Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی انتخابات در پاسخ به اعتراضات احزاب اپوزوسیون مبنی بر زیر سوال رفتن مشروعیت رفراندوم اخیر در ترکیه، این اعتراضات را رد کرد و گفت: شمارش آرا نشان می‌دهد مردم با اصلاحات قانون اساسی موافق هستند.

به نقل از شبکه خبری ان تی وی، رئیس شورای عالی انتخابات در نشست مطبوعاتی در پاسخ به اعتراض احزاب مردم جمهوری خواه ترکیه و دموکراتیک خلق مبنی بر وجود دستکاری در نتیجه رای‌گیری گفت: تصمیم شورای عالی انتخابات مبنی بر شمارش آراء صندوق‌های رای پلمب نشده از سوی این شورا برای اولین بار اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ، وی اظهار کرد: اگر برخی از صندوق‌ها پلمپ نشده‌اند این نشانه کوتاهی مسئولان حاضر در پای صندوق‌های رای گیری بوده است. او همچنین بیان کرد: اعضای شورای عالی انتخابات برای جلوگیری از پایمال شدن حقوق مردم و ابطال رای آن‌ها چنین مجوزی را صادر کرده است. در صندوق‌های رای، رای «آری» اکثریت بوده است.

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه ادامه داد: این گونه تصمیمات در دوره های پیشین نیز اتخاذ شده است. نتیجه انتخابات رای «آری» بوده است.در واقع شورای عالی انتخابات ترکیه بر پیروزی حامیان اصلاحات قانون اساسی ترکیه تاکید کرد.

سعدی گوون، رئیس این شورا در کنفرانس خبری در آنکارا گفت: ۲۴ میلیون ۷۶۳ رای دهنده در رفراندوم قانون اساسی آری دادند در حالی که ۲۳ میلیون و ۵۱۱ هزار تن به آن رای نه دادند.

وی افزود: این رای گیری شاهد مشارکت ۸۶ درصدی از مجموع ۵۵.۳ میلیون رای دهنده واجد شرایط رای دادن بود که در بیش از ۱۶۷ هزار حوزه اخذ رای در ۸۱ استان ترکیه رای خود را به صندوق انداختند.

این مقام ترکیه‌ای افزود، در واقع ۱.۲۵ میلیون رای آری بیش از رای منفی بعد از شمارش بیش از ۹۹ درصد آرا بوده است. همچنان ۶۰۰ هزار رای باید شمارش شود. همچنین نتایج رسمی و نهایی بین ۱۱ تا ۱۲ روز آتی اعلام خواهد شد و آن بعد از رسیدگی به اعتراضات است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا

اعتراضات دانشجویان حامی حقوق فلسطینی‌ها روز پنجشنبه ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) در حالی به شمار بیشتری از دانشگاه‌های ایالات متحده گسترش یافت که پلیس روند برچیدن چادر‌های تحصن‌کنندگان را آغاز کرده و به نظر می‌رسد صبر مقامات رو به اتمام است.

به گزارش یورونیوز، به درخواست روسای شماری از دانشگاه‌ها، افسران ضد شورش پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور به تعدادی از دانشگاه‌ها وارد شده‌اند تا مانع از تحصن دانشجویان شوند.

بیش از ۲۰۰ معترض روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه در دانشگاه‌های لس‌آنجلس، بوستون و آستین، تگزاس (جایی که حدود ۲ هزار نفر در روز پنجشنبه تجمع کرده بودند) دستگیر شدند.

فعالان معترض با برپایی تحصن‌ها و برپایی تظاهرات پرحاشیه خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ (رژیم) اسرائیل با حماس و همچنین قطع روابط دانشگاه‌ها با (رژیم) اسرائیل و همینطور شرکت‌هایی هستند که به گفته آن‌ها از این درگیری سود می‌برند.

در کالج اموری در آتلانتا پلیس تلاش کرد معترضان را که بر روی چمن‌ها تحصن کرده بودند عقب بزند. اداره پلیس آتلانتا گفته است افسرانی که به درخواست کمک مسئولان کالج پاسخ دادند «با خشونت» مواجه شده و مجبور شدند از «محرک‌های شیمیایی» برای پراکنده کردن معترضان استفاده کنند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس در پیامی آنلاین گفتند: «به مدت ۲۰۱ روز، جهان در سکوت شاهد کشتار بیش از ۳۰ هزار فلسطینی توسط (رژیم) اسرائیل بود. امروز دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان سراسر کشور می‌پیوندد و از دانشگاه‌های دیگر می‌خواهد ارتباط خود را با شرکت‌هایی که از اشغال، آپارتاید و نسل‌کشی در فلسطین سود می‌برند قطع کنند.»

جرقه گسترش اعتراضات از زمانی زده شد که مسئولان دانشگاه کلمبیا در نیویورک تا نیمه‌شب ۲۵ آوریل به تحصن‌کنندگان در محوطه این دانشگاه، که نقطه کانونی اعتراضات در ایالات متحده هستند، مهلت دادند چادر‌های خود را جمع کنند.

علیرغم این اولتیماتوم ریاست دانشگاه کلمبیا پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به «پیشرفت» در مذاکرات با معترضان، ضرب‌الاجل نیمه‌شب برای برچیدن چادر‌های حامیان حقوق فلسطینی‌ها را لغو کرد.

دفتر مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مذاکرات پیشرفت نشان داده و طبق برنامه ادامه دارد. ما خواسته‌های خود را داریم و آن‌ها نیز خوسته‌های خود را دارند.»

در همین حال تظاهرات علیه جنگ غزه و در حمایت از فلسطینیان در محوطه دانشگاه تگزاس در شهر آستین نیز برگزار شد. این در حالی است که ۹۳ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس دستگیر شده‌اند.

در کالج امرسون در بوستون و در پی درگیری پلیس با معترضان، کلاس‌های آموزشی روز پنجشنبه لغو شد. پلیس با حمله به محوطه این دانشگاه چادر تحصن‌کنندگان را برچید و ۱۰۸ نفر را دستگیر کرد. این در شرایطی است که در دیگر دانشگاه‌ها نظیر جورج تاون، جورج واشنگتن، هاروارد، براون، میشیگان اعتراض‌ها ادامه دارد.

حامیان ‌(رژیم) سرائیل به گزارش‌ها از اقدام‌ها و شعار‌های «یهودی‌ستیزانه» استناد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که دانشگاه‌ها ارعاب علیه یهودیان و سخنان «نفرت‌انگیز» را تشویق می‌کنند. در مقابل تظاهرکنندگان که شامل تعدادی از دانشجویان یهودی هستند، اتهام «یهودی‌ستیزی» را رد کرده‌اند و از مقاماتی که آن را با مخالفت با (رژیم) اسرائیل یکسان می‌دانند انتقاد می‌کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز یکشنبه «یهودستیزی آشکار» را محکوم کرد و گفت چنین اعمالی «هیچ جایی در پردیس‌های دانشگاهی ندارد.»

کاخ سفید همزمان گفته است که رئیس‌جمهور از آزادی بیان در دانشگاه‌های ایالات متحده حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد