Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب ریس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و بخشدار مرکزی خاش گفت: به همت جمعی از خیرین یزدی مقیم این شهرستان 6 مدرسه در روستاهای محروم بخش مرکزی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، مجتبی شجاعی با بیان اینکه مدرسه مکانی برای تربیت و تعلیم فرزندان و آینده سازان این کشور است، اظهار کرد: در مدرسه جوانان راه درست دینی و اسلامی را آموزش می بینند و باید این مکان بسیار مقدس باید بسیار حائز اهمیت و توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدرسه و در مجموع مدیریت آموزش و پرورش مهمترین زیرساخت توسعه فرهنگی است، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه طبق باورهای نادرست، به زیرساخت های مانند آب، برق، مخابرات و غیره توسعه اطلاق می شود.

شجاعی بیان کرد: باید به بخش آموزش و پرورش توجه بسیاری شود و در این بخش سرمایه گذاری های بیشتری صورت گیرد چرا که با سرمایه گذاری در این بخش می توانیم هزینه های هنگفت در بخش های امنیتی، انتظامی و جنگ های طایفه ای را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه غفلت از بخش آموزش و پرورش سبب چالش در آینده می شود، گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که جمعی از یزدی های مقیم شهرستان خاش با همتی مضاعف که مصداق کامل خدمت رسانی و عشق به هم نوعان است در حرکتی بسیار زیبا چندین مدرسه را در این شهرستان در حال احداث دارند.

* احداث 6 مدرسه در بخش مرکزی خاش توسط خیرین یزدی مقیم این شهرستان

بخشدار مرکزی خاش خاطرنشان کرد: تاکنون 6 مدرسه دو کلاسه و یک کلاسه در این شهرستان احداث شده است.

وی بیان کرد: این مدارس در روستاهای همت آباد دشت رباط، محمدنبی آباد، موزن، دربگ کوه سفید، رکن آباد و موتور فجر مولوی اسحاق در منطقه دوربن با همکاری سپاه در حال احداث است.

شجاعی با بیان اینکه خوشبختانه در چندین سال گذشته خیران خاشی توان بسیار خوبی برای ایجاد فضاهای آموزشی گذاشته اند، ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای این مدارس که توسط خیرین یزدی مقیم شهرستان خاش اهداء شده مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

* اهداء یک میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیزات مدارس توسط خیرین

وی با بیان اینکه مبلغ 2 میلیارد ریال نیز توسط خیرین جهت تجهیز مدارس هزینه شده است، گفت: در سال گذشته لوازم تحریر و نوشت افزار با همکاری اداره ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر و فرمانداری شهرستان خاش بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است و همچنین به همت خانواده مرحوم گنگوزهی البسه و لوازم التحریر برخی از دانش آموزان مدرسه خیرساز تامین شده است.

وی با بیان اینکه در چندسال گذشته تاکنون 15 مدرسه یک تا شش کلاسه توسط خیران در کل حوزه شهرستان خاش احداث شده است، ادامه داد: ساخت مدرسه برای دانش آموزان محروم این منطقه که آینده سازان این مرز و بوم هستند جزء صدقات جاریه است که ثواب بسیار زیادی دارد.

شجاعی گفت: بدون تعلیم و تربیت صحیح هیچ کوشش و تلاشی در جامعه به نتیجه نخواهد رسید و در عصر حاضر به تمام اندیشمندان به اثبات رسیده که تعلیم و تربیت اساس موفقیت هر کشوری است.

نایب ریس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خاش با بیان اینکه خانواده ها باید مسئله پیشرفت تحصیلی فرزندان خود را جدی بگیرند و به آن اهتمام ورزند، تصریح کرد: پیشرفت دانش آموزان در دست خود آنان است و جهت رسیدن به موفقیت راه های بسیاری وجود ندارد بلکه مسیر موفقیت مسیری مشخص و معلوم شده است.

وی با بیان اینکه در این مدارس دانش آموزان بسیار زیادی مشغول فراگیری علم و دانش هستند، خاطرنشان کرد: قبل از راه اندازی این مدارس توسط خیرین یزدی مقیم شهرستان خاش، دانش آموزان مجبور بودند فضاهای بسیاری را جهت رسیدن به مدارس طی کنند و یا در فضاهای کپری درس بخوانند.

شجاعی گفت: در 2 سال متوالی بخشداری مرکزی خاش رتبه نخست جذب مشارکت های مردمی و امر مدرسه سازی در استان را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های نظام تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان واجب التعلیم است، تصریح کرد: خوشبختانه این امر به صورت 100 درصدی در شهرستان خاش در حال تحقق است.

بخشدار مرکزی خاش اذعان کرد: خیران در امر مدرسه سازی باید نقش پررنگ و بسزایی داشته باشند و برای تامین زیرساخت مدارس و حذف مدارس کپری نیازمند مشارکتخیرین هستیم هر چند تاکنون نیز این افراد مشارکت خوبی در امر مدرسه سازی داشته اند.

شجاعی با بیان اینکه والدین دانش آموزان باید در امر مهم مدرسه سازی همت کنند، اظهار کرد: در جهت توسعه کمی و کیفی آموزشی در کنار مسئولان باشند و از راهنمایی های خودشان دریغ نکنند زیرا مسئولان مدارس تنها در کنار همکاری والدین می توانند به امر آموزش و تربیت دانش آموزان بپردازند.

به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ در شهرستان خاش بیش از 36 مدرسه فرسوده وجود دارد که این مدارس از زمان جهاد سازندگی است و با کوچکترین بارندگی مشکلات بسیاری را برای دانش آموزان ایجاد می کند و در حال حاضر 50 خیر مدرسه ساز در خاش فعالیت دارند که باید در کار مدرسه سازی، بازسازی، نوسازی و تجهیز مدراس همکاری داشته باشند.

هشت مدرسه کپری در بخش ایرندگان در انتظار کمک‌های خیران هستند که از مجموع 10 مدرسه کپری ایرندگان، 5 مدرسه دارای کد و 5 مدرسه دیگر در انتظار کد گرفتن هستند و افزون بر یک هزار و 700 دانش آموز در این بخش چشم انتظار خیرین هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران

پژمان خلفیان اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۶ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم هنرجوی هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش هستند که توسعه و افزایش رشته‌ها و افزایش میزان استقبال دانش‌آموزان از این رشته در دستورکار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده ۴۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم جذب این مدارس شوند.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری ۱۵ سایت کامپیوتری در استان با ۱۵۰ سیستم کامپیوتر تجهیز شد.

بیشتر بخوانید

تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

خلفیان با اشاره به اجرای طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول، اضافه کرد: فرهنگسازی بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای استقبال از رشته‌های فنی دراولویت قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران