Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولیا علی‌بیگی (رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با لایحه اصلاح قانون کار و بازگرداندن آن از مجلس گفت: اعتقاد راسخ کارگران این است که این پیش نویس بدون رعایت سه‌جانبه‌گرایی تهیه و تنظیم شده و خواسته‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تنظیم آن در نظر گرفته نشده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جالب توجه است که این لایحه تا به حال دو بار در کمیسیون اجتماعی مجلس رد شده؛ بنابراین عقلانیت اقتضا می‌کند موضوعی که دو بار در کمیسیون تخصصی مجلس رد شده، بایستی توسط دولت پس گرفته شود.

این فعال کارگری ادامه داد: انتظار کارگران این است که اگر نشانه‌ای از عقلانیت و تدبیر در نگرش دولت هست، قبل هفته کارگر برای استرداد لایحه اقدام شود؛ چرا که هنوز هم این نگرانی وجود دارد که اگرچه این لایحه در کمیسیون اجتماعی رد شده ولی با طرح در صحن علنی مجلس، اتفاق ناگواری بیفتد.

علی بیگی با بیان این که دولت بارها اعلام کرده که همه اقدامات و تصمیم‌گیری‌های دولت قبل غیرکارشناسانه و غیراصولی بوده، افزود: سوالم از جناب جهانگیری به عنوان کسی که نامه را به مجلس فرستاده این است که چرا فقط در مورد لایحه اصلاح قانون کار اغماض کرده‌اند و همان متن تنظیم شده در دولت قبل را به مجلس فرستاده‌اند؟ چرا در این یک مورد، تصمیم دولت قبل را غیرعقلانی ندانسته‌اند؟

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تاکید کرد: اصلاح قانون کار ضروری است اما اصلاحات بایستی رنگ و بوی اصلاح واقعی را داشته باشد نه اینکه به دنبال تخریب باشد؛ پیش‌نویس اصلاحیه، حداقل‌های قانونی را نشانه رفته و اگر روزی چنین متنی به تصویب برسد، به معنای قانونی شدن برده داری نوین در کشور است.

علی‌بیگی در پایان تصریح کرد: بایستی دولت بدون فوت وقت برای بازگرداندن لایحه اقدام کند و پس از آن، یک کارگروه تخصصی با حضور شرکای اجتماعی دولت، موضوع اصلاح قانون کار را پیگیری کنند؛ واقعیت‌های موجود را ببینند و نسبت به اصلاح به معنای واقعی کلمه اقدام کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

متن کامل اصلاحات لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست