Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: تغییر ذائقه‌ فکری و فرهنگی مردم، تغییر محاسبات و تحلیل نخبگان و مسئولان، دو قطبی کردن و القای تقابل‌های دروغین ازجمله اقداماتی است که دشمن در بعضی از آن‌ها پیشروی‌هایی کرده، به‌طوری‌ که برخی مسئولان ما از آمریکایی‌ها هم، آمریکایی‌تر صحبت می‌کنند و تحمل دیدن بسیجی‌ها و انقلابی‌ها را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛منبری ها پیش از ظهر امروز همایش روحانیت، انقلاب، رسالت‌ها با حضور مسئولان استانی، طلاب و روحانیون، در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار شد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در این همایش، با بیان اینکه شرمنده شهدا و رهبری هستیم، گفت: می‌بینیم نظام اسلامی ما مورد تعرض قرار می‌گیرد اما غیرت دینی‌مان به جوش نمی‌آید به همین جهت ما شرمنده شهدا، امام و رهبری هستیم.

سه فلسفه‌ی وجود روحانیت و حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی با بیان اینکه بزرگان سه فلسفه‌ وجود روحانیت و حوزه‌های علمیه را برشمرده‌اند، اذعان کرد: تبیین و معرفی دین خدا، دفاع از دین خدا و راهبری و مدیریت، سه وظیفه سنگین روحانیت به شمار می‌رود.

وی ابراز کرد: روحانیت امروز تحقق فقه حکومتی و نظام اسلامی است و درصحنه‌ی مدیریت و اجرایی باید صحنه‌ی راهبری و فرماندهی را در دست بگیرد که اوج راهبری، در ولایت‌فقیه تجلی می‌یابد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بابیان اینکه منبع ما از مطالبمان از انحرافات، نوشته‌ها و اقدامات دشمن یا افشاگری‌های معجزه‌آسای مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی همواره با سیل حمله‌ دشمن مواجه بوده اما هیچ‌گاه طغیان این سیل همچون حال حاضر، در زدن ریشه‌ها نبوده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ابراز کرد: ایشان در سال 94 فرمودند دشمن دارای جبهه‌ای وسیع، عظیم، نامتجانس و باقدرت رسانه‌ای بالا است که هرکدام از این کلمات، مفهومی عمیق و دقیق دارند.

حاجی صادقی در توضیح کلمه وسیع در بیانات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: وسیع یعنی در جبهه‌ی دشمن، صهیونیست اسرائیلی، وهابی عربستانی، سکولار ایرانی و یهودی آمریکایی وجود دارد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران اذعان کرد: همه همت آنان این است که این ماندگاری انقلاب را به‌گونه‌ای برهم بزنند.

وی اظهار داشت: جبهه‌ استکبار مقابل ما، همت کرده تا انقلاب را از بین ببرد اما آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که عملیات سخت و نیمه سخت انقلاب اسلامی را از بین نمی‌برد و منحرف و متوقف نمی‌کند.

حاجی صادقی در خصوص راهکارهای از بین بردن انقلاب اسلامی، گفت: از نظر استکبار، تنها راهکاری که انقلاب اسلامی را از بین می‌برد و آن را منحرف و متوقف می‌کند، تعامل با انقلاب اسلامی است که این تعامل در ادبیات ما به معنی نفوذ برای استحاله می‌باشد.

انقلاب اسلامی همواره توانسته مرگ تدریجی استکبار را رقم بزند

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در خصوص علت خشم از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در این 40 سال، درجا نزده، پیشروی کرده و همواره توانسته مرگ تدریجی استکبار را رقم بزند.

حاجی صادقی گفت: مهم‌ترین نقطه‌ی آسیب‌پذیری مسلمانان از صدر اسلام تاکنون، نفوذ فکری و ذهنی بوده است.

وی ابراز کرد: می‌گویند در جریان چهار دهه‌ی گذشته بارها دیده‌ایم تعامل‌ها بهتر جواب می‌دهد و توانسته‌اند حرکت انقلاب اسلامی را کند کنند که آخرین مورد آن، انرژی هسته‌ای است.

وی بیان کرد: دشمن در میان پروژه‌های مختلف خود علیه جمهوری اسلامی، پروژه‌ای به نام اصلاح حوزه‌ها در سال 2003 در دستور کار خود قرارداد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به مهم‌ترین عامل دشمن برای تمرکز بر تعامل، تأکید کرد: روی کار آمدن دولت و مسئولینی است که گفتمان اصلی آن‌ها تعامل و نرمش در برابر کدخدا می‌باشد.

برخی مسئولان ما از آمریکایی‌ها هم، آمریکایی‌تر صحبت می‌کنند

وی اظهار داشت: تغییر ذائقه‌ی فکری و فرهنگی مردم، تغییر محاسبات و تحلیل نخبگان و مسئولین، دوقطبی کردن و القای تقابل‌های دروغین ازجمله اقداماتی است که دشمن در بعضی از آن‌ها پیشروی‌هایی کرده، به‌طوری‌که برخی مسئولین ما از آمریکایی‌ها هم، آمریکایی‌تر صحبت می‌کنند و تحمل دیدن بسیجی‌ها و انقلابی‌ها را ندارند.

حاجی صادقی با اشاره به مطرح کردن سومین رهبر برای انقلاب اسلامی از سوی دشمن، گفت: آن‌ها می‌خواهند کاری کنند که رهبری سوم از جنس رهبری اول و دوم نباشد تا بتوانند مکتب امام را تعطیل و امام خمینی(ره) را به فراموشی بسپارند اما خبر ندارند که ان شاالله خداوند رهبری سوم را مولایمان امام زمان(عج) قرار خواهد داد.

وی در خصوص اقدامات اساس و اولویت‌دار جهان استکبار، ابراز کرد: تضعیف اقتدار ملی در عرصه‌های مختلف نظامی و امنیتی، تلاش برای منزوی کردن نهاد و نیروهای انقلابی، کمک و حمایت از جریان‌های منفعل، میانه‌رو و اصلاح‌طلبان سکولار، ترویج دین‌داری منهای روحیه انقلابی، سوءاستفاده از فرصت انتخابات و تضعیف نقش ایران در منطقه و جهان ازجمله‌ی این اقدامات است.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: در انتخابات آتی دشمن وضعیت را به‌گونه‌ای دنبال می‌کند که تقابل از جناح‌های سیاسی به تقابل میان جبهه انقلاب و استکبار کشیده شود.

همچنین در این همایش آیت‌الله صفایی بوشهری نیز گفت: اگر تاریخ حوزه‌های علمیه را به‌صورت دقیق بررسی کنیم به سه دوره کلان تجمیع، تنظیم و تکمیل معارف اسلامی، ارائه پژوهش و تألیف، تحقق و اجرایی کردن فقیه حکومتی تقسیم می‌شود.

وی افزود: دوره اجرایی کردن فقیه حکومتی، دوره قطعی و عینی اسلام و فقه شیعه در نظام اجتماعی و ساختار سیاسی جهان است و این در پرتو انقلاب اسلامی ایران و مؤسس آن امام راحل عظیم الشان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان داشت: با انقلاب اسلامی ایران، روحانیت اسلام در یک برهه جدید قرار گرفت و آن تبیین نظام حکومتی و بررسی اضلاع هندسه ساختاری آن و سپس حضور در عرصه مدیریت این نظام بود.

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران روحانیت و حوزه‌ها و جامعه اسلامی را وارد مرحله جدیدی از تاریخ اسلامی کرد و این کار بزرگی بود که با انقلاب اسلامی ایران محقق شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: این حرکت در جهان موج عظیمی آفریده که تمام ساختارهای سیاسی جهان دچار تحول و گسست شده و فروپاشی نظام سوسیالیستی شوروی تغییری در هندسه خاورمیانه، اروپا و آمریکا است.

امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران آغاز دوره سوم تاریخ تحول روحانیت است و خواستگاه تمامی آن دو دوره قبل است و چیزهای که در کتاب‌ها بود را تحقق بخشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک نعمت الهی و خداوندی به تاریخ بشریت است گفت: نماد کلی دوره‌های روحانیت این است که از یوغ جهان استکبار خارج و زمینه‌ای برای ظهور مهدی آل محمد فراهم آورد و به همین جهت رسالتی عظیم بر دوش روحانیت است.

روحانیت کنونی، محصول تمام تلاش‌های جانکاه تاریخ اسلام است

وی افزود: روحانیت کنونی محصول تمام تلاش‌های جانکاه تاریخ روحانیت جهان اسلام و حوزه‌های علمیه است که آرزوی تمامی بزرگان حوزه این بود که بتوانند اسلام را در جامعه پیاده کنند و الآن این محقق شده و مسئولیتی خطیر و عظیم به دوش ما است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تأیید کرد: خدمت به انقلاب، حفظ و اعتلای آن مقدور نیست مگر اینکه حوزه‌ها و روحانیت ما انقلابی باشند یعنی در دوره سوم تاریخ زندگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: اگر ما تنها دنبال تجمیع و تعمیق باشیم که در همان دوره اول می‌مانیم ولی اگر در عرصه پژوهش و تألیف باشیم در دوره دوم به سر می‌بریم و اما اگر بخواهیم انقلابی باشیم باید با همان زیرساخت‌های علم، تحقیق و تولید در شرایط کنونی زندگی کنیم.

امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: امام خامنه‌ای تأکید به انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌ها می‌کنند و الآن روحانیت علاوه بر تحصیل و تحقیق و تولید معارف اسلامی در جامعه کنونی وظیفه دارند که پرچم‌دار تحقق اسلام در ایران و جهان باشد.

اگر حوزه انقلابی نباشد، تحت مدیریت تحولات جهانی قرار خواهد گرفت

وی بابیان اینکه حوزه‌ای انقلابی است که در خدمت اسلام شیعه و مردم جهان باشد افزود: حوزه اگر انقلابی نباشد، مطمئناً تحولات جهان او را مدیریت خواهد کرد نه بالعکس.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: تنها راه انجام‌وظیفه حوزه‌ها، اطاعت از مقام معظم رهبری است و حوزه علمیه بوشهر بر همین اساس طراحی و مدیریت می‌شود و در این راه تهاجم گسترده جهان استکبار وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد روحیه غیرانقلابی در حوزه‌ها و شعار جدایی روحانیت از حکومت و نظام، القائات دشمن است.

امام‌جمعه بوشهر تأکید کرد: روحانیت انقلابی، همان نسل سوم تاریخ تشیع حوزه و روحانیت اسلامی و یک حکومت ولایی جهت تحقق اندیشه مقام معظم رهبری و شکست توطئه‌های جهان استکبار است.

بصیرت، مهمترین شاخصه روحانیت انقلابی است

حجت‌الاسلام حسین دشتی هم در این همایش با اشاره به اینکه تقوا، علم و ایمان و معنویت اسباب مسیر تعالی هستند، گفت: بصیرت زمان‌شناسی و علم به ملازم حق جزء ضرورت‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: سیر تاریخ نشان داده از زمانی که میرزا شیرازی اعلام حضور روحانیت را در جهان و کشور در برابر استعمار و استبداد نشان داد، حرکت روحانیت شروع‌شده اما برخلاف سر آغازین خودش از سال 42 به این‌طرف، روحانیت مؤسس حکومت شد و مدیریت کشور را به دست گرفت.

وی اظهار داشت: بعد از گذشت 30، 40 سال از انقلاب جمهوری اسلامی، هنوز صداهای ناهمگونی را می‌شنویم که معتقد هستند روحانیت باید از سیاست جدا شود.

دشتی تأکید کرد: مهم‌ترین شاخصه روحانیت انقلابی، بصیرت و حضور جدی در عرصه جامعه و سیاست است.

جانشین فرمانده سپاه قدس نیز با اشاره به ابعاد دفاع در حکومت اسلامی، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی، دشمن بود که جنگ را با ما شروع کرد وگرنه ما با کسی سر جنگ نداشتیم.

سردار اسماعیل قاآنی افزود: دشمن جنگ در ابعاد مختلف را با ما تجربه کرد و پس‌ازاینکه در استفاده از اهرم سیاسی و تقویت منافقین داخلی و تحریک قومیت‌های مرزنشین و سپس جنگ 8 ساله نظامی، موفق به شکست ما نشد، به تهاجم نرم روی آورد و با همه توان تا امروز ما را موردحمله خود قرار داده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه قدس خاطرنشان کرد: ما در اوج محرومیت و تحریم، 8 سال دفاع کردیم و در تمام این مقاطع، در مقابل هجوم دشمن دفاع کردیم و حتی توانستیم تهاجمی هم دفاع کنیم.

قاآنی اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس طوری عمل کردیم که توانستیم به دنیا اعلام کنیم که هر کس اهل مبارزه است، بیاید اینجا شاگردی کند و بفهمد که با اتکای به امکانات نیست که می‌شود جنگ را پیش برد.

وی ادامه داد: در اینجا بود که با یک تجربه عظیم، در کشور را به روی مظلومین و مستضعفین دنیا باز گذاشتیم و فصل جدید مبارزه ما با دشمن آغاز شد.

روز آزادسازی خرمشهر، آخرین روزی بود که اسرائیل از مرز خودش خارج شد

جانشین فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: روزی که ما داشتیم خرمشهر را آزاد می‌کردیم، آخرین روزی بود که اسرائیل از مرز خودش خارج‌شده است و از آن روزبه بعد، حتی یک متر هم نتوانسته از مرز خودش عبور کند و همواره با شکست مواجهه شده است.

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی بعد از ظهر شنبه در جمع تأثیر گذاران شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: امانت بزرگ انقلاب اسلامی راحت به دست نیامده است بلکه پاک‌ترین خون‌ها پای آن ریخته شده و حالا بعد از ۴۵ سال به ما سپرده شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان بیشترین تحریم‌ها و فتنه‌ها را علیه نظام اسلامی به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: ایران اسلامی به لحاظ قدرت علمی رتبه شانزدهم دنیا را داراست در صورتی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این بخش رتبه پنجاه و هفتم را داشت.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها جز ۱۰ رتبه برتر دنیا هستیم، افزود: در حوزه نظامی پیشرفت زیادی داشتیم که گوشه‌ای از نتیجه آن در گوشمالی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی دیدیم.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه است و بعد از انجام عملیات «وعده صادق» امروزه جز بازیگران قدرتمند در عرصه جهانی مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم پیشرفت‌های موشکی و نظامی، در برخی مسائل داخلی مانند صنعت خودرو، عقب ماندگی و کوتاهی داریم، افزود: نظام اسلامی مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) است و اگر به این انقلاب صدمه وارد شود تا سالیان زیادی از اسلام حرفی به میان نخواهد آمد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان به دنبال ترویج ولنگاری بودند ولی قدرت نظام اسلامی اجازه ولنگاری را نمی‌دهد، ادامه داد: دشمنان در حوزه فرهنگی، بودجه‌های کلانی علیه کشور تصویب می‌کنند.

تلاش دولت سیزدهم برای حل مسائل اقتصادی

وی با بیان اینکه در بخش رسانه‌ای که مقام معظم رهبری از آن به امپراتوری رسانه‌ای تعبیر کردند که امروزه در اختیار صهیونیسم است، باید بیشتر کار شود، اضافه کرد: علاوه بر رسانه، در سه بخش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور باید خیلی کار کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به ضرورت اقدام جدی در حوزه اقتصادی در سطح کشور و استان گفت: خوشبختانه دولت فعلی، تمام قد برای حل مسائل اقتصادی کشور در حال تلاش است.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی معضلات فرهنگی در کشور، گفت: در حوزه فرهنگی متولیان مختلفی داریم که باید در مقابل هنجارشکنی‌ها راهکار ارائه دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود مقام معظم رهبری، در حوزه سیاسی کشور آسایش خیال داریم و در انتخابات اخیر نیز رهنمودهای ایشان، انتخابات سالم را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری سلامت خود را حفظ کرده و در مسائل فرهنگی دغدغه دارد.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: تقویت کشاورزی، می‌تواند استان گیلان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کند و می‌تواند در این بخش به جای واردات، صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: همه جهانیان وظیفه دارند تا در برابر ظلم به کودکان غزه، اعلام انزجار کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، نمایانگر بیداری وجدان‌های بشری است.

کد خبر 6096526

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی