است وارد مدار می شود و پرواز را تحویل می گیرد و پرواز وارد فاز حرکت رو به جلو با سرعت ثابت (کروز) می شود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، پهپاد به مکانیزم برگشت به خانه نیز مجهز است تا اگر از رادار خارج شد بتواند به مبدا بازگردد.
به گفته خدادادی، ساختار این پهپاد، تلفیقی از بال ثابت و کوادکوپتر است و می تواند بالای سر سوژه، ثابت بایستد و از آن عکاسی و فیلمبرداری کند یا وسایل امدادی را به محل تعیین شده ، تحویل دهد.
این پرنده در اجرای عملیات های شناسایی، امداد و نجات کاربرد دارد و اعضای تیم برآیند علم و صنعت، ساخت نمونه های تکمیلی آن را با شعاع علمیاتی وسیعتر، مداومت پروازی طولانی تر و قدرت حمل بار بیشتری، در دست اقدام دارند.
نمونه فعلی این پهپاد عمود پرواز، با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی 45 دقیقه پرواز می کند.
چهارمین نمایشگاه هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی با حضور 18 تیم دانشجویی از سراسر کشور 26 فروردین ماه در محل دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد و دیروز به کار خود پایان داد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین ویدئو از پرواز پهپادهای ناشناس به سمت اسرائیل

دریافت 134 KB

به گزارش همشهری آنلاین برخی از شبکه‌های اجتماعی عبری مدعی شدند تصاویری از عراق به دستشان رسیده که نشان می‌دهد شماری از پهپادها در ارتفاعی پایین در حال پرواز هستند.

هیچ منبع رسمی این ادعا را تایید نکرده است.

کد خبر 844050 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • کاربرد توری مش + راهنمای خرید عمده از سراسر کشور
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • خوابگاه متاهلی ۵۰۰ واحدی دانشگاه تهران بهمن ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود
  • اولین تصاویر از پرواز پهپاد ناشناس در آسمان
  • اولین ویدئو از پرواز پهپادهای ناشناس به سمت اسرائیل
  • ببینید | اولین تصاویر از پرواز یک پهپاد ناشناس در آسمان عراق