Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@18:47:10 GMT

مایکروسافت «اج» را کم‌مصرف‌ترین مرورگر اینترنتی دانست

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۴۹۰۸۳

مایکروسافت «اج» را کم‌مصرف‌ترین مرورگر اینترنتی دانست



مایکروسافت این هفته مدعی شد مرورگر اینترنتی Edge این شرکت کمتر از مرورگرهای اینترنتی رقیب برق مصرف می‌کند و لذا استفاده از آن بسیار به‌صرفه است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از کامپیورترورلد، مایکروسافت می‌گوید بررسی‌های این شرکت نشان می‌دهد Edge حدود ۳۱ درصد کمتر از مرورگر کروم نسخه ۵۷ ، ۴۴ درصد کمتر از مرورگر فایرفاکس موزیلا نسخه ۵۲ برق مصرف می‌کند و لذا استفاده از آن در تبلت‌ها و گوشی‌ها گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مایکروسافت علت این تحول را به‌روزرسانی موتور رندر Edge اعلام کرده که EdgeHTML نام دارد و نسخه ۱۵ آن به تازگی عرضه شده است. این چهارمین به‌روزرسانی موتور یاد شده از زمان عرضه ویندوز ۱۰ در اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی است.

مایکروسافت می‌گوید آمار و اطلاعات یاد شده ناشی از بررسی نحوه عملکرد مرورگرهای اینترنتی مختلف در چهار لپ‌تاپ سرفیس‌بوک است.

علی‌رغم همه تلاش‌های مایکروسافت مرورگر Edge هنوز سهم زیادی در بازار مرورگرهای اینترنتی ندارد و این رقم بر اساس برآوردهای Net Applications حدود ۲۲ درصد است. همچنین تنها حدود ۳۰ درصد از کاربران ویندوز ۱۰ از مرورگر یاد شده استفاده می‌کنند.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل توانیر در آیین رونمایی از کمپین انرژی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از شاخص های مصرف برق شدت مصرف انرژی در کشور است که در ایران تقریباً دو برابر میانگین جهانی به شمار می آید.

وی افزود: همواره باید به صورت بهینه مصرف کنیم تا بتوانیم تقاضای جدید در بخش مولد کشور را تامین کنیم.

وی ادامه داد: هدف از این پویش این است که مشترکان خانگی و تجاری که بیش از ۸۰ درصد مشترکان کشور را تشکیل می دهند و ۵۰ درصد مصرف دوران اوج مصرف مربوط به این بخش است ترغیب به کاهش مصرف می کند، به همین دلیل هم جایزه و هم طرح های سال گذشته پاداش صرفه جویی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیر نقدی پیش بینی شده که در صورت تکرار کاهش مصرف، جوایز ارزنده تخصیص داده می شود.

به گفته این مقام مسئول با چنین اقدامی مشترکان می‌توانند برق مطمئن و پایداری را دریافت کنند و در کنار آن کمک می کنند تا بخش مولد کشور مانند صنایع و کشاورزی از انرژی بیشتری برخوردار بوده و بتوانیم برق پایدار اقصی نقاط کشور را تامین کنیم.
ادامه دارد…

کد خبر 6092448 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت