Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفسنجان – فرماندار رفسنجان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه احداث باند دوم محور رفسنجان – نوق را ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

حمید ملانوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت پروژه تعریض و احداث باند دوم محور نوق – رفسنجان اظهار کرد: محور رفسنجان - نوق جاده تقریبا روستایی است که از رفسنجان تا آخرین نقطه منطقه نوق می رسد که از آنجا به انار متصل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طول مسیر رفسنجان تا انار را ۱۱۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: طول این جاده تا آخرین نطقه منطقه نوق ۸۰ کیلومتر است.

ملانوری تصریح کرد: این جاده بسیار پرتردد و حادثه خیز است به گونه ای که در سال ۹۳ و ۹۴ دومین جاده پرحادثه استان کرمان اعلام شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اصلاح نقاط حادثه خیر این جاده از سال ۹۲ افزود: براساس ضوابط وزرات راه و شهرسازی امکان دوبانده شدن این جاده وجود نداشت.

فرماندار رفسنجان گفت: اما در سال ۹۳ برای رفع نقاط حادثه خیز دوبانده شدن در دستور کار قرار گرفت بر این اساس هشت کیلومتر از این جاده زیرسازی شد و پنج کیلومتر آن آسفالت و راه اندازی شد.

ملانوری از احداث پل در این مسیر طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده بود که با پی گیری های انجام شده امسال اعتباری برای آن در نظر گرفته شد و اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با پیمانکار مذاکراتی را انجام داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگاه در حال تجهیز است تا طی روزهای آینده مابقی مقدار زیرسازی شده که سه کیلومتر است آسفالت شود و پروژه ادامه پیدا کند تا بتوانیم کل مسیر را دو بانده کنیم.

فرماندار رفسنجان گفت: با پی گیری های استاندار کرمان مقرر شد اعتباری برای این جاده در نظر گرفته شود تا عملیات احداث باند دوم بدون وقفه پیش رود.

ملانوری تصریح کرد: این جاده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد بخشی از آن از محل راه و شهرسازی و بخشی از محل کمک های محلی تامین شود.

فرماندار رفسنجان گفت: حدود ۲۰ کیلومتر از این جاده هم با کمک های دهیاری ها و شوراها و خیرین در مناطقی که در مسیر آبادی ها بوده به شکل بلوار در آمده و دو بانده شده است و امیدواریم در سال ۹۶ این جاده دوبانده شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است

علی یوسف زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه همه جانبه استان اردبیل، بدون توسعه زیر ساخت‌های آن و مهم‌تر از همه توسعه بزرگراه‌ها مقدور نیست، لذا در راستای تحقق این هدف و همچنین تردد ایمن در راه‌های استان، بر اساس پژوهش و مطالعات انجام گرفته در معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی، استان اردبیل نیازمند ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است.

او افزود: با توجه به شکل جغرافیایی استان اردبیل در تقسیمات سیاسی کشور، طول راه‌ها در کریدور شرقی – غربی استان حدود ۹۰ کیلومتر می‌باشد که مسیر منتهی به استان گیلان با بهره برداری از تونل شمالی حیران و در مسیر منتهی به غرب از محدوده نیر به سمت سراب تکمیل و نواقصات در این کریدور مرتفع شده و اتصال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به استان‌های شمالی کشور برقرار است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اذعان کرد: با توجه به نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، احداث، تکمیل و توسعه پروژه‌های بزرگراهی به عنوان پیشران پیشرفت و توسعه استان در اولویت برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار دارد.

یوسف زاده بیان کرد: بهره‌برداری از ۱۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی مسیر مهم و راهبردی اردبیل به سرچم در اواخر اسفند ماه سال گذشته و آستانه سال جدید، خدمت ماندگار دیگری از راه و شهرسازی استان اردبیل به مردم عزیز و مسافرین نوروزی بود.

او گفت: این بزرگراه ۱۷۸ کیلومتری با گذر از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان در منطقه سرچم به شریان آزادراهی کشور متصل و کوتاهترین و سریع‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان به پایتخت و مرکز کشور است.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه به پروژه‌های در دست اجرای راهسازی اشاره کرد و گفت: احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر، احداث باند دوم اردبیل – سرچم به طول ۹۰ کیلومتر، احداث باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیله سوار به طول ۶۵ کیلومتر و احداث باند دوم پارس آباد – سربند – مشگین شهر به طول ۶۰ کیلومتر بخ عنوان پروژه‌های مهم و بزرگراهی در دست اقدام استان است.

یوسف زاده گفت: بیش از ۷۵ درصد پروژه‌های بزرگراهی در استان فعال هستند و برای تکمیل و بهره برداری از سایر پروژه‌های اولویت دار بزرگراهی و رسیدن به برنامه هدف در استان اردبیل نیازمند جذب ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • ◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است