Web Analytics Made Easy - Statcounter

با همه مشکلات اعتباری موجود در شهرستان اجرای ساخت و ساز المان شهدای گمنام با اجرای فونداسیون کف آغاز شد ولی همانگونه که شاهد هستیم همان طور رها شده و حتی برای خاک های اطراف این شهدا هم هیچ تدبیری نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار زنگ خبر ، لاله های گمنامی که چشم بر قدوم مردمان شهر بن گذاشتند و همزمان با شهادت فرزند عزیز امام رضا علیه السلام وارد شهر شدند؛ چشم به راه همت مسئولین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدتی است از حضور پر خیر و برکت و سراسر معنویت دو شهید گمنام در شهرمان می گذرد و طی چند سال گذشته تا امروز المان یادبود این شهدای عزیز موجب افسوس است که در گذر زمان مشکلات و مسائل گوناگون چنین امر مهمی را به تعویق انداخته است.

به هر طریق و با همه ی مشکلات اعتباری موجود در شهرستان اجرای ساخت و ساز المان شهدای گمنام با اجرای فونداسیون کف آغاز شد ولی همانگونه که شاهد هستیم همان طور رها شده و حتی برای خاک های اطراف این شهدا هم هیچ تدبیری نشده است.


اندکی تأمل در این محل، غریبانه بودن این دو شهید را که قبور مطهرشان همچنان بدون هیچ اِلمانی مانده است به ذهن متبادر می‌ساخت و حس غریبی داشت؛ چرا که این مکان در یکی از بلند ترین نقاط شهر بن ساخته ‌شده است اما انگار هیچ یادی از این عزیزان توسط مسئولان شهری نمی‌شود.

در این چند دهه برای بزرگوارانی که برای آسایش ما از جان خود گذشتند چه کاری انجام داده ایم؟ قصد، سیاه نمایی نیست اما به راستی ما هرچقدر هم تلاش کنیم نمی توانیم در برابر خون های ریخته شده و یا اشک مادران چشم انتظار جوابی دهیم...

ساخت یادمان نه این که احتیاج شهیدان باشد چرا که آن ها سال ها زیر خاک های گرم جنوب و البته غرب آرمیده بودند، اما ساخت بنا برای کسانی که با خون خود بنای انقلاب را ثابت و مستحکم کرده اند کار کوچکی است و البته وظیفه ماست

مردم شهر بن در مراسم تشییع پیکر مطهر این دو شهید گمنام، رسم مهمان نوازی را با حضور باشکوه خود خوب به جا آوردند و حال نوبت مسئولان است که سهم خود را ادا کنند، چون به طور حتم اگر نام و رسمی است؛ از این بی نامان و گمنامان است و اگر گذشته فراموش شود آینده ای سخت در انتظار خواهد بود

چرامسئولین خود را به خواب زده اند چند خبر دیگر باید از چشم انتظاری المان زده شود تا شاید مسئولی وجدانشان بیدار شود ؟؟؟؟؟

حال مسئولان شهرستان و شهر بن به دلیل نبود اعتبار، ساخت یادمان شهدای گمنام این شهرستان را به عقب انداخته اند.

و روزها در پی بی مهری و کم لطفی مسئولان که امروز پست و مقام خود را از این بی نامان و گمنامان دارند، شهدای گمنام این شهرستان در وضعیت مناسبی قرار ندارند و مردم این شهرستان با مشاهده وضعیت مزار این شهدا می گویند اگر قرار بود با آمدن این شهدا به شهرمان اینگونه با آنها برخورد بکنیم و فراموششان کنیم کاش همان در بیایان های جبهه می مانند.

در ادامه خبر های مرتبط با ساخت المان شهدای گمنام و وعده و وعید های مسئولین ذکر شده است:

:1
مدیرکل حفظ آثار چهارمحال و بختیاری:
یادمان شهدای گمنام در شهرستان بن احداث می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۴

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام این شهرستان بزودی آغاز می‌شود.
عباس عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: شهرستان بن به عنوان یک شهرستان نمونه ایثارگری که بیشترین آمار ایثارگر، جانباز، رزمنده و شهید را دارد میزبان هشت شهید گمنام است که با ساخت و ساز و تکمیل یادمان این شهدا زمینه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعدی را فراهم می‌کند.
وی افزود: ساخت یادمان شهدای گمنام شهر بن که براساس معماری اسلامی، ایرانی طراحی شده است مورد تأیید و عملیات ساخت این یادمان با مشارکت فرمانداری و شهرداری بن و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و کمک‌های مردمی به زودی آغاز می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری بیان کرد: معرفت به غربت شهدا به ویژه شهدای گمنام که سبب یادآوری غصه و غربت صحنه عاشورا می‌شود، معرفت به مقام شهدا که راه ما را در مسیر شهدا تسهیل می‌کند، معرفت به درستی راه شهدا، که برای ما و نسل آینده حجت است و راهی تضمین شده برای ملت و آیندگانمان است.
عباسی خاطرنشان کرد: انسان براساس نوع نگرش آینده خود را انتخاب می‌کند و این نگرش تبدیل به افکار او می‌شود و افکار نیز رفتار او را شکل می‌دهد؛ بنابراین نگرش به شهدا بر اساس آیات قرآن و روایات سبب ایجاد سه نوع معرفت در انسان می‌شود.
انتهای پیام/ ی

2:
ساخت یادمان شهدای گمنام در چه مرحله ای است؟

تاریخ انتشار : 1393/12/20

به گزارش زنگ خبر، اکنون که در ایام شهادت اولین شهید راه ولایت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها هستیم و در انتظار رویت مزار گمنام شهیده راه حق، دعای فرج را بر لب زمزمه می کنیم، کبوتر نگاهمان برآستان دو شهید بی نام و نشان فرود می آید.


بیست وپنجم مهرماه 1391 همزمان با شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام، شهر بن میزبان دو آلاله ای بود که در میان استقبال مردم شهید پرور شهرستان در تپه نورالشهدا در در آغوش خاک آرمیدند.


به فرموده مقام معظم رهبری پیکر مطهر و معظم شهیدان هر جا آرام گیرد یاد مبارک و آرام‌بخش خود را در فضا می‌پراکند و صفا و معنویت می‌آفریند.

بی شک مزار شهدای گمنام می‌تواند در هر منطقه‌ای بهترین فرصت‌های معنوی را برای آن مکان فراهم کند و ملجایی باشد برای دل های خسته از دنیا و دنیازدگی و یادآوری راه سبزی که به خون سرخ شهیدان متبرک شد.

محمدحسن سلیمی، یکی از اعضای هیئت امنای تپه نورالشهدا در گفتگو با خبرنگار زنگ خبر در خصوص ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان بن گفت: از همان سال تدفین شهدای گمنام در شهربن جلسات متعددی توسط هیئت امنای تپه نورالشهدا برگزار شد و طرح های مختلفی در خصوص یادمان شهدای گمنام مطرح گردید و در آخر طرح یادمان شهدای گمنام گچساران انتخاب شد.

وی گفت: تعدادی از اعضای هیئت امنا، فرودرین ماه سال 1392 یادمان موردنظر را مورد بازدید قرار داده و زوایای مختلف یادمان از جمله مسایل مربوط به تفاوت های آب و هوایی و جغرافیایی و همچنین مسایل مربوط به فرهنگ بومی منطقه را که قطعا در در نوع معماری و طراحی المان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید نمای کاشی فیروزه ای آن به نمای طلایی تغییر یابد.

سلیمی گفت: طرح اولیه توسط مهندس محمدرضا حیدری آماده و به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ارایه گردید و به جهت رفع برخی اشکالات محاسباتی، طرح به هیئت امنا عودت داده شد و این مهم نیز به عهده آقای مهندس محمود نادری واگذار شد و وی در حال انجام محاسبات فنی و سازه ای طرح می باشد.

وی افزود: درخصوص اجرای یادمان فوق یکی از مهم ترین مسایل، تامین اعتبارات موردنیاز است که مع الاسف تاکنون هیچ اعتباری در راستای عملیات اجرای این طرح محقق نشده است.

وی گفت: در سال 1392 مبلغ 500/000/000 ریال از محل تملک دارایی های سرمایه برای آغاز پروژه مصوب گردید که این مبلغ نیز محقق نگردیده و همچنان چشم انتظار نگاه ویژه مسئولین امر در این باره می باشیم.

به گزارش زنگ خبر با پیگیری های صورت گرفته از سوی خبرنگار زنگ خبر عدم وجود شماره حسابی متمرکز برای جمع آوری کمک های مردمی برای موجب شده است تا خیرین به راحتی نتوانند کمک های خود را برای فراهم ساختن بستر های مناسب جهت ساخت المان شهدای گمنام این شهرستان جهت کمکهای مردمی برای ساخت یادمان شهدای گمنام در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/520ز

3:
در صورت تصویب سازمان مدیریت و بودجه:
المان شهدای گمنام بن ساخته می شود

تاریخ انتشار : 1394/04/30

فرماندار بن گفت: در صورت تصویب سازمان مدیریت و بودجه در استان، المان شهدای گمنام بن ساخته می شود.


کمال اکبریان فرماندار شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: 8 شهید گمنام در این شهرستان مدفون هستند و ساماندهی گلزار این شهدا در دستور کار قرار دارد.

اکبریان افزود: بیش از70 درصد گلزار شهدای گمنام شیخ شبان انجام شده است.

وی در خصوص المان شهدای گمنام وردنجان گفت: ساختمان شهدای گمنام وردنجان در حال ساخت است و در سال گذشته 50 میلیون تومان به این پروژه تخصیص داده شده است.

وی از شهرداری بن برای آسفالت جاده شهدای گمنام این شهر با اعتباری بالغ بر45 میلیون قدردانی کرد و تصریح کرد: در صورت تصویب سازمان مدیریت و بودجه در استان، المان شهدای گمنام بن ساخته می شود.

اکبریان افزود: پیگیری های لازم از طریق استانداری نیز صورت گرفته و در تلاش هستیم با تامین اعتبارات تا پایان سال جاری شاهد کلنگ زنی ساخت المان شهدای گمنام باشیم.

4:
ظرف ده روز آینده فونداسیون ساخت المان شهدای گمنام بن ریخته می شود تاریخ انتشار : 1394/09/16
شهردار بن گفت: ظرف ده روز آینده فونداسیون ساخت المان تپه نورالشهدا ریخته می شود و ادامه مسیر نیازمند کمک های مسئولین و مردم است.
به گزارش خبرنگار زنگ خبر، با پیگیری های صورت گرفته از سوی این پایگاه خبری و درج خبر لاله های گمنام شهر بن چشم به راه همت مسئولین... امروز صبح جلسه هیئت امنای تپه نورالشهدا شهر بن برگزار شد.

سید محمد تقی غضنفری امام جمعه بن در این جلسه ضمن عرض تسلیت رحلت نبی اکرم (ص) و گرامی داشت شهدای 16 آذر گفت: جلسه، جلسه ای مقدس است؛ کارکردن برای شهدا نصیب هرکسی نمی شود بلکه یک توفیق الهی است.

غضنفری گفت: در این مدت چهار سال از تدفین شهدای گمنام در شهر بن اقدامات شایسته ای صورت گرفته و زیر ساخت های لازم فراهم آمده و در حال حاضر ساخت المان شهدای گمنام مطرح است که باید هرچه سریعتر ساخته شود.

وی با بیان اینکه بنده از وضعیت شهرداری آگاه هستم؛ تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان در شهرداری، توقع ساخت المان از این ارگان است.

امام جمعه بن روحیه جهادی را یکی از الزامات کار برای شهدا دانست و افزود: همانند هشت سال دفاع مقدس که با دست خالی و اراده و توکل بر خدا پیروز میدان شدیم برای ساخت المان نیز باید همانند روحیه آن زمان قدم برداشت و ادامه مسیر به دست خود شهدا میسر خواهد شد.

وی به جایگاه عظیم شهدای گمنام در محضر خداوند متعال اشاره کرد و افزود: شهدای گمنام خود گمنامی را انتخاب کردند و جایگاهشان در برابر خداوند متعال جایگاه ویژه ای است.

غضنفری انتظار برای آمدن بودجه را منطقی نداست و افزود: اگر کار شروع شود مردم نیز به صحنه خواهند آمد و نباید منتظر بودجه بود چراکه برنامه ریزی و ساخت المان برعهده هیئت امنای تپه نوالشهدا است.

وی به اولین جلسه در چندماه گذشته اشاره کرد و گفت: کم کاری های صورت گرفته نباید تکرار شود چراکه اگر از همان جلسه کارها پیش می رفت پیشرفت مطلوبی تاکنون داشتیم.

محمد حسین سعیدی نژاد معاون فرماندار بن نیز در این جلسه گفت: هرچه داریم از خون پاک و مطهر شهدا است.

وی تصریح کرد: با شروع سرما فصل کاری رو به پایان است بهترین اقدام برای شروع کار خرید تجهیزات لازم و شروع کار از اسفند ماه است.

سعیدی نژاد تصریح کرد: شخص خاصی نباید پاسخگوی باشد همه ما باید همت می کردیم و هم اکنون فرصت از دست رفته است.

معاون فرماندار بن گفت: برای تخصیص بودجه های مربوطه بایستی یک سوم کار در سال اول صورت بگیرد و اگر این امر تحقق نیابد نمی توانیم بودجه ای برای این امر جذب کنیم.

محمود نادری شهردار بن در این جلسه گفت: ساخت المان شهدای گمنام نیازمند مساعدت مسئولین و مشارکت های مردمی است.

وی افزود: حدود 200 میلیون تومان هزینه های ساخت این المان بوده و اگر همکاری های سایر ارگانها نباشد محقق نخواهد شد.

نادری تاکید کرد: ظرف ده روز آینده فونداسیون ساخت المان شهدای گمنام ریخته خواهد شد اما ادامه مسیر نیازمند کمک های مسئولین و مردمی است.

به گزارش خبرنگار زنگ خبر، در این جلسه ضمن تصویب ریخته شدن فونداسیون جهت ساخت المان شهدای گمنام؛ مصوب شد دبیر جلسه اقدام به تشکیل هیئت امنای مردمی کرده و تا ده روز آینده جلسه ای با حضور هیئت امنای مردمی و مسئولین برگزار شود.

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام

افزونی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:مراسم وداع با شهید گمنام، این نامدار تاریخ نیز امشب در شهرستان اشکذر انجام می‌شود.

او بیان کرد: مراسم وداع با شهید گمنام، این نامدار تاریخ نیز امشب در شهرستان اشکذر انجام می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اشکذر گفت: صبح روز شنبه نیز مراسم تشییع شهید گمنام از مسجد الرضا تا پارک بزرگ شهر این شهرستان انجام می‌شود.

افزونی ادامه داد:  یادواره شهدا فیروزآباد با عنوان علما و شهدا فیروزآباد در شهرستان اشکذر برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: به مناسبت هفته پهلوانی از جانباز دهقانی در زورخانه قمر بنی هاشم حکیم آباد شهرستان اشکذر از طرف بنیاد شهید تجلیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • استقبال از پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام