Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه های اجتماعی بستر خوبی را برای تبادل سریع اخبار و اطلاعات فراهم کرده اند که اگر در این زمینه از شبکه های داخلی استفاده شود حمایت مالی از ظرفیت های داخلی انجام شده و زمینه تقویت این شبکه ها فراهم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازسفیر تیران و کرون؛معاون فرماندار تیران و کرون روز گذشته، در جلسه شورای فرهنگ عمومی تیران و کرون در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت اجرایی سازی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: فرهنگ سازی در بین مردم پیرامون سخنان رهبر معظم انقلاب و عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی موجب کسب دستاوردهای خوبی در این زمینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برنامه ریزی صحیح می توان از تحریم ها عبور کرد

عید الله بنهری فعالیت های مربوط به اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی شهرستان را مطلوب دانست و گفت: اعتبارهای خوبی در این بخش توسط مردم جذب و بکارگیری شده است و روستائیان فرهنگ کار صحیح دربخش کشاورزی را فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی واحدهای صنعتی در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی با بحران فروش مواجه شده و سرمایه عظیم آنها راکد باقی مانده است که باید راهکاری برای حل مشکل این بخش در سطح کلان اندیشیده شود.

معاون فرماندار خاطرنشان کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس در شرایط تحریم و عدم حمایت از کشورهای همسایه، موفقیت های خوب و شاخصی را به خصوص در منطقه عملیاتی اروند بدست آوردند و امروزه هم با برنامه ریزی صحیح می تواند از تحریم ها عبور کرد.

تیران و کرون ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری دارد

بنهری با اشاره به اهمیت جلوگیری از هدررفت منابع ملی، یادآور شد: تعدادی حلقه چاه برای جلوگیری از این امر بسته شده و سرانه مصرف آب شرب از ۱۸۳ لیتر به ۱۵۰ لیتر کاهش پیدا کرده است.

وی ظرفیت گردشگری شهرستان را مطلوب دانست و افزود: منطقه گردشگری کرد علیا با شهر زیر زمینی آن مورد استقبال بیش از هزار نفر در ایام نوروز مواجه شد که قطعا با تبلیغات و رسیدگی بیشتر در این امر، علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه افزایش گردشگر و عدم مهاجرات مردم روستا فراهم خواهد شد.

استفاده از اینترنت فرصت ها و تهدیدهای مختلفی را ایجاد می کند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تیران و کرون، اهمیت فضای مجازی را به اندازه اصل انقلاب دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه های زیادی به ورود در فضای مجازی و فعالیت موثر و مفید در این بخشبیان می کند.

سرهنگ اسماعیل میری با بیان اینکه فضای مجازی ابعاد مختلفی از زندگی انسان را در برگرفته است، گفت: استفاده از اینترنت فرصت ها و تهدیدهای مختلفی را ایجاد می کند که در صورت آسیب پذیری نسبت به تهدیدهای استفاده از آن به ضرر انسان تمام خواهد شد.

وی با اشاره به آمار بالای استفاده مردم از گوشی های اندروید و اینترنت، تصریح کرد: ۶۷ درصد طلاق های ثبت شده در دنیا به دلیل خیانت های مرتبط با فضای مجازی بوده و بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ساعت فیلم های غیر اخلاقی در ۱۰ ماهه گذشته در این فضا پخششده که آمار بازدید بالایی داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج این فضا را تهدیدی برای نسل جوان دانست و افزود: ۶۰ درصد دختران و ۹۰درصد پسران دنیا که به اینترنت متصل شده اند از این فیلم های غیر اخلاقی بازدید و چت های غیر اخلاقی زیادی داشته اند.

تهدید های موجود در فضای مجازی باید با تولید محصولات خوب به فرصت تبدیل شود

سرهنگ میری اذعان کرد: تهدید های موجود در این فضا باید با تولید محصولات خوب به فرصت تبدیل شده و برای معرفی آن به مردم سعی و تلاش کرد.

وی ادامه داد: سرعت اینترنت ایران پس از تحریم ها با افزایش روبرو بوده و کشور آمریکا هم بودجه زیادی را در بخش جنگ نرم در زمینه فضای مجازی ایران صرف می کند که این حرکت برای بهره گیری از این ظرفیت به نفع دشمنان در حال انجام است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با اشاره بهاینکه ۵۸ درصد مردم ایران از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می کنند، گفت: سرور این شبکه در انگلستان و دفتر اصلی آن در اسرائیل واقع شده و هر استفاده ما از این شبکه منفعتی را برای کشورهای خارجی و دشمنان به همراه دارد.

شبکه های اجتماعی ایرانی سروش و سلام را استفاده کنیم

سرهنگ میری با بیان اینکه استفاده از محصولات داخلی موجب تقویت این عرصه در کشور و جلوگیری از برون رفت پول و اعتبار، اطلاعات و کمک به دشمنان خواهد شد، تصریح کرد: شبکه اجتماعی سروش و سلام کاملا ایرانی بوده و سرور آن در داخل کشور قرار دارد که امکان سوء استفاده و خروج اطلاعات و ارز از کشور هم با استفاده از آن منتفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران بیش ترین استفاده از اینترنت را در دنیا دارند که باید در این زمینه برای جلوگیری از تهدیدها، سواد رسانه ای خود و فرزندان را بالا ببریم.

استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی حمایت مالی از ظرفیت های داخلی را به همراه دارد

امام جمعه تیران هدف شورای فرهنگ عمومی را هم اندیشی و تعامل مسئولان برای اعتلای فرهنگ جامعه دانست و اظهار کرد: فضای مجازی در دنیای امروز تاثیر زیادی را در زندگی مردم داشته که با بحث و تبادل نظر پیرامون این امر در این جلسه می توان قدم های خوبی را برای ارتقای سطح فرهنگ مردم در فضای مجازی برداشت.

حجت الاسلام حسین رشیدیان گفت: شبکه های اجتماعی بستر خوبی را برای تبادل سریع اخبار و اطلاعات فراهم کرده اند که اگر در این زمینه از شبکه های داخلی استفاده شود حمایت مالی از ظرفیت های داخلی انجام شده و زمینه تقویت این شبکه ها فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید تبلیغات زیادی را برای استفاده از این شبکه های ایرانی داشته باشند، تصریح کرد: با ایجاد موج رسانه ای و استفاده از ظرفیت تلگرام، می توان مردم را به سمت استفاده از شبکه های ایرانی سوق داد.

استفاده از محصولات خارجی ریختن آب به آسیاب دشمن است

امام جمعه تیران یادآور شد: استفاده از تکنولوژی و محصولات خارجی جز کمک و حمایت مالی دشمنان ایران اسلامی و خروج پول و اطلاعات مهم از کشور، نتیجه ای نخواهد داشت و در واقع با دست خود آب به آسیاب دشمن ریخته ایم.

حجت الاسلام رشیدیان در اشاره ای به بخش گردشگری در شهرستان، خاطرنشان کرد: ظرفیت های خاموشی در تیران و کرون وجود دارد که در صورت احیای آنها می توان بهره های زیادی را به دست آورد و در زمینه شعار سال فعالیت های مثمر ثمر انجام داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس در یادداشتی به مناسبت هفته سلامت، وجوه مهم سلامت را برشمرد و بر نقش خانواده در سلامت افراد تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در یادداشتی به مناسبت هفته سلامت نوشت:‌« یکی از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی، «سلامت» است. چه، با برخورداری از تراز بالای صحت و سلامت است که می‌توان برای تحقق اهداف ریز و درشت زندگی و بیشینه‌سازی شادابی و موفقیت، گام فراسو نهاد و جهد و جد روزافزون کرد. لیکن، نباید از یاد برد که قلمرو و حیطه سلامت هرگز در سطح «سلامت جسم» محدود نمی‌ماند بلکه حیطه‌های پر اهمیت دیگری را نیز در بر می‌گیرد که از آن میان سه حیطه دیگر سلامت، یعنی «سلامت روان»، «سلامت اخلاق» و «سلامت اجتماعی» در خور توجه فزون‌تری هستند. نیازی به یادآوری نیست که این چهار حیطه سلامت پیوند وثیق و جدایی ناپذیری با یکدیگر دارند و لاجرم زوال یا نقصان هریک قادر است آن سه دیگر را دستخوش کژکارکردی کند.

 چنانچه از حیث یادآوری و بیش و کم از منظر امروزین بخواهیم تعریفی بس مختصر از این چهار حیطه سلامت به دست دهیم چنین می‌توان گفت که جسم آنگاه سالم است که بتوان بی‌هیچ محدودیتی از همه ظرفیت و توان آن برای «نیکو زیستن» بهره جست، روان نیز زمانی در سلامت است که نه تنها در دام هیچ «تعارض» آشفته‌ساز و نشانگان ملال انگیز و تنیدگی آشوبناکی گرفتار نشده باشد بلکه لبریز سُرور و وجد و خرسندی و پیوسته در تعالی و پویایی باشد. به همین قیاس سلامت اخلاقی نیز به حالتی اطلاق می‌شود که ذهن و ضمیر فرد عاری از «احساس گناه» باشد؛ آشکار است که لازمه فراچنگ زدن چنین خلق و حالتی آن است که فرد در کنش و منش و بینش خود، «فضایل اخلاقی» نظیر صداقت، عدالت، اصالت، امانت و جزو آن را فرو نگذارد و برای بیشینه‌سازی آن‌ها پیوسته بکوشد. سرانجام، مراد از «سلامت اجتماعی» آلوده نشدن به آسیب‌های مختلف از یک سو و داشتن ارتباط و تعامل «شفابخش» با جمع و جامعه از دیگر سو است.

 ناگفته پیداست که یک دوجین عامل را می‌توان نشان کرد و نشان داد که بر هر یک از این چهار حیطه سترگ سلامت تاثیر می‌گذارند. اما، تردیدی نمی‌توان کرد که در این میان سهم و نقش خانواده برجسته‌تر است. چون همانگونه که می دانیم در خانواده است که «اندیشه» شکل می‌گیرد، «شخصیت» فرا می‌بالد، «منش» نضج می‌یابد، «نگرش به خویشتن» پایه‌ریزی می شود و «نحوه رفتار» در برابر پدیده‌ها و در شرایط مختلف، سمت و سو داده می‌شود.

 حال این پرسش در برابر ما عرض اندام می‌کند که کدام خانواده قادر است تراز و میزان هر یک از چهار نوع سلامت را ارتقا دهد و مانع از فروشدن در «بیماری» و نقصان سلامت شود؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان انبوهی شاخص و ملاک را برای « خانواده سلامت محور» و «سالم پرور» فهرست کرد. لیکن به باور من از آن میان شاخص های زیر اهمیت بیشتری دارند:

۱.سبک زندگی برخوردار از تحرک بهینه (۶۰ دقیقه در روز)، بهداشت مطلوب، چک آپ دوره ای، تفریح به موقع و تغذیه مناسب. چنین سبکی نه تنها به سلامت جسم یاری می‌رساند بلکه سلامت ذهن و روان را نیز مضاعف می‌کند.

۲.پیروی از الگوی گفت‌وگوی سازنده برای از میان راندن تعارضات ناگزیر زندگی. در چنین خانواده‌ای کمتر مشاجره و منازعه و مجادله دیده می‌شود. چه، اینگونه خانواده‌ها زبان و کلام را در جهت «مفاهمه» و مصالحه بکار می‌گیرند و با گفت و شنود به موقع مانع از سایه انداختن تعارضات و مسائل حل نشده بر ساحت جان و روان می‌شوند.

۳.افزایش مستمر ذخیره شناختی. در خانواده سلامت محور مطالعه و یادگیری رفتاری رایج و مستمر است و لاجرم اعضای اینگونه خانواده‌ها پیوسته دانایی خود را افزایش می‌دهند و اندیشه خود را زیبا و غنی می‌سازند. آنان همچنین می‌کوشند تا «دانش» خود را به «خِرد» تبدیل سازند و آن را در کنش و عمل خود بکار بندند. ناگفته پیداست که پیامد دانایی، خردمندی و «اندیشه زیبا» خوشامدگویی مستمر به زیبایی‌های بیکران زندگی و شادابی و شورمندی جسم و روان است.

۴.فضیلت‌مند زیستن. در خانواده سالم پرور و سلامت محور به فضائل اخلاقی نه تنها در «گفتار» بلکه در «کردار» ارج نهاده می‌شود. به همین سبب اینگونه خانواده‌ها اغلب با خود و دیگران «در صلح» و آرامش هستند.

۴.برخورداری از روابط و پیوندهای اجتماعی خرسند ساز. چنین پیوندی نوعی «حمایت اجتماعی» است که همچون «سپری نیرومند» از اعضای خانواده در برابر سختی‌ها و رنج های ناگزیر زندگی حفاظت می‌کند. یادمان باشد که در جهان بودن یعنی با دیگران بودن.

 خلاصه آنکه، خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد و لاجرم احساس خوشبختی و بهروزی و شادابی آن پیوسته در حال افزایش است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی