Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@22:46:23 GMT

10 جاذبه زیبا و دیدنی در لهستان (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۵۱۳۷۴

10 جاذبه زیبا و دیدنی در لهستان (+عکس)

پول‌نیوز - لهستان کشوریست که قرنها مشکلات و درگیری ها را پشت سر گذاشت و توانست به یک کشور مستقل تبدیل شود. این کشور ‏حالا فرصت این را دارد که نقش جدیدی در تاریخ مدرن جهان به نمایش بگذارد.

افرادی که به این کشور سفر می کنند چیزهایی ‏را می بینند که مردم این کشور آن را تجربه کرده و با آن زندگی کرده اند ، لهستان برای بسیاری از گردشگران یک مقصد ‏فرهنگی غنی در اروپا است که مناظر طبیعی زیبا و اماکن تاریخی دیدنی زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه از شهرهای اصلی لهستان دیدن کنید ‏چه بخواهید جنگل ها و دریاچه های اطراف آنها را ببینید ، لهستان تصاویری فراموش نشدنی در ذهنتان ایجاد خواهد کرد. ‏

‏1.‏ قلعه واول (‏Wawel Castle‏) – کراکف ‏
‏‏‏‏در این منطقه از دوران پارینه سنگی ساکنینی وجود داشتند اما خود قلعه در قرن 14 به دستور پادشاه وقت لهستان ساخته شد. این ‏قلعه امروزه خانه تنها جواهر سلطنتی باقیمانده در لهستان ، یعنی شمشیر تاجگذاری ، است. این قلعه از لحاظ قدمت و بخاطر ‏شمشیر قدیمی که در آن نگهداری می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.
‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏
‏2.‏ اردوگاه کار اجباری آشویتس (‏Auschwitz-Birkenau‏ )- اوشویمچین ‏‏‏‎
اردوگاه آشویتس ، بزرگترین و مجهزترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی بود که در طول اشغال لهستان توسط نازی‌ها ساخته و ‏تجهیز شده بود.بازدید از این اردوگاه که در در ۳۷ مایلی غرب شهر کراکوف قرار گرفته است هم شاید نتواند به معنای واقعی ‏کلمه اتفاقات ترسناک و وحشت آوری که در این اردوگاه رخ داده است را نشان دهد.

اتاق‌های گاز و کوره‌های آدم سوزی برای ‏اولین بار در این اردوگاه به طور وسیع راه‌اندازی شدند. در سال ۱۹۷۹ میلادی، سازمان یونسکو، این اردوگاه را به عنوان «نماد ‏بیرحمی انسانی نسبت به هم‌نوعان خود در قرن بیستم»، درفهرست میراث جهانی یونسکو قرار داد.سالانه هفتصد هزار نفر از این ‏اردوگاه بازدید می‌کنند.‏ ‏ ‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏ ‏ ‏ ‏

‏3.‏دریاچه ماسوریان (‏Masurian Lakeland‏ ) ‏‏
‏ ‏ این منطقه که شامل 2000 دریاچه می شود که توسط کانال های آب رودخانه بهم متصل هستند در نزدیکی مرز لیتوانی واقع شده ‏است.این منطقه از جمله مقاصد پرطرفدار گردشگری دریاچه ای در اروپا به شمار می رود. هتل ها و یا خانه هایی که برای ‏اقامت وجود دارند اکثرا در روستاهای اطراف این دریاچه ها هستند و گردشگران این منطقه اکثرا برای گشتن اطراف دریاچه از ‏دوچرخه یا قایق استفاده می کنند.
‏‏‏ ‏ ‏
‏4.‏تپه های شنی اسکووینسکی (‏Slowinski Sand Dunes‏ ) ‏‏‏‎
تپه های شنی اسکووینسکی در شمال لهستان واقع شده اند و بخشی از پارک ملی اسلووینسکی در نزدیکی سواحل دریای بالتیک ‏هستند. در گذشته مردم اسلواکی در این منطقه زندگی می کردند و نام این پارک نیز از آنها گرفته شده است. شن های یکدستی که ‏در این منطقه وجود دارند از جذابیت های آن به شمار می روند ، آنها در فصل های مختلف و با توجه به جهت های گوناگون باد ‏شکل های مختلفی به خود می گیرند به همین جهت به آنها "شن های متحرک" می گویند. ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏‏ ‏

‏5.‏قلعه مالبورک (‏Malbork Castle‏ ) – مالبورک
قلعه مالبورک در سال 1274 توسط شوالیه های تتونیک ساخته شد ، آنها از این قلعه بعنوان مقری برای مبارزه با دشمنان لهستانی ‏و حکمرانی به مناطق شمالی بالتیک استفاده می کردند. با توجه به زیادتر شدن شوالیه هایی که در این قلعه اقامت می کردند ، ‏مالبورک بارها گسترده تر شد. هرچند این قلعه در جریان جنگ جهانی دوم تقریبا نیمه ویران شد اما همچنان مشهورترین جاذبه ‏دیدنی در شهر مالبورک لهستان به شمار می رود که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏6.‏معدن نمک ‏Wieliczka‏ – کراکف ‏‏‏‎
‏ ‏‏‏این معدن نمک در حومه شهر کراکف قرار گرفته است که یکی از قدیمی ترین شرکت ها در جهان به شمار می رود. از قرن 13 ‏تا به امروز همواره از این معدن نمک استخراج می شده است. این معدن همانند یک شهر زیرزمینی است که به خوبی در ‏سنگهای نمک حکاکی شده است. دهها مجسمه قدیمی در این منطقه وجود دارد که در گذشته از سنگهای نمک ساخته شده اند. ‏امروزه مجسمه های دیگری نیز در کنار آنها توسط هنرمندان معاصر ساخته شده است. ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏7.‏جنگل ‏Bialowieza ‎‏
جنگل ‏Bialowieza‏ بازمانده جنگل های وسیع کهنی است که در گذشته بخش عظیمی از اروپا را در برگرفته بود. این جنگل در ‏مرز بین لهستان و بلاروس قرار گرفته است و خانه 800 گاومیش نادر اروپایی است که در این جنگل تحت محافظت هستند. ‏تورهای برنامه ریزی شده برای بازدید از این حیوانات در جنگل وجود دارد که معمولا یا به صورت پیاده یا با اسب انجام می ‏گیرد. ‏ ‏‏‏ ‏‏ ‏‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏8.‏شهر قدیمی گدانسک (‏Gdansk Old Town‏ ) ‏‏‏‎
گدانسک یکی از شهرهای بزرگ و از بندرهای مهم در شمال لهستان در کنار دریای بالتیک است. پیشینه شهرنشینی در ناحیه ‏گدانسک به قرن هفتم میلادی می‌رسد. در قرن چهاردهم بیشتر ساختمان های این شهر قلعه ها و دژهایی بود که توسط شوالیه های ‏تتونیک ساخته شده بود اما در قرن 15 بسیاری از آنها به دستور پادشاه لهستان تخریب شد. اگر چه این شهر نام شهر قدیمی را ‏یدک می کشد اما امروزه بیشتر بناهای آن مربوط به قرن 17 میلادی می شود.
‏ ‏ ‏ ‏ ‏
‏9.‏بازار قدیمی ورشو – ورشو ‏‏‎
بازار مرکزی شهر ورشو برای مدت پنج قرن قلب فرهنگی لهستان به شمار می رفت.مرکز اصلی آن در جنگ جهانی دوم نابود ‏شد اما بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم با دقت بازسازی شد.میدان اصلی این بازار یک مجسمه برنز از پری دریایی قرار گرفته ‏است که نماد پایتخت لهستان می باشد. ‏‏ ‏ ‏‏ ‏‏

‏‏10.‏میدان اصلی شهر کراکف ‏ ‏‏‎
‏‏قدمت این میدان به قرن 13 باز می گردد ، میدان یا میدان بازار اصلی در شهر قدیمی کراکف قرار دارد و بزرگترین میدان شهری ‏و باستانی در اروپا و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در لهستان به شمار می رود. اطراف این میدان پر از خانه ها و ‏ساختمان های قدیمی ، کاخ ها و کلیساهای مربوط به قرون وسطی است. مرکز این میدان در سال 1555 به سبک رنسانس ‏بازسازی شده است. ‏ ‏‏‏‏‏ ‏ ‏ ‏


منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم

سرمربی تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان گفت: خیلی خوب و منطقی بازی می کردیم ولی یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محرم نویدکیا _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در نشست خبری بعد از دیدار مقابل صنعت نفت آبادان، اظهار کرد: بازی خوب اما با فشاری برای ما بود؛ خیلی خوب و منطقی بازی می‌کردیم ولی یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم.

وی افزود: سعی کردیم تا جایی که می‌شود به خاطر فوق‌العاده متراکم بازی کردن صنعت نفت، از کناره‌ها خوب استفاده کنیم و تا کناره‌ها خیلی خوب توپ‌ها را می‌رساندیم و سعی می‌کردیم گردش توپ‌مان خوب باشد ولی در ارسال‌ها و موقعیت‌سازی آنطور که باید نبودیم.

سرمربی مس رفسنجان بازی را در مجموع خوب توصیف و تصریح کرد: صنعت نفت فضاها را بیش از حد از ما گرفته بود و در ضد حملات تا جایی که می‌توانستیم سعی کردیم موقعیت خاص ندهیم.

وی ادامه داد: در شرایط سخت باید این تجربه‌ها را داشته باشیم و همیشه این نیست که شرایط خوب است؛ باید حساب شده به این بازی نگاه کنیم، فکر کنیم و ببینیم کجاها چه مشکلاتی داشتیم.

نویدکیا با تبریک به تیم صنعت نفت و آرزوی موفقیت برای آن‌ها، خاطرنشان کرد: کمبود بازیکنان دست ما را بسته بود تا بخواهیم تغییرات خاصی انجام دهیم.

کد خبر 751286

دیگر خبرها

  • آسمان‌خراش ایرانی در یک تیم جدید؛ اسماعیل‌نژاد به لهستان می‌رود
  • معرفی زبان رسمی جدید در لهستان
  • نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا / عکس
  • اولین نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • (تصاویر) قلعه‌ای در ایران قدیمی‌ترین بانک جهان است
  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم
  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند