Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛عبداله فتح اله زاده با اعلام این خبر در جلسه هماهنگی، برنامه ریزی و بررسی وضعیت عوامل خسارتزای گیاهی و روند فعالیت واحدهای گیاه پزشکی استان اظهارکرد: در سال گذشته در سطح 505 هکتاراز مزارع نیز مبارزه با آفت ملخ انجام گرفت .
وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته، آذربایجان غربی توانست با تولید 735 هزار تن گندم رتبه ششم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص دهد و ادامه داد: گندم از محصولات استراتژیکی است که مبارزه با علف هرز در آن حایز اهمیت بوده و در سال گذشته در سطح 181 هزار هکتار مبارزه با علف های هرز را در مزارع غلات استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول اظهار کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن 2.3 درصد از مساحت کل کشور، 5.6 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید و یکی از قطب های مهم کشور در زمینه کشاورزی به شمار می رود.
وی مدیریت آب را از مؤلفه های تاثیرگذار در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: سرانه هر ایرانی از منابع آبی تجدید پذیر در حال حاضر یک هزار و 300 متر مکعب است، در حالی که 40 سال قبل این رقم 8 هزار و 600 متر مکعب بود و این آمار بر لزوم توجه ویژه به مدیریت آب در استان تاکید دارد.
وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی، در زمینه سمپاشی خاطرنشان کرد: کیفیت سموم ، تکنیک های سمپاشی، زمان سمپاشی،میزان سم،کالیبره کردن سمپاش و نحوه سمپاشی، وضعیت آب و هوا از موضوعات مهمی است که باید دراین خصوص مد نظر کشاورزان عزیز استان قرار گیرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۴۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی