Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@12:39:54 GMT

الکساندر نوری؛ افسانه مرد بی مهار

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۵۱۱۱۴

الکساندر نوری؛ افسانه مرد بی مهار

دربی شمال آلمان ملقب به Nordderby در حالی با برتری وردربرمن مقابل رقیب سنتی اش به پایان رسید که این برد رکورد خارق العاده ای برای مربی جوان ایرانی برمن ها به ثبت رساند.

به گزارش "ورزش سه"، در میان تمام دربی های فوتبال آلمان رویارویی وردربرمن با هامبورگ به عنوان دو باشگاه پرطرفدار شمال این کشور جذابیت و حساسیت های خاصی دارد از همین رو مصاف دو غول باشگاهی در شمال آلمان همواره در تیررس اخبار و رسانه ها قرار می گیرد به خصوص که برتری در این مصاف برای طرفداران هر دو تیم کمتر از قهرمانی بوندس لیگا ارزش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در فاصله یک هفته از اتفاقات رخ داده در شهر دورتموند که منجر به تعویق 24 ساعته بازی بورسیا با موناکو در لیگ قهرمانان اروپا شد یک حادثه تلخ دیگر Nordderby را تحت الشعاع خود قرارداد تا جایی که با واکنش سریع باشگاه برمن و سران این باشگاه مواجه شد. حمله عده ای تماشاگران تیفوسی وردر به اتوبوس حامل بازیکنان هامبورگ با گوله های رنگی و همچنین اشیاء تیز باعث شد تا اعتبار باشگاه وردربرمن با خدشه روبرو شود.

فرانکبائومن مدیرورزشی به همراه آلسکاندر نوری سرمربی وردربرمن با انتقاد از این حرکت و محکوم کردن آن در گفتگو با رسانه ها اعلام کردند به شدت با این رفتارها خصوصا یک هفته بعد از اتفاقاتی که برای اتوبوس دورتموند رخ داد، مخالف هستند و شدیدا آن را محکوم و از باشگاه هامبورگ و طرفدارانش عذرخواهی می کنند. نوری در همین ارتباط گفت:«رقابت همیشه برای داخل زمین است آن هم برای 90 دقیقه و نه بیشتر اما پس از آن زندگی ادامه دارد و همه باید در کنار هم دوستانه رفتار کنند نه خشونت بار».


وردربرمن در حالی گام به Nordderby گذاشت که سال ها از آخرین بردش مقابل رقیب دیرینه می گذشت. بعد از هشت هفته رویایی شاگردان آلکساندر نوری با رویای نزدیک شدن به لیگ اروپا به مصاف حریف بحران زده خود رفتند اما در همان آغاز بازی با شوک بزرگی روبرو و از مهمان خود عقب افتادند. اتفاقی که باعث شد تا میزبان حاکم توپ و میدان شده و در نهایت با زدن دو گل در نیمه اول و دوم طعم برد در Nordderby را دوباره بچشد. نتیجه ای که باعث شد تا سرمربی 37 ساله ایرانی برای اولین بار در تاریخ باشگاه در 9 بازی متوالی شکست نخورد و با رسیدن به 23 امتیاز میانگین امتیاز رویایی را به ثبت رسانده و نامش را در تاریخ باشگاه ثبت کند.

سایت MOPO آلمان در تمجید از آلکساندر نوری نوشت:« 9 بازی شکست ناپذیری و کسب 7 برد و دو تساوی با 23 امتیاز باعث شد تا مربی جوان ایرانی به دست آورد بزرگی روی نیمکت تیمش برسد. رکوردی که تاکنون توسط هیچ مربی در تاریخ این باشگاه ثبت نشده است. حتی توماس شاف چهره افسانه ای این باشگاه با وجود رسیدن به قهرمانی در سال 2004 نتوانست چنین آماری از خود برجای بگذارد». این نتایج در حالی برای برمن ها به ثبت رسید و آنها را تا جایگاه هشتم بالا کشید که در ابتدای فصل یکی از دو کاندیدای اصلی سقوط قلمداد می شدند اما حالا تنها دو امتیاز با رویای اروپایی شدن فاصله دارند.

الکساندر نوری مربی 37 ساله ایرانی وردربرمن حالا به یکی از چهره های کاریزماتیک و محبوب رسانه های المانی و همچنین طرفداران این باشگاه تبدیل شده است. این مربی بعد از Nordderby در گفتگوی مطبوعاتی با اشاره به این که از برد تیمش اطمینان داشت، افزود:« همواره دربی ها در تمام نقاط دنیا شرایط خاص خود را دارد از همین رو می دانستیم با آرامش و صبوری می توانیم به آن چه می خواهیم برسیم که خوشبختانه بعد از شوک اول آرامش مان را از دست ندادیم و قدم به قدم برای رسیدن به هدف پیش رفتیم». نتایج درخشان این مربی جوان باعث شد تا نوری به یکی از کاندیداهای دریافت عنوان بهترین مربی آلمان در یک ماه گذشته تبدیل شود و مورد توجه شبکه های معتبر ورزشی قرار بگیرد تا جایی که توئیتر رسمی باشگاه از حضور این مربی در شبکه تلویزیونی NRD SPORT خبر داد و نوشت طرفداران برمن می توانند امشب از ساعت 23:15 دقیقه به وقت محلی شاهد صحبت های مرد موفق نیمکت رهبری تیم شان باشند.

وردربرمن در حالی با برتری برابر هامبورگ در Nordderby امتیازات خود را به 39 رساند که تنها دو امتیاز با سهمیه لیگ اروپافاصله دارد. این تیم هفته آینده مهمان اینگول اشتات انتهای جدولی است و در صورت ادامه روند خوب هفته های گذشته می تواند برای اولین بار در این فصل ایستادن در جمع شش تیم بالای جدول را تجربه کند. جایگاهی که خوش بین ترین طرفدار و کارشناس فوتبال آلمان با حضور مربی جوان و کم تجربه تصورش را نمی کرد اما جادوی ایرانی حالا آنها را در مسیر رسیدن به یکی از بزرگ ترین آرزوهای شان قرار داده است.

وردربرمن هامبورگ الکساندر نوری

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

ایسنا/کرمان بخشدار فردوس رفسنجان از مهار سیلاب ورودی به شهر صفائیه خبر داد.

محمدرضا حسینی عصر ششم اردیبهشت ماه در بازدید از محل وقوع سیلاب‌های بخش فردوس اظهار کرد: عصر امروز به مدت یک ساعت بارندگی‌ها به صورت رگباری در دشت نازل شد و آب از سمت دشت و پایین دست سیل بندها به سمت شهر حرکت کرده و در نهایت در ورودی شهر صفائیه به وسیله دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین مهار و به سمت دشت و باغات کشاورزی هدایت شد.

وی بیان کرد: از روز گذشته ستاد بحران بخش برگزار و اعلام آمادگی داشتیم و به تعداد پنج دستگاه لودر در بخشداری، نزدیک سیل بند بالای شهر صفائیه و بالادست روستای علی آباد که در معرض آب قرار دارد، مستقر شده‌اند.

بخشدار فردوس رفسنجان افزود: سیل بندهای بالادست مشکلی ندارند اما این آب از پایین دست سیلاب به سمت شهر صفاییه حرکت داشت که خوشبختانه سیلاب امروز، مهار شد و ستاد بحران بخش فردوس آمادگی لازم را دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد بحران بخش فردوس از جمله شهرداری، بخشداری، هلال احمر، آتش نشانی، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها آمادگی دارند تا با سیل احتمالی ساعات آینده مقابله کنند و آب‌های سیلابی را به سمت دشت و باغ‌ها هدایت کنند تا منازل مسکونی در امان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسی به یاد مربی افسانه‌ای: چقدر زود رفتی تیتو!‏
  • الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • ببینید | ناکامی در مهار اعتراضات
  • پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز
  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند