Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تعاون و اموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشورگفت: ۲ هزار ۶۱۶ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران کمک های فنی و پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال و کارآفرینی را دریافت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قرچک آنلاین- مهدی ایزدی معاون تعاون و اموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بر اساس ماموریت های این معاونت در جهت تسهیل امور مربوط به جامعه هدف چند اداره کل در راستای خدمتگزاری شکل گرفت که هرکدام وظایف و ماموریت هایی برایشان تعریف شد، تا تامین مطالبات ایثارگران روند سریع تری به خود بگیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت و ماموریت های اداره کل پذیرش و امور اداری ایثارگران، بیان کرد: تشکیل پرونده ایثارگری، احراز مصادیق ایثارگری، مباحث مربوط به حقوق و مستمری، بازنشستگی و پاداش پایان خدمت وسایر پرداختی ها در حوزه ی این اداره کل تعریف گردیده است که جامعه هدف در جهت بهره مندی از خدمات این اداره کل با تشکیل پرونده به این حوزه متصل می شوند.

ایزدی گفت: در جهت توانمندسازی شغلی درجامعه سعی کردیم، مباحثی از قبیل کارآفرینی، استخدام، تثبیت شغلی، ارائه تسهیلات مربوط به اشتغال را در حوزه اداره کل اشتغال و کارآفرینی به صورت ویژه تعریف کنیم، تا معضل بیکاری را از جامعه ریشه کن شود و در جهت توانمندسازی ایثارگران بکوشیم .

وی تاکید کرد: اساسنامه ی تشکیل این صندوق در دولت و شورای نگهبان تصویب و سپس با شکل گرفتن هیئت امناء و هیئت مدیره، مدیرعامل تعیین شد و فعالیت این صندوق رسما از سال 95شروع شد و کمک های فنی و پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال و کارآفرینی به 2هزار616 نفردر طی سال 95 محقق گردید.

معاون تعاون و اموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: این صندوق با چند هدف تشکیل شد و دلایل محکمی وجود دارد که می توان فلسفه ی تشکیل این صندوق را تشریح کرد، برای پرداخت تسهیلات به ایثارگران، کمک هایی از دولت دریافت می کردیم و این کمکها از طریق بانک های عامل انجام می شد و وجوه برگشتی از اقساط باید به حساب خزانه کشور عودت می گردید و مجددا با درخواست دوباره ای از سوی بنیاد دریک سیکل زمانی مشخص، این کمک ها را دریافت می کردیم.

وی افزود: بر اساس وقفه ای که به وجود می آمد روند پرداخت کندتر پیش می رفت و موجب بروز مشکلاتی در روند کار می شد، بر این مبنا شکل گیری صندوقی که بتواند کمک ها و اعتبارات دولتی را جذب کند و خزانه ای برای وجوه برگشتی از اقساط باشد، تا نامه نگاری و سیکل اداری و بروکراسی را از میان برود و کارها راسرعت و مشکل اعتبارات را کاهش دهد، وجود این صندوق را ضروری تر از گذشته نمایان می کرد .

ایزدی تصریح کرد: متقاضیان دریافت وام در گذشته برای دریافت تسهیلات مجبور به ارائه دو پرونده مجزا در بانک های عامل و در بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه و استان خود بودند که کارشناسان دو حوزه در بسیاری موارد ناهماهنگ بودند و دود این کار به چشم متقاضی دریافت وام می رفت که در سال 95 با شکل گیری صندوق اشتغال و کارآفرینی یک پرونده توسط کارشناسان صندوق برای متقاضیان جامعه هدف شکل می گیرد .

وی تاکید کرد: بانک های عامل در گذشته نشان دادند که اوایل کار را خوب پیش می برند، اما در ادامه شرایط به گونه ای می شود که پیچ و خم های بسیاری را پیش می آوردند و با تشکیل این صندوق دیگر نیاز به آزمودن بانک های عامل نداریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم اظهار کرد: خانواده شهدا سنگربانان انقلاب هستند و صیانت از آنان هم مقام با صیانت از خون شهیدان است‌.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان کرد: دشمن فرهنگ جامعه و بخصوص ایثارگران را نشانه رفته است تا نسل ایثارگر را از مسیر و ریل شهدا خارج کند.

وی تصریح کرد: ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند و ما می‌بایست آنان را در برابر هجمه‌های دشمن صیانت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: جنگ امروز متمرکز بر هویت ملی، مذهبی و افکار است و راه مقابله با آن آگاه سازی نسل جوان می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه گفت: خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ماموریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

حسن هنرمند عنوان کرد: برپایی ۱۱ هزار یادواره شهدا در مدارس استان قم، پیگیری مشکلات مسکن جامعه ایثارگری و احراز جانبازی بیست از هزار نفر بخشی از اقدامات بنیاد شهید قم بوده است.

کد خبر 6088775

دیگر خبرها

  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی