Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه اثر از تولیدات صدا وسیما به بیست ویکمین جشنواره رادیویی پریکس مارولیک (Prix Marulic)کرواسی راه یافتند.

به گزارش ایسنا، از میان آثار ارسالی واحد جشنواره‌های بین‌المللی به جشنواره پریکس مارولیک سه برنامه نغمه لَر، چهارشنبه خاتونو از نیل تا کشمیر موفق به راهیابی به این جشنواره شدند.

مستند 25 دقیقه‌ای نغمه لَر(نغمه ها)به تهیه کنندگی و نویسندگی فاطمه وکیلی از تولیدات صدا و سیمای مرکز فارس درحال و هوای زندگی عشایر استان فارس (ایل بزرگ قشقایی) استکه به نغمه‌ها و نواهای زندگی ایل می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام این آواها و نواها با تولد دخترکی به نام دُرنا و بزرگ شدن او رقم می خورد و در نهایت به کوچ می رسد.

برنامه 35 دقیقه‌ای چهارشنبه خاتون به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم واحد از تولیدات صدا و سیمای مرکز گیلان با موضوع آداب و رسوم مردم گیلان و باورها و قصه‌های چهارشنبه آخر سال می باشد در واقع چهارشنبه خاتون از چاه قدیمی بیرون می آید تا در چهارشنبه آخر سال آرزوهای دور و دراز جوانکی را برآورده کند اما همه چیز به همین سادگی پیش نمی‌رود.

برنامه از نیل تا کشمیر به تهیه‌کنندگی حسین خلیل نژاد از تولیدات شبکه رادیو جوان، حکایت عشق مادران و فرزندان است و با نگاهی به داستان کودکی حضرت موسی (ع) آغاز می شود و در بخشی از برنامه، شعر پروین اعتصامی شاعرمعاصر ایران،گفتگوی خدا و مادر حضرت موسی (ع) را روایت می کند. آنجا که در سرزمین مصر، پس از خواب فرعون (پادشاه مصر)هیچ فرزند پسری اجازه زندگی ندارد مادرحضرت موسی(ع) به دستورخداوند او را به نیل می سپارد.

در برنامه از نیل تا کشمیر در کنار داستان حضرت موسی (ع)،حکایت منتظر بودن مادری را در عصر حاضر می شنویم و این دو داستان تا انتهای برنامه درهم تنیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بیست ویکمین جشنواره پریکس مارولیک، 30 اردیبهشت تا 5 خرداد سالجاری در کشورکرواسی برگزار خواهد شد.نام این جشنواره از نام مارولیک از مشاهیر کرواسی گرفته شده‌است. وی اولین نویسنده قطعه ادبی به زبان کرواسی شناخته شده ‌است. غنای ادبیات مارولیک تا بدان حد بوده که از وی به عنوان « پدر شعر و ادبیات کرواسی » یاد می‌شود.از این روست که جشنواره پریکس مارولیک نیز با محوریت متون کهن ادبی شکل گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | شعرخوانی موسی عصمتی شرکت کننده روشندل برنامه سرزمین شعر در شب اول رقابت سرزمین شعر

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

او این شعر را در رثای پدرش سروده بود که یک کارگر معدن بوده است. احساس و عاطفه شاعر و نیز توانایی او در سرودن این شعر زیبا و پراحساس به رغم داشتن معلولیت، به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. به گونه ای که در کمتر از یک هفته میزان بازدید از کلیپ شعرخوانی موسی عصمتی به بیش از یک میلیون بازدید رسید

دیگر خبرها

  • اهدای جایزه دکتر موسی‌خانی به ۳ نفر از برگزیدگان
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۳۱ فروردین
  • ببینید | شعرخوانی موسی عصمتی شرکت کننده روشندل برنامه سرزمین شعر در شب اول رقابت سرزمین شعر
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • رادیو صبا با برنامه‌ها و تغییرات جدید
  • «بگو بخند» در رادیو صبا
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین